Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 23:08
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb op een site gelezen dat je doormiddel van het trainen van je bekkenbodemspieren een lekkerder orgasme kan krijgen.
Echter moet je dan wel eerst controle krijgen over alleen je bekkenbodemspieren zodat je dus alleen die spieren kan spannen en de rest niet.
Maar dit is bij mij dus een probleem. Het lukt mij niet echt, meestal span ik per ongeluk ook mn bil spieren erbij (iig voor me gevoel ).
Weet er iemand een trukje ofzow om alleen je bekkenbodemspieren te spannen?
Oud 10-11-2002, 12:40
Roos
Roos is offline
op de wc je plas proberen op te houden voor een paar seconden
Oud 10-11-2002, 13:41
Verwijderd
ik dacht dat t alleen bij meisjes hielp en dat de jongen soms meer voelde als t meisje ze aanspande.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:50
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik dacht dat t alleen bij meisjes hielp
ja, dat dacht ik ook
Oud 10-11-2002, 16:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
ja, dat dacht ik ook
Oh ik had niet door dat het een jongetje was
Oud 10-11-2002, 17:44
Verwijderd
Citaat:
T.e.s.s schreef:
ja, dat dacht ik ook
Idd, dacht ik ook...

Voor meisjes geldt iig dat het ongeveer hetzelfde is als je plas ophouden, kan ik echt makkelijk zonder mijn bilspieren erbij aan te spannen.. Training is dan dat je elke dag je spieren spant en ontspant, bv de eerste dag doe je dat tien keer, steeds zo gespannen mogelijk. Daarna bouw je het op... Ik heb er nog niet echt zin in gehad, misschien maar eens proberen

Oh ja, voor gevorderden zijn er ook een soort hefboompjes, dat is een staf met twee bolletjes.. Je stopt die in je vagina, gedeeltelijk natuurlijk, zodat 1 bol er uitsteekt (de grotere) dan kan je deze 'optillen' door je spieren aan te spannen, het is een gewicht dus train je de spieren echt enorm goed... Maar dat gaan me iets te ver...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 11:51
knijtert!
knijtert! is offline
Het is ook voor Jongens zover ik begrepen heb. Zie www.sexwoordenboek.nl (bij B Bekkenbodemspieren)
Ik zou graag de exacte link willen geven maar die site doet het nu niet bij me
Oud 13-11-2002, 14:55
Blisz
Blisz is offline
alstu

http://www.sexwoordenboek.nl/bekkenb_train.html

KuzZzZz.........
Oud 13-11-2002, 20:02
Innocent_goblin
Innocent_goblin is offline
Citaat:
rosi schreef:
dan train je alleen je blaas
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:00
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
dan train je alleen je blaas
Je traint mischien dan wel je blaas...
Maar je leert je spieren wel op die manier onder controle te krijgen en vervolgens kun je ze gaan trainen.
Oud 14-11-2002, 13:22
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik dacht dat t alleen bij meisjes hielp en dat de jongen soms meer voelde als t meisje ze aanspande.
Nog nooit gemerkt dat een jongen z'n lul kan laten "wippen", zowat op en neer bewegen? Dat zijn pbc-spieren (pubo-glyccale spieren ofzo).

Deze zijn op zelfde manier bij mannen als bij vrouwen te vinden : plas ophouden.

Te trainen door meerdere malen per dag ze aan te spannen, ff houden, lossen ; dit herhalen en proberen langer op te houden.

Na een tijd kan je orgasme ophouden of harder spuiten (SPLETSJ )
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Nog nooit gemerkt dat een jongen z'n lul kan laten "wippen", zowat op en neer bewegen? Dat zijn pbc-spieren (pubo-glyccale spieren ofzo).

ja dat wel maar ik wist niet dat t daarvan kwam
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 23:08
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ja dat wel maar ik wist niet dat t daarvan kwam
Jij knijpt, hij wipt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 16:52
science
science is offline
Citaat:
rosi schreef:
DIT NOOIT DOEN!!!!

het kan alleen maar veel ellende veroorzaken. Dit is kan namelijk leiden tot vaginisme. En dat wil je niet hebben als vrouw zijnde.

De beste manier om je bekkenbodemspieren onder controle te krijgen is ze leren te voelen. Dit doe je door je ademhaling zo laag mogelijk te krijgen en uiteindelijk (fictief) uitademen via je geslachtsdeel. Dit moet je namelijk doen om vaginisme te verhelpen het onder controle hebben van je bekkenbodemspieren
Oud 15-11-2002, 17:34
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
knijtert! schreef:
Ik heb op een site gelezen dat je doormiddel van het trainen van je bekkenbodemspieren een lekkerder orgasme kan krijgen.
lijkt me sterk, ik denk niet dat jongens een beter orgasme hiervan krijgen. Misschien meisjes / vrouwen, maar dat weet ik niet.
Oud 15-11-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Jij knijpt, hij wipt
whahaha dan heb je wel een belabberd sexleven, sorry
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
science schreef:
DIT NOOIT DOEN!!!!

het kan alleen maar veel ellende veroorzaken. Dit is kan namelijk leiden tot vaginisme. En dat wil je niet hebben als vrouw zijnde.

De beste manier om je bekkenbodemspieren onder controle te krijgen is ze leren te voelen. Dit doe je door je ademhaling zo laag mogelijk te krijgen en uiteindelijk (fictief) uitademen via je geslachtsdeel. Dit moet je namelijk doen om vaginisme te verhelpen het onder controle hebben van je bekkenbodemspieren
Eh..bij mijn weten kun je jezelf echt geen vaginisme geven. Dat is nou juist ook het probleem daarvan, je hebt er geen invloed op. Het is iets metapsychisch, onbewust dus, daarom denken vrouwen ook eerst dat ze gewoon niet 'normaal' zijn voor de diagnose vaginisme wordt gesteld.

Was het maar zo simpel dat je er door oefeningen vanaf kon komen, dat zou duizenden doktersconsults schelen per jaar. Maar zo'n feest is het helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:49
science
science is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eh..bij mijn weten kun je jezelf echt geen vaginisme geven. Dat is nou juist ook het probleem daarvan, je hebt er geen invloed op. Het is iets metapsychisch, onbewust dus, daarom denken vrouwen ook eerst dat ze gewoon niet 'normaal' zijn voor de diagnose vaginisme wordt gesteld.

Was het maar zo simpel dat je er door oefeningen vanaf kon komen, dat zou duizenden doktersconsults schelen per jaar. Maar zo'n feest is het helaas niet.
Mijn vriendin heeft vaginisme gehad en is bij een physiotherapeut geweest en een sexuoloog. De physiotherapeut kwam tot de conclusie dat mijn vriendin haar bekkenbodem spieren altijd gespannen had. Terwijl dit normaal in ontspannen stand moet zijn. Zij had zich dit aangeleerd en merkte er niets van dat zij altijd aan het spannen was. Daarbij zij de physiotherapeut dat het inhouden van plas en het lang ophouden van naar de wc gaan erg slecht is en dat dit ook een reden kan zijn voor vaginisme. Mijn vriendin heeft toen de bovenstaande oefingen gehad en heeft zijn doel bereikt, ze heeft tegenwoordig haar bekkenbodem spieren wel onder controle.
Oud 15-11-2002, 20:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
science schreef:
Mijn vriendin heeft vaginisme gehad en is bij een physiotherapeut geweest en een sexuoloog. De physiotherapeut kwam tot de conclusie dat mijn vriendin haar bekkenbodem spieren altijd gespannen had. Terwijl dit normaal in ontspannen stand moet zijn. Zij had zich dit aangeleerd en merkte er niets van dat zij altijd aan het spannen was. Daarbij zij de physiotherapeut dat het inhouden van plas en het lang ophouden van naar de wc gaan erg slecht is en dat dit ook een reden kan zijn voor vaginisme. Mijn vriendin heeft toen de bovenstaande oefingen gehad en heeft zijn doel bereikt, ze heeft tegenwoordig haar bekkenbodem spieren wel onder controle.

Ja dat is dan toch heel wat anders? Zij spande haar spieren onbewust aan, ook als ze naar de wc moest. Ik doe het dan BEwust voor zo'n 10 seconden. Dat is natuurlijk heel wat anders.

Damn, heb je nou zelf niet door wat je typt?
Oud 16-11-2002, 15:40
science
science is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ja dat is dan toch heel wat anders? Zij spande haar spieren onbewust aan, ook als ze naar de wc moest. Ik doe het dan BEwust voor zo'n 10 seconden. Dat is natuurlijk heel wat anders.

Damn, heb je nou zelf niet door wat je typt?
je hoeft niet boos te worden

het is nou eenmaal dat de physiotherapeut dat gezegt heeft. En dat het onderbreken met plassen niet goed is. Ik heb het ook niet verzonnen.
Oud 16-11-2002, 16:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
science schreef:
je hoeft niet boos te worden

het is nou eenmaal dat de physiotherapeut dat gezegt heeft. En dat het onderbreken met plassen niet goed is. Ik heb het ook niet verzonnen.
Naar mijn idee gaat het in dit geval alleen om vaginisme als het om een onbewuste samentrekking van de spieren gaat. Er zijn zogenaamde Kegel-oefeningen, genoemd naar de arts die ze bedacht heeft, waarbij een vrouw bewust de spieren, die ze gebruikt om de urine op te houden, 3 tot 5 seconden samentrekt en daarna 3 tot 5 seconden ontspant, waarbij dit 10 keer achter elkaar moet worden herhaald. Deze oefeningen werden ontwikkeld om vrouwen te helpen die last hadden van onwillekeurige urinelozingen bij het niezen of tijdens de geslachtsgemeenschap (en vooral bij het klaarkomen). Een bijkomend effect van deze oefeningen is dat de vaginaspieren worden versterkt. Ik vermoed dat het bij jouw vriendin om een onbewuste samentrekking van de spieren gaat en niet om een bewuste, en in dat geval is er inderdaad sprake van vaginisme.
Nog even een vraag: bedoel je met het woord "physiotherapeut" een fysiotherapeut of een psychotherapeut? Als je het eerste bedoelt maak je namelijk gebruik van een spellingswijze die inmiddels al lang verouderd is en niet meer wordt gebruikt.
Oud 16-11-2002, 18:49
science
science is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Nog even een vraag: bedoel je met het woord "physiotherapeut" een fysiotherapeut of een psychotherapeut? Als je het eerste bedoelt maak je namelijk gebruik van een spellingswijze die inmiddels al lang verouderd is en niet meer wordt gebruikt.
ha dat kan wel kloppen ja, ik heb het maar ff snel getypt. Maar idd is fysio beter
Oud 17-11-2002, 01:58
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
whahaha dan heb je wel een belabberd sexleven, sorry

Waar slaat dit nu weer op?
Breezah - mopje ofzow?

Mijn sexleven is ok...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:

Waar slaat dit nu weer op?
Breezah - mopje ofzow?

ik ben helemaal geen breezah moppie, ten eerste lust ik die troep niet, en ten 2e had ik ff een rare fantasie moment toen ik dit schreef, ben je dan meteen een breezah moppie, of ben jij meteen een dombo die meteen iedereen in hokjes stopt?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 13:15
Hannibal
Hannibal is offline
Das in Tantra-termen de 'PC-spier', jongens kunnen er door leren een orgasme zonder ejaculatie door te krijgen, meísjes kunnen juist leren een orgasme te krijgen mét ejaculatie.
Oud 18-11-2002, 14:28
Big Brother
Big Brother is offline
wow ik merk het wel zeg, ik denk ik probeer het eens en voilá meneer hier heeft spierpijn in zijn onderbuik
nou nog hopen dat ik er wat van merk bij het orgasme
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 14:30
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
wow ik merk het wel zeg, ik denk ik probeer het eens en voilá meneer hier heeft spierpijn in zijn onderbuik
nou nog hopen dat ik er wat van merk bij het orgasme

pijn heb je pas na eeb uur oefenen ofzo, en voordelen bij sex met een partner zie je pas als je de speri getraind hebt.

En spieren trainen lukt niet zo op een weekje tijd, daar heb je wel langer voor nodig...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten