Advertentie | |
|
![]() |
|
Mezelf erin verdrinken, me zo klote of verdrietig mogelijk voelen. Zielige of vrolijke muziek luisteren, soms zo'n feel-good-movie kijken en dan moet ik vanzelf huilen, meestal ga ik dan op msn en schrijven en ik probeer het los te laten zodat ik moet huilen, maar lukt niet altijd en wil ik ook niet altijd...
|
The Second You Sleep - Saybia
Our Farewell - Within Temptation Two World - Phil Collins It'll Be Ok - Limp Bizkit Forlorn Hope - After Forever Adam's Song - Blink182 Je Moest Waarschijnlijk Gaan - Brainpower Mad World - Gary Jules ik denk dat wel duidelijk is wat ik dus doe.... *snif*-nummers luisteren. (het er even allemaal lekker uitjanken)
|
Ja, ik ga ook meestal muziek luisteren, en schrijven.
Schrijven schrijven schrijven, nieuwe cd, schrijven schrijven schrijven. En weet je? Ik word er alleen maar ongelukkiger van, maar misschien is dat juist wel de bedoeling...
|
![]() |
Ergens anders aan proberen te denken of heel druk vanalles en nog wat gaan doen, als ik er maar niet aan hoef te denken..... En verder, tekenen, vooral van die vage poppetjes die net geesten zijn met een heel goort hoofd en grote zwarte "gaten" als ogen die donkere stekende kleuren om zich heen hebben, of in hun hoofd. Alleen beginnen ze na een tijdje wel erg veel op elkaar te lijken omdat ik dan geen nieuwe inspriatie meer heb.....
||
![]() |
Citaat:
PAARS tuurlijk houd niemand haar arm vast, en ik snap dat het moeilijk is om je voor te stellen hoe het is, als je het zelf niet doet, snijden is net als drugs je begint ermee en je raakt eraan verslaafd... en om er mee stoppen is het moeilijkste. het snijden is iets van jezelf.... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In mezelf keren, maar voor de buitenwereld vrolijk lijken. Huil-liedjes luisteren en soms lukt het me dan om te huilen. Verder ook bidden, muziek maken, schrijven, tekenen, stukje wandelen..
tja..alles om maar niet meer te snijden zeg maar. Want dat komt dan ook (soms) automatisch op, die drang. Maar we houden vol ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je moet er ook vanaf. Maar in een echte depressie zie je geen uitweg. Wat ik in die tijd alleen maar wilde was verlossing van mijn pijn. Op welke manier maakte me niet uit, als het maar over ging. En dat ging het maar niet.. Het ging pas over toen ik inzag dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn leven. Dat ik zelf mijn leven kan leiden en dat mijn geluk bestaat uit de manier hoe ik omga met problemen. Sporten hielp niet bij mij. Het hielp niet om die geestelijke pijn te verminderen. Hoe jij er nu tegenaan kijkt dat klopt ook wel. Ik kijk nu ook positief en zeker niet meer depressief het leven in. En zelfmoord? Ik dacht het niet, ik blijf lekker leven! ![]() |
![]() |
|
[*terug van weggeweest*]
als ik verdrietig ben ga ik jointje of sigaretje roken of heel hard huilen of tekenen of schrijven of zielige muziek luisteren. of met een vriendin praten die me aan hte lachen maakt. of eten ![]() of snijden
|
1) Zoeken naar de oorzaak
2) Mens dichts bij de oorzaak er de schuld van geven 3) Agressief worden 4) Agressie opslaan of loslaten op iets Nadeel is dat als ik het te vaak doe ik die persoon nogal ga haten. Maar ik ben bijna nooit verdrietig.
|
Als ik die mogelijkheid heb huil ik, en zeur ik erver tegen mijn vriend...
Anders heb ik altijd nog drie hel lieve knuffels en schatten van poezen ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Door te huilen verklaar je jezelf te zwak om je probleem op te lossen en vraag je anderen eigenlijk om hulp. Je wekt overigens bij jezelf ahw ook medelijden dat de problemen dan langzaam oplost. (maar het kan ook anders) Citaat:
Als je jezelf echter gaat inprenten dat het heel slecht is om oorzaak van iemands dood te zijn enzo dan wek je inderdaad een soort complex op. Dat inprenten dat ontstaat door sociale druk en verwachting.(zoals jij nu doet - no offense, nofi enz... - bovendien is dat onvermijdelijk als je een dergelijk standpunt inneemt dus ik zeg echt niet dat je iets fout doet) Hele omgeving zegt dingen als "zit je daar niet mee?" - "ik zou het mezelf niet vergeven" - "normalitair vind je het eerst niet erg en later wel"... dit is dus wat iedereen zegt. Afhankelijk van je persoonlijkheid pas je je meer of minder aan aan wat omgeving van je verwacht (niet letterlijk gezegd). Daardoor prent je jezelf (nadien dus) in dat het heel erg is en dan komt het dubbel zo hard terug. Als je het daarvoor al erg vond dan krijg je het dan al en dan is het minder erg omdat je jezelf niet schuldig gaat voelen om periode dat je het niet erg vond. Maar het ontstaat dus helemaal door wat omgeving van je verwacht. Als ze er nu niet mee zit dan zou ze er later helemaal niet mee moeten zitten omdat dingen zwakker worden als tijd verstrijkt. Citaat:
Verder lijkt ze bezig te zijn met voorkomen dat ze zichzelf inprent dat het erg is en dat ze erover in moet zitten. Ze verdringt dus de 'herprogrammeringsgedachten'... nee niet verdringen... voorkomt dat als ze er zijn ze een kans zouden krijgen. (aan elvira) als je gewoon niet denkt dat je het erg zou moeten vinden (wat het ook niet is vanaf jou bekeken) dan is er idd gewoon niks aan de hand. Als je het wel zou proberen hoeft het nog niet op een complex oid uit te lopen.
||
Citaat:
Ik vind huilen zwak, ben het helemaal met je eens, door ipv te snijden bv te huilen vind ik mezelf zwak, maar door toch te huilen doe ik iets dat sterk is... het ligt gewoon aan je manier van uitleggen
||
Citaat:
Op school huil ik nooit en ik ben steeds minder thuis gaan huilen als er mensen bij waren. Dus ik vind het nergens op slaan... En oja, ik wil ook nooit hulp hoor, gebeurt dus ook bijna nooit en dat vinnik helemaal niet erg. En als je het zo bekijkt, vraagt iedereen met de meeste acties om hulp en/of aandacht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ligt aan omgeving. Als omgeving het zwak vindt dan is het zwak omdat je alleen maar voor lager wordt aangezien. Als je omgeving medelijden met je heeft dan maakt het je sterk.
|
In bepaalde sociale omgevingen is het normaal dat je er de rest van je leven mee zit en in andere niet.
Wees gewoon blij dat je er niet mee zit en zeg tegen je omgeving duidelijk dat ze genoeg hebben gevraagd naar jouw gevoelens over de zaak. Als je omgeving wat intellectueler van aard is dan plak je mijn vorige verhaal erbij. Ga echter niet je leven lopen verknallen omdat je omgeving dat van je verwacht.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar ik weet wel nog heel goed hoe het is om er aan verslaafd te zijn, je kan zeggen dat het zwak is, is het misschien ook wel, maar je weet ook niet hoe het is en dus vindt ik dat je er niet echt over kan oordelen als je een flinke depressie heb of wat dan ook is het allemaal niet zo simpel, leef jij eens het leven van een depressief persoontje, dan eens kijken heo jij je eruit red.... maar ja ieder zijn eigen mening he |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Psychologie |
Hoe gaan jullie om met je verdriet? sweetchrissiej | 47 | 03-06-2003 07:14 | |
Psychologie |
Hoe zien mensen jou? 20marianne12 | 83 | 12-01-2003 14:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Jezelf terugvinden in een treincoupe...:p Verwijderd | 0 | 30-11-2002 18:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Als jij me pijn doet Da Girl | 1 | 22-08-2001 06:06 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |