Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 12:32
MH
MH is offline
Voor geschiedenis moet ik een profielwerkstuk maken van Rome in de oudheid. Aangezien dit ook een beetje met kcv te maken heeft, probeer ik hier wat info bij elkaar te scharrelen. Het onderwerp is 'christenvervolging in het Romeinse Rijk'. Wie kan mij aan informatie helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2001, 13:37
Stier17
Stier17 is offline
Misschien kan je iets met vertaalde brieven van PLINIUS aan de keizer, die schrijft er onder andere over. We zijn het net aan het lezen.
Oud 16-12-2001, 17:01
EMeraldd
EMeraldd is offline
Ik doe mijn profielwerkstuk over de invloeden van de Klassieke Oudheid op het christendom. Een erg belangrijk onderdeel daarbij is natuurlijk de christenvervolgingen. Ik zal even voor je kijken wat ik allemaal heb. En zal de volgende keer als ik wat schrijf even een aantal sites opschrijven waar ik heel veel aan heb gehad. Een eerste site is alvast www.klassiekeoudheid.nl Ik weet niet of je daar al hebt gekeken
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:28
MH
MH is offline
Citaat:
Stier17 schreef:
Misschien kan je iets met vertaalde brieven van PLINIUS aan de keizer, die schrijft er onder andere over. We zijn het net aan het lezen.
Misschien heb je er meer info over die brieven?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:58
Onbekende
Onbekende is offline
Die brieven van Plinius aan keizer Trajanus hebben wij geloof in in de vijfde klas vertaald. Daarin vraagt Plinius aan Trajanus wat hij aanmoet met de christenen in zijn provincie (zoiets was het meende ik). Ook Tacitus schrijft in zijn Annales over de Christenvervolgingen.
Reageren

Regels voor berichten