-wat vinden jullie van de huidige wetgeving?
(dat je alleen voor eigen gebruik cd 's mag maken, filsharing is verboden en ook het verspreiden of verkopen van de door jou gemaakte cd's)
Ze doen maar, alsof iemand ernaar luistert
Nou ja, eigenlijk hebben ze wel gelijk, maar ze kunnen de illegale CD handel niet bedwingen... of het downloaden van liedjes en die branden... Jammer voor de artiesten, maar er is weinig aan te doen.
-kopieren/branden jullie zelf cd's en geef je die wel eens aan vrienden of verkoop je ze door?
Ja, dat wil zeggen, ik laat ze door mijn broertje branden

Ik verkoop ze niet door.
-wanneer ben je illegaal bezig op dit gebied?
Zodra je CD's gaat verkopen, toch? Telt het ook als mijn broertje ze voor mij brand?
-is een gekopieerde cd geven aan vrienden anders dan verkopen, dus met een winstdoel?
Of is het hetzelde: dus het 'verstrekken aan derden'.
Eigenlijk hetzelfde, omdat je in plaats van een CD te kopen, een gebrande geeft.
-koop je minder cd's nu je ze ook zelf kunt maken of van vrienden kunt krijgen? en vind je dat rechtvaardig tegenover de plaatenmaatschappijen en artiesten?
Ik koop eigenlijk net zo veel nieuwe CD's, want veel van de liedjes die op de computer staan brand ik niet... Of het rechtvaardig is tegenover de artiesten... nou nee, maar dat wil niet zeggen dat ik er arm voor moet worden.
-denk je dat de muziekindustrie eronder lijdt?
Vast wel, maar niet ontzettend veel. Ze krijgen namelijk wel meer publiciteit door filesharing. En bovendien gebeurde vroeger precies hetzelfde met tapes en zo.