Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Verder kun je een CD-RW idd minstens 1000x erasen en opnieuw branden.
|
Ik hoorde juist van iemand dat RW's juist oeoa manier magnetisch waren
![]()
|
Verwijderd
|
Yeah, right. 'Lege DVDs kopen is illegaal'. Wat waren dat voor n00bs? Als het verkopen van lege DVD-R(W)'s en CD-R(W)'s strafbaar zou zijn, denk je dan echt dat elke computerzaak ze zomaar zou verkopen? Get real.
In de prijs van een lege CD of DVD zit gewoon een bepaald bedrag verwerkt wat naar de BUMA/Stemra en andere auteursrechthouders gaat, als soort van tegemoetkoming in de eventueel mis te lopen winst. Daarom worden die schijfjes gewoon verkocht. Dat jij vervolgens een DVD of CD die je bij de videotheek huurt, op een CD of DVD-R brandt, is wél illegaal. Maar dat heeft niets te maken met het formaat DVD, DiVX of MP3, ook niet met de verkoop van lege schijfjes, maar met het feit dat dat gewoon een zelfstandige inbreuk is op het auteursrecht. Maar dat heeft níets met de manier van kopiëren te maken, alleen met het feit dát er verveelvoudigd wordt. Sommige mensen gaan echt helemaal flippen als ze de woorden MP3, DiVX, CD-R en branden in één zin horen. Dan gillen ze meteen moord en brand en gaan ze threads sluiten. Je moet gewoon goed in de gaten houden wát er nou eigenlijk gebeurt, en wélk onderdeel van het proces nou eigenlijk strafbaar is. |
![]() |
||
Citaat:
Zie verder ook nare man's reply.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |