Advertentie | |
|
![]() |
|
Zucht, .......gewoon weer een regel die men in de middeleeuwen bed8 heeft om oa buitenechtelijke kinderen zo veel mogelijk uit te sluiten etc.......
[voor gezeur over dat het in de bijbel staat, ja nee die is natuurlijk ook nooit aangepast in de tijd dat alleen de elite kon lezen....... ![]() Zie het geloof nou een keer los van de kerk.. en ga je al zeker niet iets aantrekken van dit soort regels die in mijn ogen geen fuck met geloof te maken hebben..als jij zelf tegen sex voor het huwelijk bent, ga dan ook geen omwegen zoeken om dr toch onderuit te komen..das hypocriet. [/me gelooft zelf niet]
||
![]() |
Citaat:
iedereen moet zelf weten of hij of zij wel of geen sex heeft voor het huwlijk.. (maar ja als je nooit trouwt...... dan heb je wel wat gemist natuurlijk....hahahaha)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hoe kom je daar aan? de Bijbel is vertaald, en de kerken hebben sommige boeken niet opgenomen omdat er geen geloofswaarde aanzat. maar er zijn geen woorden geschrapt of bijgeschreven. Daarbij was het in de middeleeuwen misschien voor de elite (omdat het toen nog alleen in het latijn was) maar nu allang niet meer. Iedereen kan de Bijbel lezen en daaruit opmaken dat sex in het huwelijk hoort.
|
Verwijderd
|
Er zijn wel degelijk veel dingen gewijzigd, geschrapt en toegevoegd.
Maar sowieso is een boek dat 2000 jaar geleden geschreven is door enkel mannen die elkaar of Christus nooit ontmoet hebben al twijfelachtig. Het oorspronkelijke Christendom had dan ook weinig te maken met het hedendaagse en was gebaseerd op andere overtuigingen dan de huidige. Zo was Jezus een voorstander van leven in liefde en niet leven in angst, zoals de kerk tegenwoordig predikt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Van die Franse koningen weet ik dan niet (zou graag een bron zien), maar bij de dode zeerollen kunnen we toch gewoon? ze zijn niet eens in handen van een kerk, maar van een museum, volgens mij. ff tegen KontraDix: ik weet niet welke kerk jij bedoeld, maar de mijne (ned.hervormde kerk) predikt ook de liefde net als volgens mij de evangelische kerk en de gereformeerde kerken. Natuurlijk ieder op zijn eigen manier, maar volgens mij predikt er iig geen een de angst. Daar draait het ook niet om, het gaat zoals jij al zegt om de liefde, tot God en tot je naaste.
||
![]() |
Citaat:
Deuteronomy 22:28-30 "If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and RAPES her and they are discovered, he shall pay the girl's father fifty shekels of silver. He must marry the girl, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives." Zie je hoe op sneaky wijze de woorden anders vertaald zijn of weggemoffeld worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Okey nog een vraagje dan:
Als ik alles goed begrijp van al mijn godsdienst lessen en alles is het zo dat wij onze ziel van God hebben gekregen. Dat god onze ziel heeft gemaakt. God heeft ook de hemel gemaakt. Een paradijs. Niemand weet hoe het daar precies is maar het schijnt daar wel goed te zijn. Verder heeft ieder daar zijn eigen mening over. Ook bepaalt God wie er wel en niet in de Hemel komen. Nou vraag ik me af...: Waarom stuurd God ons niet gewoon allemaal naar de hemel. Nog voor we geboren zijn... Hij maakt onze zielen waarom plaatst ie ons die daarna niet meteen in de Hemel waar alles goed is? Waarom laat ie de meeste mensen dan eerst leiden op aarde? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus zouden wij het doel voorbij gaan, als we meteen in de hemel zouden komen. Daarom (gezien op het doel) hebben wij een vrije wil gekregen, anders waren wij robots geweest.
|
![]() |
Niet echt een dieper op de bijbel ingaande info; maar eerder een mening.
Als je zeker weet dat je met de persoon waarmee je sex wilt hebben je hele leven wilt blijven, dan mag je van mij (Wat ben ik nou weer) sex hebben met deze persoon. Want trouwen is toch iets dat nogal officieel is, en de bijbel & god enzo is toch alles behalve officieel? In ieder geval, ik ben niet gelovig (naja wel, maar niet echt specifiek in god zoals deze word afgebeeld in de bijbel etc) en heb 'die regel' dan overschreden, maar ik weet wel zeker dat ik met de persoon waar ik dit mee heb beleeft mijn hele leven wil blijven. Dat gaat toch verder dan 'tot de dood scheidt'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Om er even op terug te komen.
Er is geen enkele religie die zijn basis niet vindt in angst. Ze zijn stuk voor stuk gefundeerd op het geloof in bijvoorbeeld schuld, boetedoening, zonde, zelfverloochening en zelfkastijding. Geloof kan wel degelijk uit liefde zijn, maar dan heet het geen religie meer. Elke religie is geinstitutionaliseerd en houdt dus beperkingen en regels in. Liefde kent geen regels of beperkingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |