Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Laat ik et nog 1 keer zeggen...De bijbel = onzin. Er staan veel te veel domme fouten in en dingen die gewoon achterlijk zijn. Degene die de bijbel heeft verzonnen dacht er niet eens bij na dat Eva de enige vrouw was....
|
Adam en Eva hebben echt niet alleen Abel en Kaïn als kinderen gekregen hoor. Er staat ook nog: en hij krijg zonen en dochters. Kheb nou ff geen zin om het op te zoeken. En dan trouwde die gewoon met een nichtje ofzo.
En trouwens, toen Noach uit de ark kwam en ze kregen daarna weer kinderen moesten die ook wel met elkaar trouwen. Oja, bij Adam en Eva bestond incest niet eens, wisten zij veel dat zo'n 60.000 jaar later mensen niet meer met familie trouwden.
||
![]() |
Citaat:
|
Ben het met No_third_ch@nce eens, over iedereen ookal heeft die geen rol wordt iets gezegdin de bijbel, en et is wel errug vreemd dat er nix over andere gezegd wordt.
En aangezien Kain en Habel de eerste zoons van Adam en Eva zouden zijn is het wel erg moeilijk om dan met een nicht ofzo te trouwen wat eigenlijk nog steeds onder incest valt.... De bijbel klopt (zeker op dit gebied) totaal niet
||
Citaat:
1 seksuele handelingen met naaste bloedverwanten of toevertrouwde pupillen Wat klopt er niet aan?
|||
Citaat:
Iig kreeg Adam dus meer zoons en dochters, en met 1 van die dochters zou Kaïn kunnen zijn getrouwd. Er staat nergens in de Bijbel dat Kaïn gelijk met een vrouw trouwde toen hij werd verbannen. Wat er wél staat: Genesis 4 vers 12: "Wanneer gij (dat is Kaïn hier) de aardbodem bewerken zult, zal hij u zijn volle opbrengst niet meer geven; een zwerver en een vluchteling zult gij op de aarde zijn." En: Genesis 4 vers 17: "En Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw en zij werd zwanger en baarde Henoch; daarna werd hij de stichter van een stad en noemde deze stad naar zijn zoon Henoch." Hieruit kan je opmaken dat als Kaïn een stad sticht, geen zwerver meer is, en dat dat waarschijnlijk een tijdje heeft geduurd. In die tijd zou Adam weer kids kunnen hebben gekregen en Kaïn zou een van die dochters (zijn zusjes dus) kunnen hebben geschaakt, of hebben overgehaald om met hem mee te gaan oid. Citaat:
||
Citaat:
[QUOTE] Gerito_Di_Mare schreef: Genesis 5 vers 4: "En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren." [QUOTE] Als ik het goed hebt heeft Kaïn in Genesis 4 vers 17 al een vrouw dusss dan blijft nog steeds de vraag waar komt zij vandaan. En toch ik weet niet om je zus als vrouw te nemen ik weet niet hoor maar dat vind ik toch errug strange
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik vind de bijbel een fabeltje! En het is belachelijk dat 3/4 van de oorlogen worden gevochten om religie, en mensen die wel in niet in de bijbel geloven, want de bijbel is gewoon shitzooi! Trouwens, sorry voor de mensen die er wel in geloven, maar dit is mijn opinie
||
Citaat:
Ik zou zelf voorkeur geven aan de 1ste, maar da's natuurlijk nooit zeker, hè? (zoals het hele geloof onzeker is)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
(edit: de genen van Adam en Eva moeten zo sterk geweest zijn dat de nakomelingen van hun kinderen genoeg diversiteit aan genen hadden. maw: vergeleken bij Adam en Eva zijn wij (als het allemaal waar is ![]() [Dit bericht is aangepast door Joël (29-09-2001).]
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
DIT is volgens mij pas onzin. De genen kunnen zich niet verspreiden, of zich " verdunnen ". Tenminste, als ik begrijp wat je bedoelde. Als Adam en Eva zo sterke genen hadden en met elkaar kinderen kregen, hadden die kinderen even sterke genen als Adam en Eva. Als deze kinderen weer onderling gingen voortplanten, moesten ze tot de X - de generatie nog steeds die even sterke genen hebben zoals Adam en Eva. Want … en hiero weer dat incest … er kwam geen andere persoon erbij met een ander genotype, die die genen zou verdunnen. Geen nieuwe persoon erbij = geen verandering in het genotype.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk btw niet dat ze toen dachten van 'ow, we doen aan incest' oid. Das pas veel later gekomen dat dat een probleem werd, dat het 'incest' genoemd ging worden en dat het volgens de wet verboden was ed. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Maar eh, ik mail je binnekort terug ![]()
|
![]() |
Dr klopt zowieso helemaal geen reet van de bijbel... Denk alleen alleen al eens aan de 10 geboden.
nr ?---> gij zult geen wraak koesteren of etwas... En even later wordt dr gesproken door God? dat diegene die overspel plegen gestenigd zouden moeten worden... lekker vaag duszz X
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
je moet ook niet de bijbel zo serieus nemen, het is meer als een soort symbool voor het geloof. en je moet ook nagaan dat de bijbel helemaal vertaalt is, misschien klopte het wel , maar is er met de vertaling iets mis gegaan. je weet het niet.
maar what ever, het geloof was toch maar een politiek zoethoudertje voor mensen in de middeleeuwen, alleen het grapje is een beetje uit de hand gelopen. liefs chin
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer werden jullie religieus? kweenie23 | 159 | 17-09-2006 11:54 | |
soorten Christenen Wiltine | 121 | 24-11-2004 12:18 | |
Is de bijbel waar? Saraï_h | 165 | 20-07-2004 21:42 | |
Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat? Upke | 289 | 09-07-2004 07:39 | |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |