Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2001, 18:39
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Zal wel aan mij liggen ... De God zet Adam en Eva op de Aarde, omdat ze gezondigd hebben. Daar krijgen ze twee zoons, Kain en Abel. Kain maakt Abel dood en verhuist naar een ander land, waar hij een vrouw krijgt blablabla ... Uh, heb ik nou iets gemist ? Aan het begin hebben we dus Eva, Adam, Kain en Abel als de enige mensen, Abel is dood, maar waar haalt Kain dan een vrouw vandaan ?

Oud 27-09-2001, 18:44
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
kweet het ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 18:52
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Ja ze moesten wel aan incest doen.
Oud 27-09-2001, 19:02
N*A*Shezbaernon
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Ja ze moesten wel aan incest doen.
Dat deden ze wel, maar waar t mij om gaat is waar hij die vrouw vandaan heeft gehaald, als ze met dat voortplanten nog helemaal niet zow ver waren ? Er staat nergens dat er ook nog andere mensen waren, zo ver waren Adam en Eva nog niet ... dus die vrouw ontstaat zo maar ergens ?
Oud 27-09-2001, 19:07
elsbizkit
elsbizkit is offline
doe niet zo onnozel God heeft daarna natuurlijk meer mensen geschapen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 19:09
N*A*Shezbaernon
Citaat:
elsbizkit schreef:
doe niet zo onnozel God heeft daarna natuurlijk meer mensen geschapen
Denk ik nie ... als al die kinderen van Eva en Adam en verder Kain zo belangrijk waren dat ze hun namen en met wie ze verder iets gehad hebben tot de 169874613ste generatie moesten opnoemen, zou er vast ergens een opmerking gestaan hebben dat de God nog meer mensen heeft geschapen.

Oud 27-09-2001, 19:11
D@mien
D@mien is offline
Laat ik et nog 1 keer zeggen...De bijbel = onzin. Er staan veel te veel domme fouten in en dingen die gewoon achterlijk zijn. Degene die de bijbel heeft verzonnen dacht er niet eens bij na dat Eva de enige vrouw was....
Oud 27-09-2001, 19:21
GeritoDM
GeritoDM is offline
Adam en Eva hebben echt niet alleen Abel en Kaïn als kinderen gekregen hoor. Er staat ook nog: en hij krijg zonen en dochters. Kheb nou ff geen zin om het op te zoeken. En dan trouwde die gewoon met een nichtje ofzo.

En trouwens, toen Noach uit de ark kwam en ze kregen daarna weer kinderen moesten die ook wel met elkaar trouwen.

Oja, bij Adam en Eva bestond incest niet eens, wisten zij veel dat zo'n 60.000 jaar later mensen niet meer met familie trouwden.
Oud 27-09-2001, 19:25
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Adam en Eva hebben echt niet alleen Abel en Kaïn als kinderen gekregen hoor. Er staat ook nog: en hij krijg zonen en dochters. Kheb nou ff geen zin om het op te zoeken. En dan trouwde die gewoon met een nichtje ofzo.

En trouwens, toen Noach uit de ark kwam en ze kregen daarna weer kinderen moesten die ook wel met elkaar trouwen.

Oja, bij Adam en Eva bestond incest niet eens, wisten zij veel dat zo'n 60.000 jaar later mensen niet meer met familie trouwden.
Ik weet niet, maar vinnet toch niet kloppen ... wat die mensen betreft, wordt er in de Bijbel over iedereen iets gezegd die een ( hoe kleine dan ook ) rol speelt in wat er verder gebeurt. Een zou zeggen dat als Kain daarna met iemand trouwt, dat wel een persoon is over wie ergens een opmerking zou moeten staan ... Ok, je zegt dat Adam en Eva ondertussen nog meer kinderen hebben gehad, kan wel, maar ik denk dat je daar dan wel ergens over zou lezen.

Oud 27-09-2001, 19:56
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ben het met No_third_ch@nce eens, over iedereen ookal heeft die geen rol wordt iets gezegdin de bijbel, en et is wel errug vreemd dat er nix over andere gezegd wordt.
En aangezien Kain en Habel de eerste zoons van Adam en Eva zouden zijn is het wel erg moeilijk om dan met een nicht ofzo te trouwen wat eigenlijk nog steeds onder incest valt....

De bijbel klopt (zeker op dit gebied) totaal niet
Oud 28-09-2001, 16:12
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Mmmm wat blijft et lang stil met tegen argumenten .... eigenlijk ook logisch zxin geen tegen argumenten te bedenken
Oud 28-09-2001, 16:19
Joël
Joël is offline
Die vrouw nam hij mee. Was z'n zus.
Oud 28-09-2001, 16:25
Joël
Joël is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
wat eigenlijk nog steeds onder incest valt....

De bijbel klopt (zeker op dit gebied) totaal niet
´in·cest (de ~ (m.))

1 seksuele handelingen met naaste bloedverwanten of toevertrouwde pupillen

Wat klopt er niet aan?
Oud 28-09-2001, 19:39
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Ik weet niet, maar vinnet toch niet kloppen ... wat die mensen betreft, wordt er in de Bijbel over iedereen iets gezegd die een ( hoe kleine dan ook ) rol speelt in wat er verder gebeurt. Een zou zeggen dat als Kain daarna met iemand trouwt, dat wel een persoon is over wie ergens een opmerking zou moeten staan ... Ok, je zegt dat Adam en Eva ondertussen nog meer kinderen hebben gehad, kan wel, maar ik denk dat je daar dan wel ergens over zou lezen.
Genesis 5 vers 4: "En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren."

Iig kreeg Adam dus meer zoons en dochters, en met 1 van die dochters zou Kaïn kunnen zijn getrouwd. Er staat nergens in de Bijbel dat Kaïn gelijk met een vrouw trouwde toen hij werd verbannen. Wat er wél staat:

Genesis 4 vers 12: "Wanneer gij (dat is Kaïn hier) de aardbodem bewerken zult, zal hij u zijn volle opbrengst niet meer geven; een zwerver en een vluchteling zult gij op de aarde zijn."

En:
Genesis 4 vers 17: "En Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw en zij werd zwanger en baarde Henoch; daarna werd hij de stichter van een stad en noemde deze stad naar zijn zoon Henoch."

Hieruit kan je opmaken dat als Kaïn een stad sticht, geen zwerver meer is, en dat dat waarschijnlijk een tijdje heeft geduurd. In die tijd zou Adam weer kids kunnen hebben gekregen en Kaïn zou een van die dochters (zijn zusjes dus) kunnen hebben geschaakt, of hebben overgehaald om met hem mee te gaan oid.

Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Dat deden ze wel, maar waar t mij om gaat is waar hij die vrouw vandaan heeft gehaald, als ze met dat voortplanten nog helemaal niet zow ver waren ? Er staat nergens dat er ook nog andere mensen waren, zo ver waren Adam en Eva nog niet ... dus die vrouw ontstaat zo maar ergens ?
Wat bedoel je precies met als ze met dat voortplanten nog helemaal niet zo ver waren? Dat ze nog niet meer kinderen hadden voortgebracht ofzo?
Oud 28-09-2001, 20:25
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Joël schreef:
´in·cest (de ~ (m.))
1 seksuele handelingen met naaste bloedverwanten of toevertrouwde pupillen
Wat klopt er niet aan?
Nou in de bijbel wordt het aan een stuk door gedaan, maar als het dus blijkbaar mag volgens de bijbel vind ik het ook niet zo vreemd dat de kerk best wel heel veel seksschandalen heeft van pastoors die zich aan kleine meisjes of jongens vergrijpen

[QUOTE] Gerito_Di_Mare schreef:
Genesis 5 vers 4: "En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren."
[QUOTE]

Als ik het goed hebt heeft Kaïn in Genesis 4 vers 17 al een vrouw dusss dan blijft nog steeds de vraag waar komt zij vandaan. En toch ik weet niet om je zus als vrouw te nemen ik weet niet hoor maar dat vind ik toch errug strange
Oud 28-09-2001, 20:35
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Genesis 4 vers 17: "En Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw en zij werd zwanger en baarde Henoch; daarna werd hij de stichter van een stad en noemde deze stad naar zijn zoon Henoch."
Dus Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw die tegelijkertijd zijn zus was ... nou dit noem ik incest eerlijk gezegd dacht ik dat de kerk incest niet goedkeurde maar blijkbaar wel dus "Want het staat in de ooo zo heilige bijbel" = drogreden -> autoriteitsargument
Oud 29-09-2001, 07:58
Joël
Joël is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
maar als het dus blijkbaar mag volgens de bijbel
Ehm, nee hoor. De regel dat broer en zus geen gemeenschap mogen hebben is er later bijgekomen.
Oud 29-09-2001, 07:59
Joël
Joël is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Dus Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw die tegelijkertijd zijn zus was ... nou dit noem ik incest eerlijk gezegd dacht ik dat de kerk incest niet goedkeurde maar blijkbaar wel dus "Want het staat in de ooo zo heilige bijbel" = drogreden -> autoriteitsargument
Zo staat het dus niet in de Bijbel. Mij zul je trouwens ook nooit horen zeggen dat iets waar is OMDAT het nu eenmaal in de Bijbel staat.
Oud 29-09-2001, 11:05
General Fault
General Fault is offline
Wie heeft dat stukie van het begin eigenlijk geschreven? of hadden adam en eva ook pen en papier?
Oud 29-09-2001, 11:10
fruitmand
fruitmand is offline
Ik vind de bijbel een fabeltje! En het is belachelijk dat 3/4 van de oorlogen worden gevochten om religie, en mensen die wel in niet in de bijbel geloven, want de bijbel is gewoon shitzooi! Trouwens, sorry voor de mensen die er wel in geloven, maar dit is mijn opinie
Oud 29-09-2001, 14:22
Joël
Joël is offline
Citaat:
General Fault schreef:
Wie heeft dat stukie van het begin eigenlijk geschreven? of hadden adam en eva ook pen en papier?
3 theoriën over: 1) Er is geschreven vanaf het paradijs (de Hebreeuwse taal was een gift van God). 2) Er is geschreven vanaf Mozes (Alles daarvoor is geopenbaard). 3) Er is geschreven vanaf David (Alles daarvoor is geopenbaard).

Ik zou zelf voorkeur geven aan de 1ste, maar da's natuurlijk nooit zeker, hè? (zoals het hele geloof onzeker is)
Oud 29-09-2001, 17:58
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:

oke, zelfs als adam en eva nog vele kinderen hadden: hoe kwam het dan dat die nakomelingen niet allemaal gehandicapt waren? ik bedoel, het is toch bekend dat incest leidt tot gehandicapte kinderen? maar daarover lees je niks in de bijbel...

Oud 29-09-2001, 19:31
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
oke, zelfs als adam en eva nog vele kinderen hadden: hoe kwam het dan dat die nakomelingen niet allemaal gehandicapt waren? ik bedoel, het is toch bekend dat incest leidt tot gehandicapte kinderen? maar daarover lees je niks in de bijbel...

he he, of heeft god de mens aangepast dat toen afwijkeningen door DNA niet naar buiten kwamen en de laatste paar 1000 jaar wel, mmm of is dat het werk van de duivel
Oud 29-09-2001, 19:41
Joël
Joël is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
het is toch bekend dat incest leidt tot gehandicapte kinderen?
Nee, dat is bij inteelt (als er te weinig diversiteit aan genen is).

(edit: de genen van Adam en Eva moeten zo sterk geweest zijn dat de nakomelingen van hun kinderen genoeg diversiteit aan genen hadden. maw: vergeleken bij Adam en Eva zijn wij (als het allemaal waar is ) ook een stelletje randfiguren)

[Dit bericht is aangepast door Joël (29-09-2001).]
Oud 29-09-2001, 21:29
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Joël schreef:
Volgens je eigen citaat uit het woorden boek houdt inest ook seks met bloedverwanten in, hierdoor is er weinig diversiteit aan genen, wat dus tot mutaties binnen een soort leid ... en et is wel vreemd dat de genen ineens zooooooo slap worden vergeleken met Adam en Eva aangezien we dan toch allemala bloedverwanten moeten zijn moeten we allemaal de zelfde genen bezitten en al onze genen moeten dus in theorie dan ook even sterk zijn als ze ongevoelig zouden zijn voor inteelt
Oud 01-10-2001, 12:15
Duivelke
Duivelke is offline
ten 1ste: hij kreeg kinderen bij zijn moeder

ten 2de: ik denk toch ni daar er plots 2 mensen op de wereld stonden ik geloof ni zou in die verhaalkes ik heb mijn eigen theorie
Oud 01-10-2001, 15:38
Joël
Joël is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Volgens je eigen citaat uit het woorden boek houdt inest ook seks met bloedverwanten in
Euhm, ja. Dat heb ik toch niet ontkent?

Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
hierdoor is er weinig diversiteit aan genen,
Waardoor?

Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
wat dus tot mutaties binnen een soort leid ...
Te weinig diversiteit aan genen leidt tot mutaties? 't Kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij kraam je onzin uit.

Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
en et is wel vreemd dat de genen ineens zooooooo slap worden vergeleken met Adam en Eva aangezien we dan toch allemala bloedverwanten moeten zijn moeten we allemaal de zelfde genen bezitten
Nee, de genen (en daarmee eigenschappen) hebben zich verspreid onder de nakomelingen.

Oud 01-10-2001, 21:42
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Joël schreef:
Waardoor ?
Omdat de bloedverwanten dezelfde of overeenkomende genotype hebben, dus ongeveer dezelfde genen bezitten. De diversiteit aan genen gebeurt doodat er een persoon met en geheel ander genotype komt.
Citaat:

Te weinig diversiteit aan genen leidt tot mutaties? 't Kan natuurlijk aan mij liggen, maar volgens mij kraam je onzin uit.
Ok een voorbeeldje ... hij heeft trouwens wel gelijk. Je hebt een anomalie in een familie, bijvoorbeeld dat bepaalde personen uit die familie zes tenen hebben ipv 5. Deze eigenschap is door de recessieve allelen bepaald, dat betekent dat ze tot uiting komt in het fenotype ( dus gewoon te zien is ) alleen als er twee van deze allelen bij elkaar komen. Trouwens ik hoop dat je nog iets van biologie onthoudt . De kans op die anomalie is natuurlijk groter als je binnen de familie blijft, omdat daar een redelijk groot kans is dat allebei de familieleden die kinderen krijgen een genotype hebben waarin ook dat recessieve allel in voorkomt --> als twee familieleden een kind krijgen, heeft dat kind zeker die anomalie. Terwijl als de familieleden met personen kind krijgen die met die familie helemaal niet verwant zijn, is de kans op de anomalie veel kleiner, omdat die personen waarschijnlijk geen allelen bezitten voor deze anomalie. Zo ontstaan die mutaties en ik hoop dat ik nergens een fout heb gemaakt.
Citaat:

Nee, de genen (en daarmee eigenschappen) hebben zich verspreid onder de nakomelingen.

DIT is volgens mij pas onzin. De genen kunnen zich niet verspreiden, of zich " verdunnen ". Tenminste, als ik begrijp wat je bedoelde. Als Adam en Eva zo sterke genen hadden en met elkaar kinderen kregen, hadden die kinderen even sterke genen als Adam en Eva. Als deze kinderen weer onderling gingen voortplanten, moesten ze tot de X - de generatie nog steeds die even sterke genen hebben zoals Adam en Eva. Want … en hiero weer dat incest … er kwam geen andere persoon erbij met een ander genotype, die die genen zou verdunnen. Geen nieuwe persoon erbij = geen verandering in het genotype.

Oud 01-10-2001, 21:45
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Joël schreef:
Eh ik dacht dat je bij incest ook te weinig diversiteit aan genen hebt, juist omdat je alleen maar twee mensen hebt met genotypes die op elkaar lijken
Oud 02-10-2001, 09:52
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Laat ik et nog 1 keer zeggen...De bijbel = onzin. Er staan veel te veel domme fouten in en dingen die gewoon achterlijk zijn. Degene die de bijbel heeft verzonnen dacht er niet eens bij na dat Eva de enige vrouw was....

De Bijbel is geen onzin, jij vindt de Bijbel onzin, das heel wat anders.

Ik denk btw niet dat ze toen dachten van 'ow, we doen aan incest' oid. Das pas veel later gekomen dat dat een probleem werd, dat het 'incest' genoemd ging worden en dat het volgens de wet verboden was ed.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 14:27
Joël
Joël is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
omdat daar een redelijk groot kans is dat allebei de familieleden die kinderen krijgen een genotype hebben waarin ook dat recessieve allel in voorkomt -->

Zo ontstaan die mutaties en ik hoop dat ik nergens een fout heb gemaakt.
Dat van die allelen heeft toch niets te maken met kopie foutjes van het DNA, of ligt dat weer an mij ?
Oud 03-10-2001, 14:37
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Joël schreef:
Dat van die allelen heeft toch niets te maken met kopie foutjes van het DNA, of ligt dat weer an mij ?
Ja dat ligt best wel heel erg aan jou, euhmm ik weet niet als je et precies wil weten moet je maar ff hiet laten waten en scan ik mijn bio boek wel ff voor je in en mail je dat wel op
Oud 03-10-2001, 16:30
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Joël schreef:
Ligt aan jou
Oud 04-10-2001, 16:14
Verwijderd
Citaat:
General Fault schreef:
het scheppingsverhaal is oorspronkelijk van de Soemeriers....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 19:46
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
en hoe wisten die dat? zij waren er toch niet bij dan...

Oud 05-10-2001, 08:14
Joël
Joël is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Over de hele wereld bestaan volkeren met scheppingsverhalen en mythen die vaak nog behoorlijk overeenkomen met de scheppingverhalen waar nog steeds een groot gedeelte van de mensheid in gelooft.

Oud 05-10-2001, 16:27
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ach ja, stuur maar op .

Is op gestuurd en heel veel lees plezier en hopelijk overtuigt dit je
Oud 06-10-2001, 17:21
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Heb je et al gelezen ?????
Oud 06-10-2001, 17:46
Joël
Joël is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:

Is op gestuurd en heel veel lees plezier en hopelijk overtuigt dit je
Welnee joh. Christenen laten zich niet overtuigen door zoiets belachelijks als wetenschap .

Maar eh, ik mail je binnekort terug .

Oud 06-10-2001, 18:03
Prada
Prada is offline
Joël, forumbaas-af en meteen onnodig gechat...Schandalig...
Oud 06-10-2001, 18:27
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Prada schreef:
Oud 06-10-2001, 19:16
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Joël schreef:
Welnee joh. Christenen laten zich niet overtuigen door zoiets belachelijks als wetenschap .

lol, toch tof dat je nog wat zelfrelativering hebt

Oud 06-10-2001, 19:31
Joël
Joël is offline
Citaat:
Prada schreef:

Nou mag ik zeker nix terug zeggen?
Oud 07-10-2001, 23:22
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Heb jij geen vrouwenboom in de achtertuin staan??....
Oud 08-10-2001, 17:33
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
Citaat:
General Fault schreef:
nee want dat staat ni in de bijbel
Oud 08-10-2001, 19:49
Alet
Alet is offline
Misschien waren er wel meer mensen geschapen dan de bijbel ons vertelt. (Denk aan al die verschillende rassen) Maar dat maakt helemaal niet uit. Het maakt nl geen verschil voor de boodschap vd bijbel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 11:10
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Dr klopt zowieso helemaal geen reet van de bijbel... Denk alleen alleen al eens aan de 10 geboden.
nr ?---> gij zult geen wraak koesteren of etwas...
En even later wordt dr gesproken door God? dat diegene die overspel plegen gestenigd zouden moeten worden...
lekker vaag duszz
X
Oud 09-10-2001, 18:57
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Coccinellidae schreef:
Denk alleen alleen al eens aan de 10 geboden.
nr ?---> gij zult geen wraak koesteren of etwas...
En even later wordt dr gesproken door God? dat diegene die overspel plegen gestenigd zouden moeten worden...
lekker vaag duszz
X
Nee niet vaag, want je hebt regels voor de mensen en regels voor " de God " ( = geen regels dus ). Weet je wel, je hebt " gelijke " en " gelijkere "

Oud 09-10-2001, 20:23
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Nee niet vaag, want je hebt regels voor de mensen en regels voor " de God " ( = geen regels dus ). Weet je wel, je hebt " gelijke " en " gelijkere "
euhmm dus gewoon hoe het hem uitkomt dusss
Oud 10-10-2001, 20:03
Yu fat chin
Yu fat chin is offline
je moet ook niet de bijbel zo serieus nemen, het is meer als een soort symbool voor het geloof. en je moet ook nagaan dat de bijbel helemaal vertaalt is, misschien klopte het wel , maar is er met de vertaling iets mis gegaan. je weet het niet.
maar what ever, het geloof was toch maar een politiek zoethoudertje voor mensen in de middeleeuwen, alleen het grapje is een beetje uit de hand gelopen.

liefs chin
Reageren

Regels voor berichten