Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
I couldn't agree more. Groetjes Ben(die er niet aan moet denken in een wereld te leven zonder natuur waarin alles kunstmatig is ![]()
||||
![]() |
ik vind niet dat men de natuur hoeft te verwoesten als het niet nodig is maar als bijvoorbeeld een belangrijke oliebron in de wadden zit en er niet mag geboord worden omdat er een zeehonden kolonie leeft vindt ik dat onzin. Ik vind het welzijn van een mens belangrijk dan van een zeehond of van welk dier dan ook maar schijnbaar vinden sommige mensen dieren belangrijker dan andere dieren met gecompliceerdere emoties.
Citaat:
Dus in feite heb ik toch nog nut in deze samenleving. Op mensen na kent geen enkel ander dier (over olifanten zeggen ze dat ze het wel hebben) rouw. Dus ik heb er geen problemen mee dat we zoogdieren of vissen etc. doden voor het welzijn van mensen. Er worden dagelijks miljoenen eencellige bacterien in je lichaam vermoord en daar geven we ook niks om. Waarom wel om wezens die dezelfde gevoelens hebben als een bacterie maar er groter utizien ![]() Citaat:
![]() En de natuur kan mij niet zoveel plezier schenken,alleen mensen dan ![]() Citaat:
Mitch( die na een schoolcarnavalsfest nog steeds zin heeft om te filosoferen ook al moet tie om 5 uur zn bed uit om naar een voorlichtingsdag te gaan op twente ![]() |
![]() |
|
![]() |
Even voor de arrogante mensen hier die menen dat wij de natuur verpesten, wij zijn nog altijd niet goddelijk ofzo, ik wil niet lullig zijn, maar de mens is deel van de natuur. En niet daar boven verheven...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wat zal het de aarde en worst wezen of iemand zijn schoonheid kan waarderen. Zolang het ecosysteem functioneert, dan blijft het bestaan. Zoveel waardeert de mens het ook weer niet, want we kappen alles toch plat. Groetjes Ben(die vind dat het milieu voor de economie moet komen ![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Michiel(die het met dat laatste helemaal eens is)
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Ik moord voor zelfbehoud. Ik eet ook vlees. Dat zegt helemaal niks over het respect dat ik voor dieren heb, meer over hoe ik tegenover de mens sta. Bacterien dood ik om te overleven. Niet zodat ik een biertje kan drinken. Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Maar of er iemand de schoonheid kan waarderen of niet, zie ik niet zozeer als waarde dat er wordt aangegeven of de aarde met of zonder mens kan. Citaat:
Dat krijgen we inderdaad niet zomaar, kapot, maar te veel aanpassen kan inderdaad tot ons uitsterven zorgen. Daarnaast vind ik dat de natuur zoveel mogelijk puur moet blijven, is alleen maar in ons voordeel op de lange termijn. Er zijn nog genoeg dingen die ontdekt moeten worden, maar sommige dingen zullen door het uitsterven nooit onderzocht kunnen worden. Daar gaat een medicijn tegen aids, kanker een nieuw inzicht tot een bepaalde theorie etc. Citaat:
De vraag was zijn de mensen belangrijk voor het leven/de aarde?? Als je dan zegt dat er niemand is die de schoonheid kan waarderen, dan zie ik de link dus niet. Het is wel waar wat hij zegt, maar niet essentieel voor het leven op aarde. Groetjes Ben(die weer net uit school wegkomt ![]()
||
Citaat:
Alsof de aarde daar blij mee zou zijn. Dat is eerder een egoistische stelling ..
|
Die stelling doet met denken aan een stuk uit de Matrix. Op een bepaald moment in de film (als Morpheus is gevangen genomen). Gaat 1 van die agents uitleggen wat de mens is. Dan zegt hij zoeits van de mens is een parasiet. Ik vind dat dit best wel klopt. Zowieso heeft de natuur geen mensen nodig, toen mensen nog niet bestonden was er nl. ook al natuur. Wij mensen halen het eco-systeem alleen maar meer uit balans. Als je een dier neemt bijvoorbeeld een Bij. Die heeft een funcie. Hij zorgt er o.a. voor de bestuiving van bloemen. De mens heeft op aarde volgens mij niet echt een duidelijke functie. Ik denk dat de wereld (de natuur) een stuk beter af is zonder mensen.
||
![]() |
Citaat:
Volgens jou theorie is niet alleen de mens maar het gehele dierrijk een parasiet van de aarde. Wat wel waar zou kunnen zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Wij kunnen de aarde/natuur niet kapot maken, alleen drastisch veranderen..
Wat is er zo slecht aan uitstervende diersoorten, milieuvervuiling? Ik bedoel, toen de eerste waterplanten e.d in de oceanen zuurstof gingen maken was dat ook vervuiling hoor, de hele boel begon te oxideren, vuur, roest, noem maar op ![]() Het enige wat wij doen met vervuiling, jacht, etc etc is diersoorten dwingen zich aan te passen, lukt dat niet, tja, dan overleeft de soort die dat wel kan, dat is nou eenmaal hoe de hele evolutie werkt. Er is geen doel, of 'goed' in de natuur... Ikzelf ben voor natuurbehoud, ik vind het prachtig, maar objectief gezien vernietigen wij helemaal niks, en is er niks mis met milieuvervuilend gedrag ![]()
|
![]() |
Ikzelf ben voor natuurbehoud, ik vind het prachtig, maar objectief gezien vernietigen wij helemaal niks, en is er niks mis met milieuvervuilend gedrag
De aarde zullen we inderdaad niet kunnen vernietigen, maar onszelf wel, denk aan het broeikaseffect waardoor de polen smelten, en het kappen van de regenwouden waardoor zuurstof uiteindelijk schaars zal worden.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onbelangrijk nieuws op NOS Bamboestokje | 29 | 18-10-2013 10:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan kabinet voor reorganiseren onderwijs T_ID | 58 | 15-12-2010 23:14 | |
Algemene schoolzaken |
Waarom is onderwijs belangrijk? evcskater | 6 | 25-06-2008 21:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nietzsche hans01 | 29 | 19-01-2006 16:33 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
ckv opdrachten katern de helden | 5 | 15-02-2001 09:13 |