Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2001, 13:56
Isa
Isa is offline
De Vader=God in de hemel
De Zoon =Jezus
De Heilige Geest=
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2001, 14:02
pvm
pvm is offline
De Heilige Geest is de derde goddelijke persoon van de H. Drieeenheid (Vader, Zoon en H. Geest).

In het boek Handelingen staat dat de Appostelen eerst in de put zaten na de dood van Jezus. Toen kwam de H. Geest over hen en gingen zij het geloof verkondigen en was hun verkondeging voor ieder te horen (welke taal men ook sprak).

De Heilige Geest geeft dus mensen geloof, gebed enz.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 14:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
pvm schreef:
De Heilige Geest is de derde goddelijke persoon van de H. Drieeenheid (Vader, Zoon en H. Geest).

Dat heb ik ook wel begrepen. Das logisch.

In het boek Handelingen staat dat de Appostelen eerst in de put zaten na de dood van Jezus. Toen kwam de H. Geest over hen en gingen zij het geloof verkondigen en was hun verkondeging voor ieder te horen (welke taal men ook sprak).
maar wie is hijzij dan? Hijzij lijkt een of ander vaag iets te zijn, alsof hijzij niet werkelijk bestaat. Ik bedoel, God kun je zien als de man op de troon. Jezus is een mens geweest en is nu bij God. Maar de heilige geest? Who is he? Hij brengt geloof, ja fijn, waar wie is hij dan?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 14:35
pvm
pvm is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
pvm schreef:

Dat heb ik ook wel begrepen. Das logisch.

maar wie is hijzij dan? Hijzij lijkt een of ander vaag iets te zijn, alsof hijzij niet werkelijk bestaat. Ik bedoel, God kun je zien als de man op de troon. Jezus is een mens geweest en is nu bij God. Maar de heilige geest? Who is he? Hij brengt geloof, ja fijn, waar wie is hij dan?
God zou je kunnen zien als een man op een troon, maar zo zie ik God niet. God staat voor mij 'los' van dat soort ideeen. De Geest is ook moeilijk te definieeren. Wie hij is hij: De Heilige Geest. Wat is hij: Geest. Best lastig om je hier een voorstelling bij te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 15:18
joel_temp
joel_temp is offline
De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn alledrie dezelfde, maar dan in een andere vorm. Je kunt het vergelijken met water, dat komt ook in drie vormen voor; ijs, water en waterdamp.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 20:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
pvm schreef:

Toen kwam de H. Geest over hen
Bah, kan hij zijn kwakje niet ergens anders laten

-Desecrator

Oud 18-03-2001, 14:04
Koss
Koss is offline
de vader de zoon en de hijlige geest is een verzinsel om de gewone man (volgers van de volksreligies) makkelijker te bekeeren

in de hele bijbel komt die drie eenhijd niet voor !!
het is een manelijke vertie van de maagd de moeder en de crone !!!

de vader de zoon en de hijlige geest duikt voor het eerst op in de 13e eeuw
wanneer de abt Joachim van Floris over de drie stadia van de geest na de zondeval schrijft

het eerste stadia (de vader) is het joodse volk - het convenante met het hebreeuwse volk dat een priesterklasse trainde die in aanmerking kwam om het voertuig van de incarnatie te worden

het 2e stadium is het tijdperk van de zoon die nu tot de wereld moet spreken via het instituut van de kerk

het derde stadium is het tijdperk van de hijlige geest waarin de geest rechtstreeks tot de individu spreekt

men ging er vanuit dat Sint Franciscus de eerste vertegenwoordiger was van het stadium van de hijlige geest (begin 13e eeuw)
Oud 18-03-2001, 14:19
joel_temp
joel_temp is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Bah, kan hij zijn kwakje niet ergens anders laten

-Desecrator

Nou, Desecrator, ik ben eigenlijk wel een wat hoger niveau van jou gewend...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2001, 00:34
Koss
Koss is offline
Citaat:
Ik schreef:
de vader de zoon en de hijlige geest is een verzinsel om de gewone man (volgers van de volksreligies) makkelijker te bekeeren

in de hele bijbel komt die drie eenhijd niet voor !!
het is een manelijke vertie van de maagd de moeder en de crone !!!

de vader de zoon en de hijlige geest duikt voor het eerst op in de 13e eeuw
wanneer de abt Joachim van Floris over de drie stadia van de geest na de zondeval schrijft

het eerste stadia (de vader) is het joodse volk - het convenante met het hebreeuwse volk dat een priesterklasse trainde die in aanmerking kwam om het voertuig van de incarnatie te worden

het 2e stadium is het tijdperk van de zoon die nu tot de wereld moet spreken via het instituut van de kerk

het derde stadium is het tijdperk van de hijlige geest waarin de geest rechtstreeks tot de individu spreekt

men ging er vanuit dat Sint Franciscus de eerste vertegenwoordiger was van het stadium van de hijlige geest (begin 13e eeuw)
ok ik schop hier de drie eenige god onderuit en er is geen een oprechte christen die er tegenin gaat ???
waar gaat het heen met de kerkgangers
Oud 30-07-2001, 15:41
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
De Vader=God in de hemel
De Zoon =Jezus
De Heilige Geest=
de heilige geest is een verzinsel van de mens, evenals God. Alleen Jezus heeft misschien echt bestaan.

Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 18:18
Joël
Joël is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
de heilige geest is een verzinsel van de mens, evenals God. Alleen Jezus heeft misschien echt bestaan.
Zoweee! Daar heb je wel errug lang overnagedacht!!

Leuk argument.
Oud 01-08-2001, 23:09
la guppy
la guppy is offline
okee komt ie!
Jezus ging terug naar de hemel.
maar de mensen wisten niet doorw ie ze zich moesten laten leiden!
toen zond God de heilige geest.
Hij kan in je komen,
Hij is eigelijk God!
ik kan je vertellen:
als je God vraagt je te vervullen met Zijn heilige geest, kan je jezelluf het gelukkigste mens van de wereld noemen!
Oud 01-08-2001, 23:10
la guppy
la guppy is offline
Citaat:
joel schreef:
De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn alledrie dezelfde, maar dan in een andere vorm. Je kunt het vergelijken met water, dat komt ook in drie vormen voor; ijs, water en waterdamp.

HUP JOEL!
hoe kom je er op!
maar okee..
Oud 02-08-2001, 21:18
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Koss schreef:
ok ik schop hier de drie eenige god onderuit en er is geen een oprechte christen die er tegenin gaat ???
waar gaat het heen met de kerkgangers
de kerk uit.
maare ik volgde het toch niet
in de bijbel staat duidelijk dat geest op de discipelen kwam en ook op jezus bij zijn doop

Heilige geest is degene die in ons is als vertegenwoordiging van god in je lichaam. Hij verzorgt het christelijke stemmetje in je en kan veel geluk brengen.
God is de koning schepper vader etc en heeft een hemel bedoeld
jezus heft ervoor gezorgd dat wij in de hemel kunnen komen
Heilige gest zorgt ervoor dat wij daaraan werken
ik denk dat het zo zit maar ja it's only me
mzzl
JJ
Oud 04-08-2001, 05:36
always there for you
always there for you is offline
De Heilige Geest, is and i quote vanuit de bijbel:
'levendmakende adem' die door God aan mens en dier gegeven wordt. De geest van God wordt dan ook een kracht die van God uitgaat, aan mensen opdrachten geeft en ze wijsheid en moed verleent.

De Heilige Geest, is de Geest van God. Hij alleen kan je vertellen over het bestaan van Jezus en van God. Hij getuigt namelijk van de Vader en van de Zoon. Hij is dus de Geest van God die aan ons mensen vertelt, hoeveel God van ons houdt en wat Hij voor ons kan doen.

God en Jezus zijn in de hemel en de Heilige Geest is hier op aarde om ons mensen te vertellen over De Vader en de Zoon in de hemel en ons te helpen een zo'n goed mogelijk leven te leiden, gebaseerd op de tien geboden met name: Er is maar een God (drie- in eenheid) en heb je naaste lief zoals jezelf.
De Heilige Geest is onze: Trooster, Leraar en Hij getuigt van de liefde en genade van God.

that's about it..
always there for you.
Oud 30-01-2002, 16:09
Prada
Prada is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik zal alles ophelderen. De drie-eenheid is niet waar.
Daar gaat het niet om...Alles valt hypothetisch op te vatten... Zelfs door jou als je een beetje je best doet...
Oud 30-01-2002, 16:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
De Vader=God in de hemel
De Zoon =Jezus
De Heilige Geest=
Ik zal alles ophelderen. De drie-eenheid is niet waar, aangezien het nergens in de Bijbel voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:14
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Prada schreef:
Daar gaat het niet om...Alles valt hypothetisch op te vatten... Zelfs door jou als je een beetje je best doet...
Maar ik doe harstikke mijn best.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (30-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:22
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:
Zoweee! Daar heb je wel errug lang overnagedacht!!

Leuk argument.

hey joel,
move your FOOT
Oud 31-01-2002, 20:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
De Vader=God in de hemel
De Zoon =Jezus
De Heilige Geest=
Laat ik het nog even verder ophelderen.

God=God
Jezus=profeet(gewoon een sterveling, zoals Peter ook oprecht getuigt).
Heilige Geest=Engel Gabriel (het is uit de Bijbel af te leiden).

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:15
Joël
Joël is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

hey joel,
move your FOOT
Sorry, hoor. Ik wist niet dat je agressief zou worden .
Oud 31-01-2002, 21:21
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Heilige Geest=Engel Gabriel (het is uit de Bijbel af te leiden).

waardan? graag teksten etc.
Ik kom hem namelijk niet zo tegen, maar als het derde deel van de drie-enig-heid en als onze Trooster die i.p.v. Jezus is gekomen.
Oud 31-01-2002, 21:39
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
micha schreef:
Ik kom hem namelijk niet zo tegen, maar als het derde deel van de drie-enig-heid en als onze Trooster die i.p.v. Jezus is gekomen.
Lees Mattheus 1:18.

Now the birth of Jesus Christ was on this wise: When as his mother Mary was espouses to Joseph, before they came together, she was found with the child of the HOLY GHOST

Vergelijk dit nu eens met Lucas 1:26 en 27:

And in the six month the angel GABRIEL was sent from God unto a city of Galilee, named Nazareth, to a virgin espoused to a man whose name was Joseph, of the house of David; and the virgin's name was Mary.

Bij de miraculeuze geboorte van Jezus(as), noemde Mattheus de Heilige Geest en Lukas noemde de engel Gabriel.
Heilige Geest=Gabriel.

=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
Citaat:
:
Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een grote profeet, die nog zou komen. Aldus lezen wij in Johannes 16:12-13

Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Bij deze tekst kan de vraag gesteld worden wie de 'Geest der waarheid' is. Veel Christenen beweren dat hiermee de heilige geest bedoeld wordt. Is dit werkelijk zo? Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere:

En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen anderen Trooster geven.

Op de vraag wie deze Trooster is, moeten we naar Johannes 14:26, waarin gezegd wordt dat de Trooster de helige geest is.

Maar de trooster de heilige geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u heb gezegd.

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: 'Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest; waarom bad Jezus om de heilige geest?
De Christelijke leer onderwijst dat de enige heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Dus kan deze heilige er niet mee bedoeld worden! Welke wordt er dan wél bedoeld met 'andere'? Als Christenen in één heilige geest geloven, dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Jezus doelt hiermee dus op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'.
Men heeft het woord 'Periclytos' veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'.
Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'Pneuma' en dit lijkt niet op het woord dat in de Griekse Bijbel gebruikt wordt. Jezus heeft nooit 'andere Pneuma' gezegd.

Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' gezegd. Het woord 'Fhiriclit' komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken. 'Fhiriclit' betekent de 'prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, één van de namen van profeet Mohammed (vzmh).

Jezus heeft dus Ahmed gezegd. Omdat de mensen er vragen over stelden, heeft Jezus waarschijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord 'geest' uit.
Hierin wordt verklaard dat dit woord 'profeet' betekent:

Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valsen profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: ALLE GEEST DIE BELIJDT DAT JEZUS CHRISTUS IN HET VLEES GEKOMEN IS, DIE IS UIT GOD; en alle geest die niet belijd tdat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dat komen zal en is nu al rede in de wereld.

Hieruit blijkt dat trooster/geest toch profeet betekent. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd. De tekst spoort de mensen aan om diegene die beweert dat hij een profeet is, uit te testen om te zien of de persoon een ware of een valse profeet is.

Het moet inmiddels al duidelijk geworden zijn dat de trooster niet de heilige geest is. In de volgende teksten wordt over een 'komende' gesproken. Dit kan niet op de Heilige Geest slaan, want die was er toen al.
Wanneer de trooster gekomen is, de geest der waarheid die van de Vader uitgaat, zal die getuigenis over mij afleggen.
(Johannes 15:26)

Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw eigen belang dat ik HEENGA. Want als ik niet heenga, zal de trooster geenszins tot u komen.

(Johannes 16:7)

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

De zin '…dat Jezus Christus in het vlees gekomen is…' legt de nadruk op het feit dat hij een MENS was, zoals wij, een mens VAN VLEES EN BLOED. In de Islam is Jezus niet de zoon van God, maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis (Johannes 15:26) is de bevestiging dat Profeet Mohammed (vzmh) zou getuigen wie Jezus werkelijk was.

God openbaarde in de Koran:

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vóór hem zij heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij DE TEKENEN VOOR HEN (DE MENSEN) VERDUIDELIJKEN, en zie, HOE ZIJ ZICH AFWENDEN.

(KORAN 5:75)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 22:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
De Drie-eenheid komt toch wel in de Bijbel voor. Lees Lucas 3,21-22 maar eens. Tijdens de doop van Jezus gebeurde het volgende: (21) (...) Tijdens zijn gebed opende zich de hemel (22) en daalde de heilige Geest in lijfelijke gedaante als een duif op Hem neer; er klonk een stem uit de hemel: 'Jij bent mijn geliefde Zoon, in wie Ik vreugde vind.'
Dus: de Zoon (mens), de Geest (duif) en de Vader (stem).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2002, 18:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De Drie-eenheid komt toch wel in de Bijbel voor. Lees Lucas 3,21-22 maar eens. Tijdens de doop van Jezus gebeurde het volgende: (21) (...) Tijdens zijn gebed opende zich de hemel (22) en daalde de heilige Geest in lijfelijke gedaante als een duif op Hem neer; er klonk een stem uit de hemel: 'Jij bent mijn geliefde Zoon, in wie Ik vreugde vind.'
Dus: de Zoon (mens), de Geest (duif) en de Vader (stem).
Hahaha . Dus als er vijf bijbelse figuren naast elkaar zitten dan zou het ineens een vijf-eenheid moeten zijn.

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Hahaha. Dus als er vijf bijbelse figuren naast elkaar zitten dan zou het ineens een vijf-eenheid moeten zijn.
Als die alle vijf een waarde hadden, zoals de drie personen van de Drie-eenheid die hebben, wel, ja. Maar dat is niet zo. Die drie personen worden hier niet voor niets met elkaar in verband gebracht.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:06
bono
bono is offline
Citaat:
la guppy schreef:
okee komt ie!
Jezus ging terug naar de hemel.
maar de mensen wisten niet doorw ie ze zich moesten laten leiden!
toen zond God de heilige geest.
Hij kan in je komen,
Hij is eigelijk God!
ik kan je vertellen:
als je God vraagt je te vervullen met Zijn heilige geest, kan je jezelluf het gelukkigste mens van de wereld noemen!
Yeah! mee eens door de Heilge Geest word je gesterkt in je geloof! (al moet je hem dan wel de plaats er voor geven)

Oud 05-02-2002, 10:33
JediJoel
JediJoel is offline
De Heilige Geest is de plaatsvervanger van Jezus hier op aarde. Hij word meestal uitgebeeld als een duif. In die gedaante kwam hij namelijk naar de aarde, toen Jezus gedoopt werd.
Wel een beetje complex, ja.
Oud 07-02-2002, 15:10
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik zal alles ophelderen. De drie-eenheid is niet waar, aangezien het nergens in de Bijbel voorkomt.
De drie-eenheid is een naam voor de 3 verschillende eigenschappen en vormen waarin God voorkomt. De HG is één van die vormen. Zie bijv.:

", en de Geest Gods zweefde over de wateren" - Gen. 1:1

"Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien" - Joël 2:28 (zie ook handelingen 2:16)
Oud 10-02-2002, 22:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
joel schreef:

God heeft niet 3 verschijningsvormen.

De 3-eenheidsleer is incorrect.

Leg mij eens uit.

Wie riep wie aan toen Jezus aan het kruis zou hangen en geroepen zou hebben "Elohi elohi lama sabakhtani?" (God oh God waarom heeft U mij verlaten)

Is dat logisch dat God STERFT en zichzelf aanroept met een VRAAG in klaagvorm nog wel?

Wat een idioterij en schandalig dat jullie verwachten dat een gezond mens dat gelooft.

Geen wonder dat de kerken keihard leeglopen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 22:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
De 3-eenheid leer is voor iedereen met een gezond verstand niets anders dan zielig bedrog.

Jullie mogen zeggen wat jullie willen maar volgens de protestantse en katholieke kerken zijn God,Jezus en de Heilige Geest alledrie een en hetzelfde entiteit.

Dat KAN NIET en is contradictorisch aan de logica en zelfs aan de bijbel zelf. Dus slaap maar lekker verder.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 07:50
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Leg mij eens uit.

Wie riep wie aan toen Jezus aan het kruis zou hangen en geroepen zou hebben "Elohi elohi lama sabakhtani?" (God oh God waarom heeft U mij verlaten)

Is dat logisch dat God STERFT en zichzelf aanroept met een VRAAG in klaagvorm nog wel?
ik heb je al eens uitgelegd dat Jezus, de Zoon mens werd om voor onze zonde te sterven. Dus als mens roept Hij God aan.

verder heb ik geen zin meer om tegen je te praten want IMHO ben je een vervelende kerel die maar dingen blijft roepen, zonder te luisteren.
Citaat:

Wat een idioterij en schandalig dat jullie verwachten dat een gezond mens dat gelooft.

Jij bent toch aanhanger van de Islam? Gaat het daar wel zo goed mee dan?
En dat laatste klinkt een beetje alsof mensen dit verzonnen hebben, maar het is juist zo onwaarschijnlijk en onbegrijpelijk dat mensen het niét konden verzinnen! Want iedereen die het verzonnen zou hebben, zou het wel geloofwaardiger of begrijpelijker gemaakt hebben.

[Dit bericht is aangepast door micha (11-02-2002).]
Oud 13-02-2002, 15:03
Floef
Floef is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Leg mij eens uit.

Dit gaat nergens over. De kortzichtigheid is wel weer aan het werk. iK ga voor de gein de Bijbel is even verdedigen.

Stel je gaat dood. En je gelooft in een eeuwige ziel. Dat kun je toch zeggen dat die je lichaam verlaat. Dus... Wees eerst dus ff kritisch op je eigen geloof voordat je een ander veronlogiest. Ten tweede is het Jezus niet die de tekst op papier heeft gezet. Ten derde heeft iedereen meerdere roepnamen. Ten vierde is er sprake van een vertaling.

Commentaar?

... >
Oud 13-02-2002, 20:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Floef schreef:
Dit gaat nergens over. De kortzichtigheid is wel weer aan het werk. iK ga voor de gein de Bijbel is even verdedigen.

Stel je gaat dood. En je gelooft in een eeuwige ziel. Dat kun je toch zeggen dat die je lichaam verlaat. Dus... Wees eerst dus ff kritisch op je eigen geloof voordat je een ander veronlogiest. Ten tweede is het Jezus niet die de tekst op papier heeft gezet. Ten derde heeft iedereen meerdere roepnamen. Ten vierde is er sprake van een vertaling.

Commentaar?

... >

Dus Jezus kon zich transformeren van God naar een sterveling. Maar als Jezus eenmaal dood is als mens, kan hij dus niet voor God spelen, want een godheid kan niet doodgaan. Hoe kan een sterfelijke God, die nu dood is, nou over de mensen oordelen. En aangezien de Satan nog wel bestaat kan ik maar een ding concluderen: we gaan volgens de Christenen allemaal de hel in! Barbaarser kan het niet. En niet te vergeten de baby's die de hel geduwd worden door de duivel, omdat de sterfelijke God niet in staat was ze te redden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 21:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
ik heb je al eens uitgelegd dat Jezus, de Zoon mens werd om voor onze zonde te sterven. Dus als mens roept Hij God aan.

Jezus roept God aan, terwijl hij zelf God is?
Wat een idioterij en dan te verwachten dat een ander met een gezond verstand dat wel gaat geloven is nog idioter. Het is alsof je zegt dat Jezus een gespleten persoonlijkheid had. Een God met gebreken, hahaha!

Citaat:
micha schreef:
Jij bent toch aanhanger van de Islam? Gaat het daar wel zo goed mee dan?

Zeer Goed. Veel beter dan het Christendom. De moskeeen verrijzen als paddestoelen uit de grond. De Islam is de enige wereld godsdienst die sinds het begin nooit is gestopt met groeien(2,3-2,8 procent per jaar!!!!!!!), tot in de dag van vandaag en dit uur is de Islam de snelst groeiende religie ter wereld.Sterker nog, het is de enige groeiende religie op deze aarde. (op de kleine sektes na).

Citaat:
micha schreef:
En dat laatste klinkt een beetje alsof mensen dit verzonnen hebben, maar het is juist zo onwaarschijnlijk en onbegrijpelijk dat mensen het niét konden verzinnen! Want iedereen die het verzonnen zou hebben, zou het wel geloofwaardiger of begrijpelijker gemaakt hebben.

Whahahaha, God leert ons iets, zodat we het niet kunnen begrijpen .

Het is wel grappig om te zien dat zelfs Christelijke geleerden zeggen dat de 3-eenheid het prudukt van mensen is geweest. Zelfs Christelijke bronnen zeggen dat de drie-eenheid pas in de vierde eeuw zijn intrede deed in de Bijbel.Ha!Ha!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 22:03
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Whahahaha, God leert ons iets, zodat we het niet kunnen begrijpen .

Het is wel grappig om te zien dat zelfs Christelijke geleerden zeggen dat de 3-eenheid het prudukt van mensen is geweest. Zelfs Christelijke bronnen zeggen dat de drie-eenheid pas in de vierde eeuw zijn intrede deed in de Bijbel.Ha!Ha!
bronnen?????
Oud 14-02-2002, 07:08
Joël
Joël is offline
Mujahideen, je hebt gewoon gebrek aan fantasie, en bovendien last van een veel te eenzijdig godsbeeld.
Oud 14-02-2002, 20:25
micha
micha is offline
Citaat:
Joël schreef:
Mujahideen, je hebt gewoon gebrek aan fantasie, en bovendien last van een veel te eenzijdig godsbeeld.
precies!
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ben je weer uit je hol gekropen? Slaap maar gerust verder, predikant.

Met citaat reageren
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
precies!
Monkey see, monkey do!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 20:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
bronnen?????
De leerstelling van de drie-eenheid is door de christenen ongeveer drie honderd jaar na de zogenaamde dood van Jezus gevormd. Zelfs Paulus, die veel vreemde ideeen in het christendom bracht, wist niets van een driedelige God.

De New Catholic Encyclopedia ( die officieel in overeenstemming is met de kerkelijke authoriteiten) geeft toe ( in tegenstelling tot fanatieke christenen als Joel), dat de leerstelling van de drie-eenheid onbekend was bij de vroege christenen en dat zij pas geformuleerd is in het laatste kwart van de vierde eeuw:
(The New Catholic Encyclopedie)
" De formulering "een God in drie personen" was tot het eind van de vierde eeuw niet volledig in het christelijke leven en haar geloofsbelijdenis opgenomen.
Maar het is juist deze formulering die het eerst de titel van leerstelling van de drie-eenheid opeiste. Ten tijde van de kerkvaders was er niets wat hier in het mentaliteit of in het perspectief op leek."

De doctrine van de drie-eenheid werd dus niet door Jezus onderwezen, het is geheel vreemd in de mentaliteit en in het perspectief van de vroege christenen, en het werd een deel van het geloof in het einde van de vierde eeuw.

---------------------------------------------

Profeet Mozes noemde hem ELOHA in het Hebreeuws.

Profeet Jezus noemde hem ALAHA in het Aramees.

Profeet Mohammed noemde hem ALLAH in het Arabisch.

Er is geen God dan Allah.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 08:19
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ben je weer uit je hol gekropen? Slaap maar gerust verder, predikant.
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat voor flutantwoord is dit nou weer???
Je geeft zelf ook flutantwoorden. Je gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg, maar probeert me persoonlijk aan te vallen.

Oud 18-02-2002, 16:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
Je geeft zelf ook flutantwoorden. Je gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg, maar probeert me persoonlijk aan te vallen.

Joel schreef:Mujahideen, je hebt gewoon gebrek aan fantasie, en bovendien last van een veel te eenzijdig godsbeeld.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 16:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Micha, ik neem aan dat je nu inziet dat de drieeenheid niet bij de originele leer hoort.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:15
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Micha, ik neem aan dat je nu inziet dat de drieeenheid niet bij de originele leer hoort.
waarom? ik ben bezig in een andere topic, want daar praat je ook over dit, maar wou je hier verder gaan dan?
Oud 24-02-2002, 21:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
micha schreef:
waarom? ik ben bezig in een andere topic, want daar praat je ook over dit, maar wou je hier verder gaan dan?
Je ontloopt mijn stelling nu. Ik heb jou geconfronteerd heb met de feiten en nu kies je het hazepad. Lekker makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 08:45
micha
micha is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Je ontloopt mijn stelling nu. Ik heb jou geconfronteerd heb met de feiten en nu kies je het hazepad. Lekker makkelijk.
ik wil best met je verder praten, maar dan moet je in één topic over dit onderwerp praten en niet in twee. Dus zeg jij het maar.
Oud 27-02-2002, 11:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
micha schreef:
ik wil best met je verder praten, maar dan moet je in één topic over dit onderwerp praten en niet in twee. Dus zeg jij het maar.
over welke andere topic heb je het?

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:22
commodo
commodo is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
De Vader=God in de hemel
De Zoon =Jezus
De Heilige Geest=
is nix denk ik, maar anders kun je het kruisje niet afmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten