Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() -Desecrator
|
![]() |
de vader de zoon en de hijlige geest is een verzinsel om de gewone man (volgers van de volksreligies) makkelijker te bekeeren
in de hele bijbel komt die drie eenhijd niet voor !! het is een manelijke vertie van de maagd de moeder en de crone !!! de vader de zoon en de hijlige geest duikt voor het eerst op in de 13e eeuw wanneer de abt Joachim van Floris over de drie stadia van de geest na de zondeval schrijft het eerste stadia (de vader) is het joodse volk - het convenante met het hebreeuwse volk dat een priesterklasse trainde die in aanmerking kwam om het voertuig van de incarnatie te worden het 2e stadium is het tijdperk van de zoon die nu tot de wereld moet spreken via het instituut van de kerk het derde stadium is het tijdperk van de hijlige geest waarin de geest rechtstreeks tot de individu spreekt men ging er vanuit dat Sint Franciscus de eerste vertegenwoordiger was van het stadium van de hijlige geest (begin 13e eeuw)
||
![]() |
Citaat:
waar gaat het heen met de kerkgangers
||
Citaat:
![]() Leuk argument. ![]()
|
![]() |
okee komt ie!
Jezus ging terug naar de hemel. maar de mensen wisten niet doorw ie ze zich moesten laten leiden! toen zond God de heilige geest. Hij kan in je komen, Hij is eigelijk God! ik kan je vertellen: als je God vraagt je te vervullen met Zijn heilige geest, kan je jezelluf het gelukkigste mens van de wereld noemen!
||
![]() |
Citaat:
hoe kom je er op! maar okee..
||
![]() |
Citaat:
maare ik volgde het toch niet in de bijbel staat duidelijk dat geest op de discipelen kwam en ook op jezus bij zijn doop Heilige geest is degene die in ons is als vertegenwoordiging van god in je lichaam. Hij verzorgt het christelijke stemmetje in je en kan veel geluk brengen. God is de koning schepper vader etc en heeft een hemel bedoeld jezus heft ervoor gezorgd dat wij in de hemel kunnen komen Heilige gest zorgt ervoor dat wij daaraan werken ik denk dat het zo zit maar ja it's only me mzzl JJ
|
![]() |
De Heilige Geest, is and i quote vanuit de bijbel:
'levendmakende adem' die door God aan mens en dier gegeven wordt. De geest van God wordt dan ook een kracht die van God uitgaat, aan mensen opdrachten geeft en ze wijsheid en moed verleent. De Heilige Geest, is de Geest van God. Hij alleen kan je vertellen over het bestaan van Jezus en van God. Hij getuigt namelijk van de Vader en van de Zoon. Hij is dus de Geest van God die aan ons mensen vertelt, hoeveel God van ons houdt en wat Hij voor ons kan doen. God en Jezus zijn in de hemel en de Heilige Geest is hier op aarde om ons mensen te vertellen over De Vader en de Zoon in de hemel en ons te helpen een zo'n goed mogelijk leven te leiden, gebaseerd op de tien geboden met name: Er is maar een God (drie- in eenheid) en heb je naaste lief zoals jezelf. De Heilige Geest is onze: Trooster, Leraar en Hij getuigt van de liefde en genade van God. that's about it.. always there for you.
||
![]() |
Citaat:
Ik kom hem namelijk niet zo tegen, maar als het derde deel van de drie-enig-heid en als onze Trooster die i.p.v. Jezus is gekomen.
||
![]() |
Citaat:
Now the birth of Jesus Christ was on this wise: When as his mother Mary was espouses to Joseph, before they came together, she was found with the child of the HOLY GHOST Vergelijk dit nu eens met Lucas 1:26 en 27: And in the six month the angel GABRIEL was sent from God unto a city of Galilee, named Nazareth, to a virgin espoused to a man whose name was Joseph, of the house of David; and the virgin's name was Mary. Bij de miraculeuze geboorte van Jezus(as), noemde Mattheus de Heilige Geest en Lukas noemde de engel Gabriel. Heilige Geest=Gabriel.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
De Drie-eenheid komt toch wel in de Bijbel voor. Lees Lucas 3,21-22 maar eens. Tijdens de doop van Jezus gebeurde het volgende: (21) (...) Tijdens zijn gebed opende zich de hemel (22) en daalde de heilige Geest in lijfelijke gedaante als een duif op Hem neer; er klonk een stem uit de hemel: 'Jij bent mijn geliefde Zoon, in wie Ik vreugde vind.'
Dus: de Zoon (mens), de Geest (duif) en de Vader (stem). |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
", en de Geest Gods zweefde over de wateren" - Gen. 1:1 "Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien" - Joël 2:28 (zie ook handelingen 2:16)
||
![]() |
Citaat:
De 3-eenheidsleer is incorrect. Leg mij eens uit. Wie riep wie aan toen Jezus aan het kruis zou hangen en geroepen zou hebben "Elohi elohi lama sabakhtani?" (God oh God waarom heeft U mij verlaten) Is dat logisch dat God STERFT en zichzelf aanroept met een VRAAG in klaagvorm nog wel? Wat een idioterij en schandalig dat jullie verwachten dat een gezond mens dat gelooft. Geen wonder dat de kerken keihard leeglopen. |
![]() |
|
![]() |
De 3-eenheid leer is voor iedereen met een gezond verstand niets anders dan zielig bedrog.
Jullie mogen zeggen wat jullie willen maar volgens de protestantse en katholieke kerken zijn God,Jezus en de Heilige Geest alledrie een en hetzelfde entiteit. Dat KAN NIET en is contradictorisch aan de logica en zelfs aan de bijbel zelf. Dus slaap maar lekker verder. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
verder heb ik geen zin meer om tegen je te praten want IMHO ben je een vervelende kerel die maar dingen blijft roepen, zonder te luisteren. Citaat:
En dat laatste klinkt een beetje alsof mensen dit verzonnen hebben, maar het is juist zo onwaarschijnlijk en onbegrijpelijk dat mensen het niét konden verzinnen! Want iedereen die het verzonnen zou hebben, zou het wel geloofwaardiger of begrijpelijker gemaakt hebben. [Dit bericht is aangepast door micha (11-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Stel je gaat dood. En je gelooft in een eeuwige ziel. Dat kun je toch zeggen dat die je lichaam verlaat. Dus... Wees eerst dus ff kritisch op je eigen geloof voordat je een ander veronlogiest. Ten tweede is het Jezus niet die de tekst op papier heeft gezet. Ten derde heeft iedereen meerdere roepnamen. Ten vierde is er sprake van een vertaling. Commentaar? ... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Wat een idioterij en dan te verwachten dat een ander met een gezond verstand dat wel gaat geloven is nog idioter. Het is alsof je zegt dat Jezus een gespleten persoonlijkheid had. Een God met gebreken, hahaha! Citaat:
Citaat:
![]() Het is wel grappig om te zien dat zelfs Christelijke geleerden zeggen dat de 3-eenheid het prudukt van mensen is geweest. Zelfs Christelijke bronnen zeggen dat de drie-eenheid pas in de vierde eeuw zijn intrede deed in de Bijbel.Ha!Ha! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De New Catholic Encyclopedia ( die officieel in overeenstemming is met de kerkelijke authoriteiten) geeft toe ( in tegenstelling tot fanatieke christenen als Joel), dat de leerstelling van de drie-eenheid onbekend was bij de vroege christenen en dat zij pas geformuleerd is in het laatste kwart van de vierde eeuw: (The New Catholic Encyclopedie) " De formulering "een God in drie personen" was tot het eind van de vierde eeuw niet volledig in het christelijke leven en haar geloofsbelijdenis opgenomen. Maar het is juist deze formulering die het eerst de titel van leerstelling van de drie-eenheid opeiste. Ten tijde van de kerkvaders was er niets wat hier in het mentaliteit of in het perspectief op leek." De doctrine van de drie-eenheid werd dus niet door Jezus onderwezen, het is geheel vreemd in de mentaliteit en in het perspectief van de vroege christenen, en het werd een deel van het geloof in het einde van de vierde eeuw. --------------------------------------------- Profeet Mozes noemde hem ELOHA in het Hebreeuws. Profeet Jezus noemde hem ALAHA in het Aramees. Profeet Mohammed noemde hem ALLAH in het Arabisch. Er is geen God dan Allah. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
|