Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kwil niet lullig zijn, maar als de hele wereld vol met liefde was, en er nooit meer rampen zouden gebeuren, en iedre vrijgezelle vrouw zou een knappe man krijgen en vice versa zoudn we nooit ergens over kunnen praten in de wereld, omdat er toch nooit iets slechts gebeurd.... heeel saai, en tja, wat betreft met liefde wereldvrede.... dat gaat je niet lukken, omdat haat vaak over verschillen gaat, en tja, als er ruzie's blijven tussen bepaalde volkeren omdat ze andere ideeën hebben of gewoon een beetje verschillen zal je nooit wereldvrede kunnen krijgen, al lukt je dat, ben ik benieuwd hoe lang hij het volhoudt...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder vindt ik dit totale hippy gezever. Typisch christelijk gelul. Wereldproblemen los je niet op met liefde, liefde is de bron van de meeste problemen. - Liefde voor geld - Liefde voor God - Liefde voor je eigen ras - Liefde voor je eigen land - Liefde voor jezelf - Liefde voor dit/zus/zo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Liefde en Respect.
|
zit wel wat in die stelling
en als et zou kunnen zou ik ook niets liever willen dan dat maar tis tog niet te verwerkelen ![]() Maar als et altijd alleen maar liefde en goedheid was dan was et niet speciaal meer nu is et een streven maar wanneer je et hebt is en eigenlijk niks speciaals meer dus daartussen zou je moeten kiezen
|
Liefe voor de hele wereld en alles wat er op loopt klaar boeit niet wie je bent zolang die gene mij liefde geeft geef ik hem liefde
En daar hoef je niet dezelfde ras voor te zijn/hebben of wat dan ook we zijn allemaal van VLEES EN BLOED! [Dit bericht is aangepast door MoHaMeDJaLaL (18-03-2002).]
|
![]() |
Ben er mee eens dat liefde alles omvat, de drang van mensen om het goede te doen. En dat mensen soms voor het verkeerde kiezen, komt door gebrek aan begrip (Shawnee).
Liefde is alles, noem een begrip en je zal het met liefde kunnen verbinden. Eigenlijk is liefde leven. Liefde is zijn, bewust van je zijn en weten waarom je bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat betreft dat gezever over liefde dit en liefde dat. Misschien zie ik maar de helft van de circel, maar zoals ik het zie is liefde toch een van de grootste oorzaken van alle wereldproblemen. Misschien zou je kunnen vertellen wat de andere helft van de circel is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
feit is iig dat het woord liefde maar al te vaak misbruikt word. dat er bij het woord liefde vrijwel altijd meteen aan een man-vrouw relatie word gedacht is een van de grootste misvattingen. al die voorbeelden die jij genoemd hebt zijn ook van die misvattingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal gelijk.
Ik denk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben van wat liefde is. Dat werd mij gisteren ook maar weer erg pijnlijk duidelijk. Het woord wordt trouwens, net als respect, zonder nadenken zoveel gebruikt voor zoveel dingen dat het zijn waarde verliest. 'Respect' hoor je bijvoorbeeld door allerlei muzikanten roepen, waarbij je je afvraagt...weet jij wel waar je het over hebt, jochie? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk niet dat mijn definitie van liefde 'goed doen' is. Ik denk meer dat liefde een, zoniet dé natuurkracht is die alles aandrijft en draaiende houdt. Maar goed, deze defenitie kan vast ook aan het rijtje vage/nutteloze definitie's worden toegevoegd, voor mij is het waar. Maar zijn er niet verschillende soorten en gradaties van liefde? Om er een paar te noemen; liefde voor één bepaald persoon, liefde voor de mooiste boom, liefde voor een kat, liefde voor jezelf (en dat is niet egoisme, meer de liefde voor de mogelijkheden die je hebt als persoon) enz. Liefde voor het leven. Jij stelt dat liefde de bron van alle problemen is. Ik ben het met je eens; als alles voortkomt uit liefde, zal dit ook de bron zijn van alle problemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zonder liefde (of een vorm hiervan, vriendschap valt voor mij bijvoorbeeld ook onder een vorm van liefde) denk ik niet dat het mogelijk is voor een grote groep mensen om samen met elkaar te leven.
Natuurlijk los je er niet alle wereldproblemen mee op, maar de pacifist in mij roept nu heel hard dat je alle wereldproblemen ook niet met haat of oorlog oplost, maar dit lijukt me vrij logisch. Dat liefde geen negatieve energie is, lijkt me vrij duidelijk, wat dat "Karma!" erbij doet, niet, dat mag joost weten (en nee ik heet geen joost, duss...) als je liefde geeft zul je liefde terugkrijgen... hm, ach, dat hangt ervan af wat je liefde terug ontvangen noemt. kijk, als je de omgekeerde situatie neemt, waarin je de hele dag met een blok haat om je heen rondhuppelt, lijkt het me duidelijk dat niet veel mensen zich geroepen voelen om hun spontane liefde aan je te verklaren. maar of je nu ook echt liefde terug zult krijgen wanneer je liefde geeft... het tegendeel is vaak genoeg gebleken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tenzij jouw beeld van christelijk ophoudt bij een oude man in een lange jurk die op een wolkje zit en zijn scepter rondzwaait wanneer je neus hem niet aanstaat en volgens wiens boekje het allemaal moet gebeuren, want als dat jouw beeld van christelijk geloof is, dan heb ik niets tegen je bewering in te brengen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Aubade (24-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar waarom zou je dan liefde geven? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat dat meer een vraag is waar je elk voor jezelf antwoord op moet geven. Er zijn vast wel genoeg mensen die dan concluderen dat ze dat net zo goed niet kunnen doen, dat is prima, dat is hun keuze, maar het zou de mijne niet zijn.
Het is natuurlijk wél zo, wat ik met mijn slecht uitgelegde voorbeeld ook wilde laten zien, dat je eerder liefde terugkrijgt, wanneer je zelf liefde naar anderen geeft. Nu bedoel ik met eerder liefde terugontvangen dus niet dat het altijd per defnitie zo moet zijn dat je wat terugkrijgt voor wat je geeft; liefde is geen ruilhandel. Daar sloeg dat laatste zinnetej ook op. En ja je hebt altijd mensen die dit overdreven opnemen en zichzelf helemaal wegcijferen voor alle mensen om zich heen, ach.. overdrijven is ook een kunst. Maar goed, ik ben dus inderdaad een warhoofd, dank voor het lezen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Silindistani: Doen wij alles niet uiteindelijk uit egoïsme? Is dat slecht dan?
Ik wil alleen maar zeggen dat ik het Christelijke geloof net als alle andere religie hypocriet vind. De biecht, het anti-homo zijn, het niet mogen neuken voor het huewelijk etc etc etc De God waar ik in geloof is niet zozeer een denkend mens als wel een groot licht, een verzameling liefde. Ik geloof in de evolutie-theorie, maar tevens geloof ik ook dat oorlog en intolerantie niemand verder helpt. Liefde is heel belangrijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder ben ik het (zowaar) eens met je eens ![]() [Dit bericht is aangepast door Aubade (25-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Van liefde kun je niet leven... Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
oorlog lokt oorlog uit liefde lokt liefde uit wat heeft op het eind de meeste zin? asl iedereen nou gewoon eens van elkaar ging houden ik houd van turken, marokkanen, moslims, amerikanen, kinderverkrachters, moordenaars etc etc etc probeer dat maar eens jezelf in te prenten |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Intollerantie helpt te beschermen tegen kwaadwillende Een culturen zijn ten onder gegaan omdat zij te veel tollereerde. Citaat:
Citaat:
En ik niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarvoor zou al dat "testen" wat oorlogen zogenaamd doen, volgensjou, nodig zijn? Het enig wat er gestest wordt is vechtlust ed. Aandacht die je daaraan besteed, kun je bijv. weer niet aan andere besteden, door eeuwig oorlogvoeren gaat een land alleen maar achteruit. Oorlog wordt, ook al errug lang, gevoerd om landjes in te nemen, om het eigen territorium uit te breiden, om meer status te hebben. Dat stukje over intolerantie vind ik zulke onzin dat ik daar niet eens op ga reageren. Net als dat stuk wat er op volgt, wat je overigens ook om kunt draaien: oorlog geeft alleen maar een slecht gevoel, daar heb je nog minder aan dan aan een goed gevoel. Ik ben eigenlijk gek dat ik hier nog serieus op reageer. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
En ach ja, vroeger waren de christenen nog veel hypocrieter. Gelukkig dat zovelen toen vrijwillig aansloten. Citaat:
En eeuwig oorlog voeren is natuurlijk onzinnig. Vrede is de rust die de chaos weer zin geeft. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als iemand je je vrijheid ontneemt en tegelijkertijd zegt dat ie van je houd dan is diegene een leugenaar. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde flyaway | 0 | 13-11-2008 11:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat. Ieke | 0 | 05-04-2005 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Lief Charlottetje | 93 | 03-04-2004 16:28 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Liefde Vlooienband | 8 | 21-10-2002 11:26 | |
Verhalen & Gedichten |
liefde is...................... Mi$$L@dy | 1 | 20-11-2001 19:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom louis84 | 1 | 07-11-2001 16:16 |