Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Fragiele moet idd fragiel zijn, vind, moet volgens mij wel vind zijn, het is toch "loop je"...? dus vind...je..? Iedereen bedankt voor de reacties; 'leuk' dat er nog wat verschillen zijn in mening ![]() Sound>>>wat vind je fout nederlands?
|
Fout nederlands
Er zitten veel twijfel gevallen in zoals eerste regel >Een fel groen gevend diertje verwacht je lichtgevend ofsow.. maar zou nog kunnen. Echte fouten vind ik: >Ik lachte trok mijn tranen weg Ik snap dus neits van dat trok. >en verbaasde mij, dat zo'n fragiele dier fragiel zoals anderen al zeiden. >Wier ontevredenheid, in zijn verschijning Dit is zo ongebruikelijk taalgebruik dat ik niet eens kan zien of de zin nog klopt. >juist op dat moment al tot mijn ogen viel. tot je ogen viel? >Een onbewuste stem sprak het toen toe: Dan is het beestje zijn, dan het.. duidelijker als je consequent bent. Er zitten gewoon zoveel rare dingen in dat ik het zonde vind. Als iets meer gebruikelijke taal had gebruikt was het beter toegankelijk geweest. Snappie? x-je SounD
||
Citaat:
||
Citaat:
|
>hmmmm, de gedachten van de dichter, wiens pen het papier >beschrijft is dichterlijke vrijheid.
Mee eens. >het is de persoon die het maakt, niet de lezer, die >interpreteerd. Klopt Maar dichten is spelen met taal. Niet het veranderen van taal of het op een verkeerde manier gebruiken van taal. Dichterlijke vrijheid is meer met logica spelen of aparte dingen bij elkaar zetten, zonder dat je de regels voor spelling, grammatika en zinsbouw geheel aan je laars lapt. Torenhoge dalen - valt bij mij onder dichterlijke vrijheid. Dalen hoog zijn - is gewoon verkeerd gebruik van de nederlandse taal. Ik zal wel een iets conservatieve kijk op dichten hebben misschien. Maar ik vind een gedicht pas mooi als de zinnen wel lopen en de taal creatief maar juist gehanteerd wordt.
||
![]() |
Citaat:
Allereerst tnx voor je kritische reactie> daar kan ik wat mee ![]() Wat betreft bepaalde zinnen, daar heb je wel gelijk in; zoals fragiele is gewoon fout.(vond het wat mooier klinken zo ![]() Verder zoals "Ik lachte trok mijn tranen weg" is idd wel wat krom geschreven>>tis meer beeldend bedoeld, in een wat erg vrije vorm...In ieder geval; in sommige zinnen geef ik je wel gelijk, maar een paar gooi ik toch op de dichterlijke vrijheid ![]() xx
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Dieren in gevangenschap Boebsie | 50 | 18-04-2007 08:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wakker Dier mag doorgaan met kipcampagne Supreme Dutch | 26 | 02-12-2005 15:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Seks met dieren strafbaar stellen? Rollo Tomasi | 224 | 09-04-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mens en Dier Evito | 57 | 02-04-2003 13:41 | |
Flora & Fauna |
Pro Mens Pro dier anarpunk | 34 | 10-01-2003 21:36 | |
ARTistiek |
Hoeveel dieren heb jij al vermoord? Verwijderd | 30 | 09-04-2002 19:27 |