Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als je echt in de God van de christenen en in de God van de Joden (die is hetzelfde) wilt geloven, begin dan niet te zoeken in de kerk, of in regeltjes, of in rituelen (ik ben zelf ook niet gedoopt maar weet dat Hij er is), of in mensen, of in ideeen. Probeer God zelf te vinden. Je kunt letterlijk een goeie relatie met Jezus Christus opbouwen. Je kunt persoonlijk met hem bevriend zijn. Dat is het belangrijkste.
Als je echt zoiets wilt, dan kan je dat aan God voorleggen. En je kan Hem vragen om jou te laten zien hoe je Hem steeds 'meer kan vinden'. Daarna komen al die moeilijkere vragen wel. Ik weet ook dat dit voor de meeste mensen juist datgene is waar ze tegen aan kijken. Dat je eerst moet zoeken zeg maar. (dat hoeft trouwens niet altijd, dat ligt per persoon anders.) |
![]() |
|
![]() |
iedereen heeft zijn eigen geloof en moet mensen met een ander geloof respecteren.Ook vind ik dat ouders niet moeten bepalen waar hun kinderen in geloven,dat maak je zelf uit.
ik ben zelf rooms-katholiek maar ga nooit naar de kerk omdat ik dat niet nodig vind.als je wilt bidden kan je dat ook gewoon thuis doen toch?want God is overal om je heen . |
![]() |
|
![]() |
Kheb precies hetzelfde, kben gedoopt, kheb me eerste communi gedaan en ook vormsel, wij gaan ook niet naar de kerk, voor mij omdat ik er nix extra's bij voel om naar de kerk te gaan. K heb eigenlijk meer een eigen geloof gemaakt van wat ik wil geloven, dit is niet alleen katholiek maar ook uit andere geloven... dat is mijn "oplossing" er voor
|
![]() |
hmm lastig zo 123 op te noemen.... meer zo van, dan moet je bijvoorbeeld een werkstuk maken voor school, k zeg maar wat, voor de islam ofzo, en dan denk je ja dat wil ik ook geloven, zodra iets duidelijk in me opkomt zeg ik het wel
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Harry Potter and the deathly saailows #1452 Trimm Trabb | 500 | 08-07-2011 17:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
startmoment godsdienst vedetje | 10 | 17-11-2004 19:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Hersenlijke frustraties Een Tweeling | 8 | 14-10-2004 17:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Lifestyle |
geloof ruby soho | 53 | 04-07-2002 13:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |