Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het wel begrijpelijk hoe je erover denkt. Jij hecht heel veel waarde aan toekomst en studie, terwijl hij er nogal met de pet naar gooit. Daar zou ik ook niet tegen kunnen.
Aan de andere kant kun je ook trots zijn op jezelf, omdat jij er je best voor doet en dus later waarschijnlijk veel gaat bereiken. Dan heeft hij misschien één of ander miezerig baantje (niet gemeen bedoeld voor de mensen die niet gestudeerd hebben en/of niet veel verdienen), waar hij hard voor moet werken, terwijl jij bakken met geld verdient doordat je er hard voor hebt gestudeerd. Jij hebt dan veel meer financiële onafhankelijkheid. Maar natuurlijk is het dan nog steeds niet leuk. Ik snap heel goed dat je graag zou zien dat je vriend zijn best deed. Maar helaas zit dat dan misschien niet in zijn karakter en wil hij nog even van zijn vrijheid genieten. Wie weet denkt hij er over een (paar) jaar anders over. Jij moet in ieder geval niet je idealen opgeven, gaaf hem het goede voorbeeld door wél je best te blijven doen. |
![]() |
||
Citaat:
Tsjaaa.... Je kan niet van iedereen verawchten dat ie hetzelfde als jij denkt. Waarschijnlijk ben jij meer iemand die in de toekomst en is je vriend meer iemand die leeft met de dag. Ik denk dat ik heel moeilijk is om jouw gedachtengang door hem te laten overnemen. Je mag m er natuurlijk wel op wijzen dat ie met zijn studieschuld wel een bepaalde verantwoordelijkheid heeft. Het feit dat ie nu in Nieuw-Zeeland geeft naar mijn mening aan dat ie niet echt aan dat hij onzeker is over de toekomst. (Of hij denkt er niet over na)....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() "Ik denk nooit aan de toekomst. Zij komt gauw genoeg" - Albert Einstein |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Ik maak me geen zorgen over de toekomst. 2) Ik probeer mijn leven nu, dus in het heden, zo goed mogelijk te leiden. Verder is het ook een kwestie van prioriteiten. Als jij jezelf als doel zet een gelukkig leven te leiden, kan een ander dan voor jou bepalen waar je gelukkig van wordt? Word je gelukkiger van school? ![]() Misschien heeft haar vriend gewoon een andere levensvisie dan Optima. Persoonlijk vind ik dat Epicurus wel een leuke levensvisie had. Stukje uit een document waar ik nog aan werk: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 12:12. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Een belangrijke les Cas Kramers | 2 | 21-02-2012 18:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Moet de patiënt alles weten? De Veroorzaker | 2 | 26-05-2011 11:06 | |
Studeren |
De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle) Sheppard | 8 | 01-11-2009 12:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 |