Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk eerlijk gezegd dat ieder mens in staat is om zowel zichzelf als een ander te doden... of je eraan toegeeft is natuurlijk iets anders, maar je bent er wel toe in staat...
ik denk dat ieder mens een beetje goed en een beetje kwaad is, en het hangt van de persoon zelf af welke kant overheerst. denk ik... |
![]() |
|
Ik zie mezelf in staat mijn leven te wagen om iemand te redden, en k zie mezelf in staat iemand te doden.
Ik hecht degelijk belang aan m'n eigen leven, maar ik ben niet bang om te sterven... (dit is geen *stoere uitspraak*, ik heb al een aantal keren bedreigingen met wapens ondergaan enzo... En nee, ik ben geen crimineel.) |
![]() |
|
Ik vind dit nogal een rare stelling, omdat als je je leven wil geven voor een bepaald persoon waar je veel van houd; je wil dat ie blijft leven en diegene dus niet wil vermoorden.. Ik snap trouwens helemaal niet waar het op slaat als je bijvoorbeeld een nier af wil staan waarbij je het risico loopt dood te gaan aan iemand waarvan je houd, dat je zijn leven dus meer waard vind dan je eigen.., dan wil je diegene toch niet vermoorden!!
![]() Ik weet niet of ieder mens in staat is iemand of zichzelf te vermoorden, het is niet normaal , ik denk dat diegene erg in de war is of ziek in het hoofd, anders denk je niet aan zulke dingen. Maar ik denk wel dat bijna ieder persoon weleens zo'n haat heeft gevoelt voor een ander persoon dat ie wel wenste dat diegene dood was, als iemand bijvoorbeeld iets ergs heeft gedaan.., eraan denken kan wel maar het ook daadwerkelijk doen, dat is wat anders.. Maar ik denk niet dat ieder persoon er tot in staat is iemand te vermoorden.. maar dat denk ik dan.. vage stelling.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet trouwens nog steeds niet of ik het er mee eens ben of zo. Tis vrij lastig te controleren.. |
![]() |
|
Ik denk dat je heel wat meer lef en haat en koelbloedig moet zijn/hebben om iemand anders te vermoorden dan je zelf. en natuurlijk je leven geven voor iemand anders is heel iets anders want dan geef je iemand anders weer een leven dus daar hoef je iemand niet voor te haten..
maar je moet natuurlijk ook wel lef hebben om je zelf om te brengen..hmmm tis eigelijk wel een goeie vraag mja ik ben het denk ik niet met de stelling eens ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk niet dat het echt met elkaar te maken heeft. Sommige mensen zullen zichzelf wel opofferen voor een ander, maar een ander niet vermoorden. Sommigen vermoorden wel iemand, en zouden zich niet opofferen. En weer anderen moorden én redden.
Ik denk dat het heel erg van de omstandigheden waarin iemand zich bevindt afhangt wat hij doet. Dat het niet van tevoren vaststaat of je redt of moordt, om het maar simpel te zeggen. Het hangt dus lang niet alleen af van het hebben van de een of de andere eigenschap, en daar ga je wel vanuit in de stelling. Al heeft het karakter van een persoon er ook wel mee te maken. Best ingewikkeld eigenlijk... |
![]() |
|
![]() |
Je eigen leven geven voor iemand waar je veel om geeft is niet moeilijk, maar het is ook niet altijd verstandig. De vraag is of die ander er ook wat aan heeft. Als de andere persoon ook veel om jou geeft zal ze veel verdriet hebben, misschien wel geruineerd voor de rest van zijn/haar leven, omdat ze zichzelf de schuld geeft enz.
Iemand vermoorden is ook niet zo moeilijk, als je de juiste reden hebt. Haat is wel de belangrijkste voedingsbodem voor moord en als je woedend bent heb je geen lef meer nodig, hormonen geven je wel lef. Het nadeel is dat je wel spijt krijgt na de moord, denk ik. Ik ben het niet eens met je stelling, niet, want er spelen 2 totaal vershillende gevoelens mee. Leven geven doe je om te redden en leven nemen om te vernietegen.
||
![]() |
Citaat:
Ik zou best mijn leven willen geven om iemand anders te redden, maar dat hangt er wel van af wie de persoon is die ik zou redden. Niet 'zomaar' iemand... Voor jou, Myself!, zou ik heel wat risico's nemen... ![]() En ik ben ook best in staat iemand te vermoorden. Iedereen is in staat iemand te vermoorden. Hoe dat uit te leggen is? Dát weet ik niet... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Causaal verband (2) Elle | 44 | 28-06-2009 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Paars was toch nog niet zo slecht? " Envious of the Dutch system" Gatara | 180 | 30-11-2004 12:31 | |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Volkert van der G. TAFKAB | 233 | 13-08-2002 14:38 |