Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 10:26
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
Hai, mijn vriend en ik hebben het van het weekend uitgemaakt. Het probleem is dat hij verslaafd is. Echt alles wat een verslaafde (wiet) doet, dat doet hij. Maar ik wil hem heel graag helpen te stoppen, en zijn ouders ook, maar nu weet ik neit hoe ik dit meot aanpakken, omdat hij al heel vaak beloofd heeft dat hij zou gaan stoppen, maar hij heeft het nog steeds niet gedaan...
Nu wordt het echt tijd dat hij gaat stoppen (wel zonder onze relatie, maar als vrienden) omdat het echt erger is geworden (wel 5 jointjes per dag). Wie heeft ook zoiets meegemaaktr met zijn vriend/vriendin of heeft misschien tips voor mij, want deze persoon is erg moeilijk omdat hij zich schaamt (denk ik) logisch...
helluup
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2002, 10:37
Evilqueen
Evilqueen is offline
Ik den dat je op Drugs & Alcohol meer reacties krijgt.. ik heb hier geen ervaring mee.. geen ervaring met (soft)drugsverslaafden in het algemeen dus ik zou het niet weten. Misschien proffesionele hulp zoeken ofzo.. Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:29
Herrie
Herrie is offline
Softdrugs zijn niet verslavend... Is bewezen.... (Tell me if I'm wrong....). Dus als ie niet stopt, dan komt dat omdat ie niet wil!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:38
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Tsja, als die echt zou willen stoppen had die dat waarschijnlijk wel gedaan.. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar van de wiet zou die toch af moeten kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Herrie schreef:
Softdrugs zijn niet verslavend... Is bewezen.... (Tell me if I'm wrong....). Dus als ie niet stopt, dan komt dat omdat ie niet wil!
hmz.. het is ms qua stof niet verslavend, maar de geestelijke verdoving kan wel degelijk verslavend zijn. Mijn ex was verslaafd aan wiet.. Hij heeft er zelfs voor in een afkickkliniek gezeten. Hij was alleen een stuk verder nog, hij zat namelijk op iets van 10 a 15 joints per dag. Hij stal geld van zijn ouders om er aan te komen, of wiet van anderen.

Dit was aan de gang toen ik met hem had, en ging door toen het uit was. Ik kan me dus redelijk in je situatie inleven. Echter, ik wou geen moedertje voor hem lopen spelen, en in die rol voelde ik me wel. Ik voelde het niet als mijn taak om hem te helpen af te kicken, alleen hij zou dit kunnen, en hij had veel lieve vrienden om hem te helpen. Bovendien was hij nog verliefd op mij en zou het dus voor hem heel tegenstrijdig zijn als ik wel hulp zou blijven bieden enzo. Ik heb hem maar 'aan zijn lot overgelaten' en toen is hij dus ook in een afkickkliniek terecht gekomen.
Maar goed, hij is tijdelijk afgekickt geweest maar weer begonnen naar ik hoor, maar wel een stuk matiger dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 18:14
framboosje
framboosje is offline
Hoi!

ongeveer twee jaar terug, had ik ook een vriend, die aan drugs verslaafd wel (heroine en stuf...)

ik wou ook héél graag dat hij stopte, maar wist ook niet hoe eraan te beginnen.... ik hem heb gewoon duizend en duizend keer gezegd dat het niet goed voor hem was en vanalles uitgelegd erover en zo... en héél vaak is het op een ruzie uitgedraaid...
later heeft ook een leerkracht me daarbij proberen te helpen, zonder veel resultaat....
maar, na ongeveer 3 maand, nadat ik het contact met hem had verbroken was hij ongeveer helemaal clean... het heeft nog een tijdje geduurd, maar nu is hij er volledig vanaf.... => hij is gestopt omdat hij mij miste...

succes meid!!!!!!!!! doe alleen het heen jij kan, maar bedenk dat de keuze nog steeds bij hem ligt!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:00
lekker zoet beertje
je hebt gelijk, ik heb ook we lhet gevoel dat ik moedertje speel, en dat wil ik ook niet. Ooit heeft mijn vriend eens gezegd dat ie wou stoppen voor zichzelf en niet voor mij. Dat begrijp ik wel en ik heb ook gezegd, als je jezelf helpt kan het pas weer goed met je gaan.

maar een vraagje aanframboosje; zijn jullie weer bijelkaar gekomen en zo ja, blijft hij clean?
Ik hou heel erg van mijn vriend en ik weet dat ik eisen moet stellen, maar ik wil hem heel graag helpen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 22:49
Verwijderd
Citaat:
lekker zoet beertje schreef:
je hebt gelijk, ik heb ook we lhet gevoel dat ik moedertje speel, en dat wil ik ook niet. Ooit heeft mijn vriend eens gezegd dat ie wou stoppen voor zichzelf en niet voor mij. Dat begrijp ik wel en ik heb ook gezegd, als je jezelf helpt kan het pas weer goed met je gaan.

maar een vraagje aanframboosje; zijn jullie weer bijelkaar gekomen en zo ja, blijft hij clean?
Ik hou heel erg van mijn vriend en ik weet dat ik eisen moet stellen, maar ik wil hem heel graag helpen.
Je praat nu weer over je vriend, is het weer aan of zeg je dat gewoon nog uit automatisme?

Verder ja, hij is gewoon de enige die kan stoppen, jij hebt het al geprobeerd, dat werkt kennelijk niet, en dus denk ik dat je hem misschien ook niet kunt helpen. Hij zal hier zelf uit moeten komen. Ik ben toch van mening dat afstand nemen het beste is, omdat ik denk dat het erg moeilijk is toe te kijken zonder in te grijpen zeg maar, en wie weet geeft hem dit een boodschap zoals dit zo was bij framboosje.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 08:53
lekker zoet beertje
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Je praat nu weer over je vriend, is het weer aan of zeg je dat gewoon nog uit automatisme?

Verder ja, hij is gewoon de enige die kan stoppen, jij hebt het al geprobeerd, dat werkt kennelijk niet, en dus denk ik dat je hem misschien ook niet kunt helpen. Hij zal hier zelf uit moeten komen. Ik ben toch van mening dat afstand nemen het beste is, omdat ik denk dat het erg moeilijk is toe te kijken zonder in te grijpen zeg maar, en wie weet geeft hem dit een boodschap zoals dit zo was bij framboosje.
Sorry ja dit was automatisme. Maar je hebt helemaal gelijk, ik ga hem met rust laten, ook al vind ik het heel moeilijk
THX
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:16
Optima
Optima is offline
doe nitroglycerine in een van zijn joints....

dan leert hij het wel af
Oud 01-12-2002, 18:52
lieve
lieve is offline
Wel een van m'n klasgenoten( we zitten maar met 3 in de klas) is ook tamelijk afhankelijk van Wiet!
Hij smoort zeker 6 joints per dag! Maar ik heb er geen hinder van en ... toch zou ik ook liever hebben dat hij stopt met die joints! Maar wie ben ik om het hem te gaan zeggen!?
Ik weet het, het kan mss lijken als een gemakkelijkheidsoplossing maar toch vind ik dat het niet aan mij is om het hem te zeggen! Er zijn toch nog zijn ouders, leraars,werkgever! En ja, ik heb hem al eens mijn standpunt duidelijk gemaakt!
Maar het is nu niet dat we een relatie hebben of mekander buiten school steeds zien zenne! We komen elkaar buiten op school amper tegen!
Maar ik heb ook geen flauw idee hoe je iemand daarmee kan helpen!
Oud 01-12-2002, 20:10
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
lieve schreef:
Wel een van m'n klasgenoten( we zitten maar met 3 in de klas) is ook tamelijk afhankelijk van Wiet!
Hij smoort zeker 6 joints per dag! Maar ik heb er geen hinder van en ... toch zou ik ook liever hebben dat hij stopt met die joints! Maar wie ben ik om het hem te gaan zeggen!?
Ik weet het, het kan mss lijken als een gemakkelijkheidsoplossing maar toch vind ik dat het niet aan mij is om het hem te zeggen! Er zijn toch nog zijn ouders, leraars,werkgever! En ja, ik heb hem al eens mijn standpunt duidelijk gemaakt!
Maar het is nu niet dat we een relatie hebben of mekander buiten school steeds zien zenne! We komen elkaar buiten op school amper tegen!
Maar ik heb ook geen flauw idee hoe je iemand daarmee kan helpen!
sorry maar jij hebt er ook helemaal nix over te zeggen als je niet eens met hem omgaat..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:51
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
lekker zoet beertje schreef:
we zijn nog welt erug bij elkaar gekomen... maar da's ook redelijk snel weer voorbij gegaan, maar dit kwam dan vooral omdat we teveel verschilden van karakter... anyway, hij is nu al een jaar clean en daar ben'k trots op, omdat ik hem toch een beetje geholpen heb!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten