Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2002, 13:41
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
Een jongen zei een tijdje terug dat ik net haatsmurf was, ik haat namelijk altijd alles en iedereen. toen ik erover na ging denken kwam ik erachter, dat ik andere dingen haat omdat ik mijzelf haat. Dit is niets nieuws ik was al suicidaal op mijn 9 en ben dit nog steeds. Ik geef altijd iedereen overal de schuld van, maar denk ik erover na ben ik alles gewoon zelf schuld. Maar dan vind ik weer dat ik pijn verdien en ga ik snijden. Als ik gesneden heb voel ik mij weer schuldig, en dan ga ik mezelf nog meer haten. En dan zitten we weer in de o zo bekende vicieuze cirkel.
Wat is haat toch een stom iets.
ik HAAT haat
het is eigenlijk ook nog een stom woord om te zien ook
cheers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 16:35
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Hey
Wat jij haat kan ik geweldig vinden. Probeer juist de dingen die je haat te accepteren/lief te hebben. Hoe ontzettend moeilijk dit ook kan zijn. Als je dit probeerd zal het na verloop van tijd beter gaan
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:42
dystopia
dystopia is offline
Brainpower - Haat
"iedereen die haat wel iets? zeker weten?! ja natuurlijk man!"

Zit wel waarheid in. Iedereen die haat wel iets. Iedereen die heeft wel iets lief. Of vervang iets door iemand in beide zinnen. Maar goed, alles om je heen haten enzo.. dat lijkt me weer niet dat iedereen dat heeft.
Oud 26-11-2002, 16:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik doe aan de Synxaanse levenswijze en 1 van mijn levensregels is:

Haat nooit iemand, enkel datgene wat hij/zij doet.

Je moet gewoon beginnen om niet iemand of iets in zijn geheel te haten, maar alleen dat stukje wat je ergert/irriteert enz. Dat is dan toch vast een begin? Op die manier zie je ook beter je goede kanten, en kan je beter van jezelf gaan houden.
Oud 26-11-2002, 17:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Monrath schreef:
Hm, ik doe aan de Synxaanse levenswijze en 1 van mijn levensregels is:

Haat nooit iemand, enkel datgene wat hij/zij doet.
Nice! Zo heet dat dus... dat doe ik ook, dat punt dan
Oud 26-11-2002, 19:27
Poor Leno
Poor Leno is offline
Haat is een groot woord. Maar, je kan pas van andere mensen houden als je ook van jezelf houdt. En jezelf respecteerd. Kan je dit niet, dan ga je vaak kritiek leveren op andere mensen. Misschien logisch. Deed het zelf ook. Maar, door van jezelf te houden kan je ook van andere mensen houden en wordt het allemaal makkelijker.

En wat is haat? Het niet houden van? Het niet leuk vinden van?
I hate to say I told you so...

Zoiets. Doe er wat mee.

Groeten!
Oud 27-11-2002, 07:58
murwari
murwari is offline
Ik denk dat je het omgaan met haat-gevoel moet kunnen vergelijken met het straffen van kinderen, tijdens de opvoeding speelt straffen en belonen een belangrijke rol. Het is echter belangrijk dat je een kind niet in zijn geheel gaat straffen of het hele kind gaat afkeuren, enkel een specifiek gedrag dat dit kind stelt...

Misschien moet je proberen de haat niet te laten veralgemenen, of zich centraal rond dingen en mensen laten plaatsen. Maar zoals eerder gezegd is slechts kleine aspecten of dingen die anderen doen afkeuren/haten...
Oud 27-11-2002, 12:58
Your NME
Your NME is offline
haat is wel de meest zinloze emotie die je kan hebben. Je hebt er alleen maar last van en je lokt meer haat uit.
je moet nooit jezelf de schuld geven, of acties die je onderneem slecht vinden. Alles wat je doet is goed, maar kan soms beter.
Probeer niet te veel op negative dingen te letten en meer positieve dingen over jezelf te denken. Dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan en kost veel moeite.
Ik zou persoonlijk meer concentreren op persoonlijk geluk en veel minder op verplichtingen die andere mensen van je werwachten.
Probeer in ieder geval een doel te vinden om naar toe te streven en ook nog een beetje te genieten van het leven.
Oud 27-11-2002, 16:18
Poor Leno
Poor Leno is offline
Hate, today, no love for tomorrow
We are all stars now,
In the dope show

Yeah...

I hate to say I told you so

Yeah...

Rape me
Hate me....

Yeah
Oud 28-11-2002, 15:17
86dagreed
86dagreed is offline
haat en agressie zijn gedrag om schade aan te richten.
Waarom zou je schade aanrichten, sta eens stil bij jezelf en denk dan eens na in plaats van hot naar her te rennen en weglopen voor dingen.
Oud 28-11-2002, 17:08
CraigDavid
CraigDavid is offline
je zegt goeiemorgen, je bedoelt ik hou van jou
geef je collega eens een knuffel, geef warmte en geen kou
positieve energie als vlinders in je buik
het hoogtepunt is rond 4 uur als ik mijn souppie ruik

prima advies
Oud 28-11-2002, 17:11
SugarBox
SugarBox is offline
Haat is fijn.
Iedereen haat wel iets, anders ben je volgens mij niet helemaal eerlijk tegen jezelf.. Ik haat ook veel.. maar dan eigenlijk meer omdat ik dingen graag haat, zodat ik de woede tegenover mezelf ergens anders op kan afreageren..
Oud 29-11-2002, 07:41
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
thanx voor de reacties, ik was nog iets vergeten te melden. Het grote probleem dat ik of iets haat of het helemaal geweldig vind, daar zit dan nix tussen in behalve leegte. Dit heeft natuurlijk weer alles te maken met m'n borderline, maar het is best lastig voor mezelf en mijn omgeving. Het is soms ook zo, dat iemand de ene dag haat en dat ik hem/haar de volgende dag helemaal geweldig vind. Dit werkt nog al eens frustrerend.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:25
SugarBox
SugarBox is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Shit rot op wil je. Haat is fijn, ja right. Het is vermoeiend bedoel je. Wat heb je eraan. En iedereen haat iets?? Spreek voor jezelf.... Ik kan echt nix opnoemen wat ik HAAT. Er zijn dingen die ik niet leuk vind, maar om ze te haten? Ik heb wel wat beters te doen.
Spreek jij ook voor jezelf, ik vind haat helemaal niet vermoeiend. Constant gemaakt blij doen, nee DAT vind ik vermoeiend.
Tuurlijk heb je wat beters te doen.. Jij vast wel.. Ik niet.
Oud 29-11-2002, 17:18
SugarBox
SugarBox is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Ik spreek ook zeker wel voor mezelf. En als je nix haat, moet je maar constant gemaakt blij doen? Ja whatever. Erg logisch ook...

>>Jezus, dingen misinterpreteren is ook een kunst. Ik ga momenteel door een kutperiode, ik ben over het algemeen niet blij, als ik blij ben is het nep. Het ging dus over mezelf..

Damn wat moet jij een kutleven hebben...

>>Dankje.
Oud 03-12-2002, 21:21
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
SugarBox schreef:
Spreek jij ook voor jezelf, ik vind haat helemaal niet vermoeiend. Constant gemaakt blij doen, nee DAT vind ik vermoeiend.
Tuurlijk heb je wat beters te doen.. Jij vast wel.. Ik niet.

waarom constant gemaakt blij doen
er zijn ook mensen die echt blij zijn hoor, voor als je het niet wist. maar dat zie jij waarschijnlijk niet omdat jij verblind ben door je haat. zoals die ventje van AHX al zei: hate is garbage
Oud 03-12-2002, 21:30
Disturbed
Disturbed is offline
Haatsmurf?

Bestaat die echt?
Reageren

Regels voor berichten