Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 21:36
ThaFox
ThaFox is offline
'VS vernietigen deel kernwapens toch niet'

WASHINGTON - De Verenigde Staten komen terug van hun toezegging aan Rusland om een groot aantal kernwapens te vernietigen. In plaats daarvan wil Washington deze bewaren voor "onvoorziene bedreigingen in de toekomst". Amerikaanse media hebben dit woensdag gemeld op basis van een rapport van het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie.

De Amerikaanse president Bush had zijn Russische ambtgenoot Poetin eind vorig jaar toegezegd de komende tien jaar ongeveer 4000 kernkoppen te vernietigen. Maar volgens Amerikaanse kranten heeft de regering het Congres woensdag achter gesloten deuren geïnformeerd over de verandering van de plannen.

De regering zou geen nadere mededelingen hebben gedaan over exacte aantallen. Het dagblad Washington Post citeert een Democraat die zegt dat "slechts van ongeveer vijftig Peacekeeper-kernkoppen vaststaat dat ze vernietigd zullen worden".

Toen Bush de Russen op de hoogte bracht van het aanbod, reageerde Moskou met de aankondiging het Amerikaanse voorbeeld "met een gelijkwaardige reductie van het nucleaire arsenaal" te volgen.

Het is niet duidelijk of de Amerikaanse toezegging al is verankerd in formele afspraken. Moskou zegt dat de beloofde reductie zwart op wit staat.

Bron: De Telegraaf

Need we say more. Amerika gaat van dumb naar dumber. In plaats van het goede voorbeeld te geven (zij willen immers de politieagentje van de wereld zijn) schieten zij hier weer grandioos in de fout. Met het oog op de dreigende kernoorlog in Pakistan/India is dit een zéér zéér domme beslissing. Maar ja wat kunnen we anders verwachten van Bush. Die zal geen nobelprijs voor de vrede krijgen.....
Oud 09-01-2002, 22:12
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
En ik zeg het al tijden....Amerika is een walgelijk land...

Groetjes
Ben(die geen goed woord over heeft voor Amerika
Oud 09-01-2002, 22:19
Undeclinable
Undeclinable is offline
Zucht...

Het grote machtige amerika *ugh* moet toch ergens mee kunnen gaan dreigen..
Dit bericht verbaast me erg weinig, zeker met bush als president..

Oud 09-01-2002, 22:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ja maar mensen, dit komt uit de Telegraaf, dan kan het toch niet wwar zijn!

Citaat:
ThaFox schreef:
Die zal geen nobelprijs voor de vrede krijgen.....
Waarom niet? Kissinger heeft er ook één. Arafat heeft er ook één.
Oud 10-01-2002, 02:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ja maar mensen, dit komt uit de Telegraaf, dan kan het toch niet wwar zijn!
Als de Telegraaf bron is wacht ik idd op een iets minder sensationeel stuk voor ik oordeel (heb hier het stuk niet eens gelezen )
Oud 10-01-2002, 06:36
Regalk
Regalk is offline
En dan willen ze zogenaamd Pakistan en India uit elkaar houden om het gebruik van kernwapens te voorkomen, Ja! En hun mogen die dingen zeker wel gebruiken als ze ze nodig hebben??

En dan ook nog eens bang zijn dat andere landen in het M-O ook kernwapens heeft. Goh, wij willen de machtigste zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 07:45
soulless
soulless is offline
Het leuke is dat INdia/Pakistan nog steeds geen ICBMs hebben en dus feitelijk alleen een dreiging voor elkaar zijn.

Ik vraag me ook af wat the USA tegenwoordig nog moeten met kernkoppen... Een kleintje op de grot van Bin LAden ofzo? Er is toch zeker geen grote oorlog(sdreiging) meer waarbij ze in staat dienen te zijn om de hele wereld in hun val mee te sleuren?

Wat de Telegraaf betreft, ik wacht wel ff op een betere krant voor dir soort dingen
Oud 10-01-2002, 08:23
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het stond ook in de Sp!ts van vandaag...
Oud 10-01-2002, 08:43
Verwijderd
Tja, dat krijg je als je als een man met het IQ van een komkommer aan de macht helpt. Ik hoop dat Poetin met Bush eens een hartig woordje zal wisselen: Poetin houdt zich namelijk wel aan de afspraak.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 08:50
Not for Sale
Not for Sale is offline
bah. prutsers
Oud 10-01-2002, 09:13
PrackaH
PrackaH is offline
Peacekeeper kernkoppen??? Ooit zo'n grote tegenstrijdigheid gelezen??? Vredeshouder-kernkoppen...maar dat even terzijde. Bush doet waar die goed in is en wat ie leuk vind, hij heeft gewoon van z'n hobby (lees: intelligentie) z'n vak gemaakt...
Oud 10-01-2002, 09:24
soulless
soulless is offline
Mwa, wat je ook zegt ik denk dat kernkoppen de vrede wel gegarandeerd hebben zo tijdens de koude oorlog.

Beide partijen wisten dat ze individueel de hele mensheid konden uitroeien en dat een verrassingsaanval niet mogelijk was.

Op die manier ontstond er natuurlijk een drang om geweld te vermijden.

Het is natuurlijk best hypocriet, speelgoed van jongentjes met grootheidswaanzin, maar zonder kernwapens hadden we een dikke vette conventionele oorlog gehad.
Oud 10-01-2002, 12:24
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:
Mwa, wat je ook zegt ik denk dat kernkoppen de vrede wel gegarandeerd hebben zo tijdens de koude oorlog.

Beide partijen wisten dat ze individueel de hele mensheid konden uitroeien en dat een verrassingsaanval niet mogelijk was.

Op die manier ontstond er natuurlijk een drang om geweld te vermijden.

Het is natuurlijk best hypocriet, speelgoed van jongentjes met grootheidswaanzin, maar zonder kernwapens hadden we een dikke vette conventionele oorlog gehad.
Maar dat is geen reden om ze nú te houden...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:27
Mugshot
Mugshot is offline
Achterbakse klootzakken zijn ze daar vooral met de wereldpolitiek al een hele tijd, als dit echt zo is (telegraaf overdrijft graag) sta ik er ook niet van te kijken..
Oud 10-01-2002, 12:41
soulless
soulless is offline
Ik bedoel, het gaat om de naamgeving, destijds klopte die wel.

Ik zie inderdaad geen reden om ze nu te houden hoor.
Oud 10-01-2002, 14:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Peacekeeper kernkoppen??? Ooit zo'n grote tegenstrijdigheid gelezen??? Vredeshouder-kernkoppen...
Dat is nou een van de leuke dingen van Amerikanen, die cynische humor....
Oud 10-01-2002, 14:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dat is nou een van de leuke dingen van Amerikanen, die cynische humor....
In dat geval is het idd lachwekkend, mee eens.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Het stond ook in de Sp!ts van vandaag...
Spits = Telegraaf.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/001996.html
^mijn mening^

Mag die misschien weer open?

Want het lijkt mij dus, nogmaals, goed als de VS (én Frankrijk, Engeland, Rusland, China, Pakistan, India, en alle andere landen met kernwapens) hun kernmacht sterk inkrimpen en alleen nuclear-tipped cruise missiles en conventionele strijdkrachten houden.

Zelf zie ik liever een WOIII, waarin schepen, vliegtuigen, tanks, BMPs en infanterie tegen elkaar vechten, jarenlang, dan één dag van nucleaire oorlog, waarin mogelijk miljarden mensen gedood zullen worden.

Liever een grote conventionele oorlog dan een kleine nucleaire!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
ff info: het staat ook op de nieuwssite www.nu.nl
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:50
Verwijderd
[b]
Citaat:
Peacekeeper-kernkoppen
[b/]

Een walgelijk, eng, rechts land.

Ik vermoed dat Bush zich jammerlijk in de Russen vergist, zoals eerder Napoleon en Hitler deden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:03
Griller
Griller is offline
Ik heb zo de PEST aan die bush he stomme achterlijke kuthommel dat het is hij heeft echt geen hersen ik kan wel janken dat Bush dat soort dingen doet!
Oud 11-01-2002, 08:16
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:
[b]
Citaat:
Peacekeeper-kernkoppen
[b/]

Een walgelijk, eng, rechts land.

Ik vermoed dat Bush zich jammerlijk in de Russen vergist, zoals eerder Napoleon en Hitler deden.
ja, steeds lijkt het weer alof rusland als wereldmacht is uitgeschakeld, maar dan!

Oud 11-01-2002, 09:17
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Zelf zie ik liever een WOIII, waarin schepen, vliegtuigen, tanks, BMPs en infanterie tegen elkaar vechten, jarenlang, dan één dag van nucleaire oorlog, waarin mogelijk miljarden mensen gedood zullen worden.

Liever een grote conventionele oorlog dan een kleine nucleaire!
Wat is daar beter aan? Het is misschien leuker om naar te kijken ofzo, maar ik kan echt niet bedenken waarom het beter zou zijn.

ff over de USA, ze zijn gewoon niet zo goed in hun afspraken nakomen.
Oud 11-01-2002, 11:00
The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
ThaFox schreef:
'VS vernietigen deel kernwapens toch niet'

WASHINGTON - De Verenigde Staten komen terug van hun toezegging aan Rusland om een groot aantal kernwapens te vernietigen. In plaats daarvan wil Washington deze bewaren voor "onvoorziene bedreigingen in de toekomst". Amerikaanse media hebben dit woensdag gemeld op basis van een rapport van het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie.

De Amerikaanse president Bush had zijn Russische ambtgenoot Poetin eind vorig jaar toegezegd de komende tien jaar ongeveer 4000 kernkoppen te vernietigen. Maar volgens Amerikaanse kranten heeft de regering het Congres woensdag achter gesloten deuren geïnformeerd over de verandering van de plannen.

De regering zou geen nadere mededelingen hebben gedaan over exacte aantallen. Het dagblad Washington Post citeert een Democraat die zegt dat "slechts van ongeveer vijftig Peacekeeper-kernkoppen vaststaat dat ze vernietigd zullen worden".

Toen Bush de Russen op de hoogte bracht van het aanbod, reageerde Moskou met de aankondiging het Amerikaanse voorbeeld "met een gelijkwaardige reductie van het nucleaire arsenaal" te volgen.

Het is niet duidelijk of de Amerikaanse toezegging al is verankerd in formele afspraken. Moskou zegt dat de beloofde reductie zwart op wit staat.

Bron: De Telegraaf

Need we say more. Amerika gaat van dumb naar dumber. In plaats van het goede voorbeeld te geven (zij willen immers de politieagentje van de wereld zijn) schieten zij hier weer grandioos in de fout. Met het oog op de dreigende kernoorlog in Pakistan/India is dit een zéér zéér domme beslissing. Maar ja wat kunnen we anders verwachten van Bush. Die zal geen nobelprijs voor de vrede krijgen.....
tja dat krijg je ervan als je een domme inteelt RedNek op het presidentsambt zet.
Oud 11-01-2002, 12:49
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
politiek is een raar spelletje

als het spelletje om macht zou draaien speelt Amerika het goed..

maar hoge bomen vangen veel wind, dus.. er zal ook een toegenomen vijandigheid tegen de VS ontstaan lijkt me..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten