Gevangen?
Lief lief zonnetje verblijdt mij met uw licht, laat mij zingen van het goede leven dat mij is geschonken. Hah! Ik ben net een junkie snikkend naar mijn dagelijkse UV-dosis. Soms is het ook niet anders he? Als je het gevoel hebt dat alles onder je voeten vandaan wordt getrokken, liefde die onbeantwoord blijft of gewoon algehele besluiteloosheid die je plots overkomt? Ja ja, ik wil springen van vreugde, genieten van de zon en al mijn zorgen vergeten! Lief lief zonnetje help mij zoals alleen u dat kunt!
Soms lijken de muren van mijn kamer mij te omhelzen, maar dat is niet omdat ze zo warm en knuffelig zijn. Laat je niet misleiden door dat vriendelijke behang met al die vrolijke kleurtjes. Mij vermorzelen! Dat is wat ze werkelijk willen. Als er nou nog tenminste geile vrouwen opstonden, zou ik misschien gelukkig sterven. Hmm. Na ja, misschien tijd om mijn kamer opnieuw te behangen. Of niet?
Verwarring. Ik zit op mijn werk en kijk naar buiten. Een kleine blijheid van een jaar of 3 huppelt rondjes om een wakend oog, wat waarschijnlijk haar vader is. Oogjes die onbezorgd stralen, genietend en vol bewondering voor alles om zich heen. Hoe vindt zij toch het geluk? Is het hard werken? Leven volgens ethische principes? Nee, ze is simpelweg gelukkig. Don't worry be happy? Is het werkelijk zo simpel? Is de zoektocht naar iets beters, naar het geluk, op zichzelf de dooddoener voor geluk? Ai ai ai, lief zonnetje help mij nou eens!
Onzichtbaar lijken ze bij dit mooie weer, maar ze zijn er wel. Die donkere wolken, ja die donkere wolken die mij altijd begeleiden. Ze hangen altijd boven me, mij bekogelend met zure regendruppeltjes die zich langzaam door mijn tere zieltje vreten. Alles komt goed jongen, alles komt goed. Althans, dat vertel ik mezelf altijd. Niet dat ik het echt geloof, maar lief zonnetje, schijn voor mij! Dan lach ik misschien terug