Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat iemand links stemt betekent niet dat zijn hele levenswijze onzelfzuchtig opgebouwd is. Dus je kan best genieten van je geld en een heel duur huis kopen terwijl je toch links stemt...
Het is idd waar dat veel rijkere mensen uit eigenbelang stemmen en om je belangen dan het best te behartigen kom je al snel uit bij de vvd. Maar je kan het ook ver schoppen met linkse idealen. Als je je goed kunt aanpassen aan de maatschappij en daar je voordeel mee doet kun je rijk worden, maar je kan dan als nog links stemmen omdat je weet dat er andere mensen zijn die het meoilijker hebben. Die mensen wil je dan graag helpen, onder andere door links te stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Hoe moet ik dit anders opvatten? Goed, het zou beter kloppen wanneer ik zeg dat je uit overtuiging (niet 'overtuigd') links stemt, maar dat is meer taaltechnisch dan inhoudelijk. |
![]() |
|
tsjahh... als je stemt uit zelfbehoud vinnik dat behoorlijk egoistisch... mjahh.. dat vind ik natuurlijk omdat ik oowk links ben opgevoed... en jaahh, we hebben thuis 2 auto's en kunnen naast de zomervakantie in Italie/ Frankrijk oowk nog op wintersport... maar wij thuis willen oowk nog voor de 'minderen' (ofsoww, zow wil ik ze niet perse noemen) opkomen... mijn vader zit in de gemeenteraad van het dorp.. en iz fractievoorzitter van groen links!
|
![]() |
|
![]() |
Deels uit eigenbelang en deels uit principes D66. De vrijheid die zij voorstaan vind ik uit principeoverwegingen heel belangrijk en tja, bepaalde andere partijen vind ik te links. Die plukken iedereen die geld heeft kaal en verkwanselel bovendien de Nederlandse economie door steeds hogere lonen te eisen. Daardoor zal Nederland zich op den duur uit de markt concurreren. Dat is niet alleen slecht voor de ondernemers, maar ook voor de arbeiders die daardoor werkloos kunnen raken. Overigens ben ik absoluut geen tegenstander van goede arbeidsvoorwaarden, maar het moet niet te gek worden.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 233 | 22-07-2012 10:30 | |
De Kantine |
Stem jij op de zelfde politieke partij als je ouders? Vice | 91 | 06-08-2006 21:22 | |
Democratie, werkt het nog??/ aaronmirck | 120 | 15-10-2004 15:04 | |
Het referendum: jouw mening Sir_Cramlek | 27 | 06-05-2004 10:33 | |
Wat als... Sjoukie | 136 | 09-05-2003 19:26 | |
Psychologie |
Gedichtje over mijn oom: PEDO! HelpMePlease | 111 | 27-06-2002 10:26 |