Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben zwaar tegen de doodstraf..
Idd, zoals gezegd..iemand vermoorden om te laten zien aan de rest van de bevolkine dat moorden slecht is? (de dader kan dr zelf bijzonder weinig van leren..) Doodstraf = primitief en voor ernstige delicten kun je wel ergere dingen verzinnen denk ik...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Jullie vergeten dat er dingen véél erger kunnen zijn dan de dood...je kunt bijv. Dutroux zn kop dr wel afhakken, maar dagelijks martelen(kan op allerlei manieren...van irritant pesten tot écht martelen...of gewoon zn 'weener' dr afhakken...) vind ik een betere oplossing.
Maarja..martelen is ook verboden.....helaas zou ik beina zeggen...
||
Citaat:
Iemand vastbinden en constant een druppeltje water op hetzelfde punt laten druppelen.. Iemand wakker houden..weken lang ..
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik ben tegen de doodstraf en eigenlijk ook tegen martelstraffen. Ze vallen beiden zeer moeilijk terug te draaien (ojww, jij bent geen dief... naja hier heb je je handen terug... In een plastic tasje)
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
tegen!
Er is na verschillende onderzoeken al gebleken dat de doodstraf het aantal misdaden niet vermindert, het afschrikeffect werkt dus niet. Als de straf al niet helpt waarom zou je het er dan nog over moeten hebben. Bovendien dienen straffen toch niet uit wraak opgelegd te worden en ook niet om iemand voorgoed onschadelijk te maken omdat straffen betrekking moeten hebben op de gepleegde misdaad en niet op misdaden die nog kunnen komen. Daarnaast verbaas ik me over het martel-idee hier, hallo we hebben de middeleeuwen toch al eeuwen achter ons gelaten, als we ons zo beschaaft vinden (zoals amerika zich beschaaft vind en midden-oosten ed niet) moet dat ook in ons strafsysteem te zien zijn.
|
![]() |
Voorvechters van de doodstraf, wat als nu uiteindelijk blijkt dat iedereen in een soort hemel komt, ongeacht zijn of haar leven? Als je het doet met het oogpunt iemand te straffen zou ik me er toch eerst van verzekeren dat het een straf is...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ons primitief of middeleeuws noemen. ik vind martelstraffen helemaal niet middeleeuws. of anders gezegd:misschien wel middeleeuws, omdat het nu niet meer gebeurt, maar niet slecht. zij die martelen moeten gemarteld worden. (types zoals dutroux dus) laat hen de emoties voelen die ze anderen aandoen, dat noem ik rechtvaardig. ik vind het veel middeleeuwser om altijd maar te zeiken over de rechten van mensen die ulke dingen doen en hen therapie etc te geven, vanalles om hen te laten terugkeren in de samenleving, terwijl de slachtoffers een eeuwig trauma hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je ook gedaan hebt de doodstraf is daarvoor geen goede straf...ookal is het nog zo erg, wanneer je als staat iemand de doodstraf oplegt ben je in principe net zo slecht als de dader zelf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk er gewoon eens goed over na. Pfff |
![]() |
|
![]() |
naja
ik zal maar zo zeggen het boeit niet geen fuck of een slecht persoon sterft of niet en of ik net zo slecht ben boeit dat wat slecht goed het is een mening als ik een kinderverkrachter een nekschot geef, voel ik mij daar goed bij, omdat hij het verdient als ik mij daar goed bij voel, is het een goede daad als jij je daar slecht over voelt, is dat jouw probleem, als jij mij slecht vindt, is dat jouw probleem! ik vind dat positief (de afro-amerikaanse gedachte) [Dit bericht is aangepast door ^AmArU^ (22-01-2002).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
middeleeuwse gedachten
![]() Dus wanneer, laten we zeggen je ziek wordt in je hoofd. Dus gewoon gek, je vermoord iemand, je wordt gearresteerd en je komt onder de behandeling van een psychiater. Deze man/vrouw weet je te genezen, "maar je krijgt nog steeds een straf voor die moord...Terwijl je toch echt gek was, en eigenlijk niet wist wat je deed. Leuk he de doodstraf. Dutroux is ook niet helemaal normaal in zijn hoofd. Hij heeft de naarste dingen gedaan maar dan nog verdient hij de doodstraf niet. Niemand. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom? Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet.
||
Citaat:
het is volkomen rechtvaardig imho om mensen die die regel overtreden zelf te behandelen zoals zij hun slachtoffers behandelen. en zeg niet dat ik dan net zo slecht ben als zei want nogmaals het maakt niet uit wat je doet maar waarom je het doet. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat de doodstraf moet worden ingevoerd. Het is goed voor het cellen tekort en het is denk ik een goed afschrikkingsmiddel. Die genen die veroordeeld worden zullen in ieder geval nooit meer een misdaad plegen.
|
Verwijderd
|
Goed voor het cellentekort is geen argument. Je maakt op die manier een mensenleven ondergeschikt aan economische belangen en dat is slecht.
Verder is het gewoon een feit dat de doodstraf minder afschrikt dan een lange vrijheidsstraf. Beccaria gaf het al aan in z'n werk Dei delitti en delle pene (over misdaden en straffen), dat een lange gevangenisstraf mensen langer en intensiever afschrikt dan de doodstraf, die éven een hevige schrikreactie veroorzaakt maar snel weer vergeten is. Verder is het feit dat ze nooit meer overnieuw iets kunnen doen juist de zwakte ervan. Eigenlijk kun je nooit 100% zeker zijn van iemand's schuld, een veroordeling bevat altijd een component van onzekerheid, gewoon omdat je niet in het verleden kunt kijken...je kunt alleen proberen het verleden te reconstrueren aan de hand van bewijsmiddelen en op een gegeven moment vindt een rechter dat bewijs overtuigend genoeg om een bewezenverklaring uit te spreken. Maar 100% zeker kun je nooit zijn. Verder is het natuurlijk barbaars om een onschuldig iemand te doden, door een fout in de rechtspleging, en dat is onaanvaardbaar... Kortom: wie rationeel denkt kan niet in redelijkheid tot de conclusie komen dat de doodstraf aanvaardbaar is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Maffie (23-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
Stel dat je onschuldig in de bak komt, en je word dan gemarteld enzo, dat zou ik toch niet op mn geweten willen hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dan krijgen we 'the Guilford Four' nog een keer. Als die, zoals de Engelsen het graag hadden gezien, waren geexecuteerd dan hadden ze toch echt de verkeerde mannen gehad. Citaat:
Het is juist andersom. Het maakt juist wel uit wat je doet, de reden is niet belangrijk. En dan blijft een executie moord. En ja, dan ben je net zo slecht. Wraak is een slechte raadgever. An eye for an eye makes the world go blind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
12 jaar voor 5 messteken motief geld spaarvarken | 5 | 09-02-2004 21:49 | |
Hoger beroep: 18 jaar voor Volkert van der Graaf Insane Juggalo | 115 | 24-07-2003 09:38 | |
Ik heb begrip voor Volkert (deel II) Kubstudent | 272 | 09-04-2003 10:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Handboek Moord en Doodslag Vlooienband | 8 | 25-01-2003 22:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal. Vlooienband | 20 | 18-01-2003 03:02 | |
de gevolgen van de moord op pim fortuyn nao | 3 | 13-05-2002 10:38 |