Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
t Is meer een kwestie ven ergens een grens stellen. Bij dit, net zoals bij veel van dat soort dingen zoals bv. alcoholwetgeving, hebben ze gewoon ergens een grens getrokken, omdat t juridisch onmogelijk is iedereen apart te gaan beoordelen. En ze hebben gekozen voor 18 ipv 16, naja, pech dan voor de minderjarigen...
||
Citaat:
![]() Jezus, kijk om je heen, kijk wie de'r in de kamer zitten, je geloofd toch niet werkelijk dat die personen wel overwogen gekozen zijn? heb jij de illusie dat politiek inwoners van Nederland bezig houdt? Ik heb het idee dat noch 16 jarigen noch 18 jarigen noch welke leeftijd dan ook er genoeg over na denken. Verder, wie zijn wij of ben jij om te bepalen wanneer iemand kan nadenken en daardoor stemrecht bepalen? (m.a.w., ik zeg ook wel dat ik veel mensen te 'dom' vind, maar dat hoeft IMHO geen gevolgen voor ze te hebben). Ik ben voor stemrecht vanaf twaalf jaar. Natuurlijk krijgen ouders e.d. dan (veel) invloed, maar hebben ze dat bij 18 jarige ook niet? Omdat ik weet dat ik in deze mening alleen sta ben ik meer voorstander van een alternatief. Personen laten stemmen vanaf twaalf jaar, maar de 18 minners niet mee tellen. Er komt dus duidelijk zicht op de meningen van deze groep, er kunnen conclusies uit getrokken worden, maar concrete invloed is er niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
nou en? betekent dat dat het oké is? of dat je er niets mee moet doen? Ik neem aan dat als ze het willen verhogen tot 23, jij niet roept 'shit happens' en rustig verder gaat. Natuurlijk moet er een grens getrokken worden maar je kan best discussie voeren over waar de grens te leggen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik bedoelde meer dat 18 een betere leeftijd is dan 16, omdat 16-jarigen er minder van afweten (gemiddeld genomen). Misschien is het inderdaad wel beter (hoewel ik dat niet vind) de leeftijd op te krikken naar 21, om dezelfde reden waarom 18 beter is dan 16 jaar... |
![]() |
|
![]() |
Wat mij betreft verhogen ze de leeftijd daarvoor naar minimaal 21.
Als ik naar bijvoorbeeld mijn eigen klas, 6 VWO met 17- en 18-jarigen, denk ik dat er niet één iemand is die 'politiek genoeg gevormd is' om te mogen stemmen. Mezelf incluis. Ik neem aan dat dat in het gehele land - op alle niveau's - rond deze leeftijd hetzelfde is. Conan... had als-ie had mogen stemmen gestemd op hetzelfde als z'n ouders |
![]() |
|
De leeftijdsgrens van 18 is iig beter dan die van 16. Beter nog a la waaromniet?/ plato mensen eerst een test laten doen of ze wel genoeg van de politiek en de standpunten van de partijen weten, om te beslissen of de persoon mag stemmen.
||
![]() |
Citaat:
Nu scheer je iedereen over 1 kam, als ik naar mezelf kijk, ik ben al sinds vorig jaar zó geintresseerd in politiek (ja, sinds mijn 12/13e jah ![]() Mijn mening baseer ik ook niet op wat anderen vinden of wat dan ook.. Het is MIJN mening, en die heb ik idd gevormd door invloeden van mijn omgeving, maar niet meer dan gebeurt bij een 18-jarige.. Dus misschien zijn er wel veel (?) mensen onder de 18 waar dit voor geld, maar zeker niet alle. Ik ben het ondanks dit toch oneens met deze stelling, 18 jaar is prima, ik zou persoonlijk wel willen stemmen, maar als ik kijk hoeveel mensen er onder de 18 geintresseerd zijn in politiek.. en waar ze dat op baseren.. neah, liever niet!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De media e.d. worden gestuurd (zoiets heet persvrijheid ![]() Verder hebben veel meer mensen het idee dat het niets uit haalt, vandaar dat een kwart (dat schat ik ![]()
|
Je moet toch ergens een grens trekken, en een gemiddeld iemand van 18 is net iets minder debiel dan iemand van 16. Je bent net van school, of je gaat van school, lijkt me wel een goede grens, 18.
|
![]() |
|
![]() |
als ik het me goed kan herinneren is hier een maand of 2 ook al zo'n topic geweest, maar anyway: Ik denk dat veel mensen onder 18 nog niet in staat zijn om zich goed te verdiepen en/of goed te snappen wat er in de partijprogramma's staat, en dan zou je het risico kunnen lopen dat je "lukrake" stemmen krijgt, ik denk dat het wel goed is zoals het nu loopt...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maarschappijleer begrippenlijst Caviamax | 5 | 20-03-2011 22:03 |