beste allemaal
vannacht (eigenlijk al vanaf zaterdagavond) had ik hoge koorts, en op de een of andere manier dit keer zelfs zo erg dat ik er tot (LETTERLIJK!) doodsangst aan toe van ging ijlen. 10 minuten van het kwartier dat dit waanbeeld speelde zijn volledig uit mijn geheugen verdwenen, mijn ouders en zusje vertelden over dingen die ik had gezegd in mijn staat van waanzin die ik me totaal niet kon herinneren, of slechts deels. één van die dingen was bijvoorbeeld een lange zin in een vreemde of niet-bestaande taal, steeds harder en krachtiger, misschien kwader, alsof het een bezwering
of some sort was. het leek, volgens mijn zusje, werkelijk alsof ik bezeten was, en één woord kon zij zich nog herinneren, mijn (stief)vader vroeg me namelijk of ik wist wie hij was, en ik antwoordde met 'gazoe' of een woord dat daarop qua uitspraak lijkt (gazaa, zazoe). voor de duidelijkheid, hij heet dirk

ik vraag me af of dit woord in een dode dan wel levende taal een betekenis heeft, en zo ja welke. ik denk hierbij aan talen als arabisch en hebreeuws ofzo... google geeft poolse sites terug bij gazu, maar een online pools woordenboek vindt niets.
Weet iemand of het woord gazoe, gazaa, zazoe iets betekent in een taal? En zo ja wat?
Let wel, het gaat me om uitspraak niet om spelling want als je loopt te ijlen schrijf je niet alles netjes op...
Alvast bedankt voor jullie hulp en de groeten van JOOST (die nu weer gaat liggen...)