Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 19:40
Verwijderd
beste allemaal

vannacht (eigenlijk al vanaf zaterdagavond) had ik hoge koorts, en op de een of andere manier dit keer zelfs zo erg dat ik er tot (LETTERLIJK!) doodsangst aan toe van ging ijlen. 10 minuten van het kwartier dat dit waanbeeld speelde zijn volledig uit mijn geheugen verdwenen, mijn ouders en zusje vertelden over dingen die ik had gezegd in mijn staat van waanzin die ik me totaal niet kon herinneren, of slechts deels. één van die dingen was bijvoorbeeld een lange zin in een vreemde of niet-bestaande taal, steeds harder en krachtiger, misschien kwader, alsof het een bezwering of some sort was. het leek, volgens mijn zusje, werkelijk alsof ik bezeten was, en één woord kon zij zich nog herinneren, mijn (stief)vader vroeg me namelijk of ik wist wie hij was, en ik antwoordde met 'gazoe' of een woord dat daarop qua uitspraak lijkt (gazaa, zazoe). voor de duidelijkheid, hij heet dirk
ik vraag me af of dit woord in een dode dan wel levende taal een betekenis heeft, en zo ja welke. ik denk hierbij aan talen als arabisch en hebreeuws ofzo... google geeft poolse sites terug bij gazu, maar een online pools woordenboek vindt niets.

Weet iemand of het woord gazoe, gazaa, zazoe iets betekent in een taal? En zo ja wat?

Let wel, het gaat me om uitspraak niet om spelling want als je loopt te ijlen schrijf je niet alles netjes op...

Alvast bedankt voor jullie hulp en de groeten van JOOST (die nu weer gaat liggen...)

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 19:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 10:01
tacidvs
tacidvs is offline
Een kazoo is een soort bromfluitje
Oud 28-11-2002, 20:04
IceBaby
IceBaby is offline
Als je echt aan het ijlen was, hoeft dat woord toch niets te betekenen? Je kunt dan de vreemdste dingen doen/zeggen en dat weet ik uit eigen ervaring Misschien betekent het wel iets maar dat lijkt me toeval...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 15:18
Verwijderd
kazoe... Dat roept dat kleine draakje in croc 3 als hij een kubus kapotstampt
Volgens mij betekent het niets...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:59
Verwijderd
Zazoe is die neushoornvogel uit de Leeuwenkoning
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 23:30
Vlooienband
Vlooienband is offline
Gazoo is het lieve, irritante, vervelende mannetje van de flinstones.
Jeweetwel, die Fred en Barney alleen kunnen zien.
Oud 04-12-2002, 16:32
proycon
proycon is offline
gazu (газу ) is de tweede naamval van het Russische woord voor "gas". (klemtoon op eerste lettergreep)

Laatst gewijzigd op 04-12-2002 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten