Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zelf zou dat graag hebben bij de komende verkiezing. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
ik vind het een beetje een belachelijk id, wat krijg je dan tegenzetels?? stel nou dat pim fortuyn 16 zetels krijgt maar de rest van nederland stemt voor de PvdA en daarnaast allemaal tegen pim. Wat dan? krijgt pim dan zetels in de min ofzo?
|
![]() |
Nee, practisch is er geen bezwaar tegen. Minimum = 0 zetels.
Stel de stemmen zijn zo: Pim = -700 000 LN = +100 000 PVDA = +200 000 CDA = +300 000 VVD = +100 000 Dan vervallen de -partyen (in dit geval dus Pim). En tussen de rest worden de zetels verdeelt. Misshien is het slimmer om dan 3 voor te mogen stemmen en 2 min. Dan zou het nog beter werken. |
![]() |
||
Citaat:
*vind het wel een ![]()
||
Citaat:
Overigens bestaat het idee om een negatieve stem uit te brengen al veel langer. D66 heeft het geloof ik ook wel eens geroepen. Gewoon één negatieve en één positieve stem zouden ruim voldoende en genoeg ingewikkeld zijn om tot een veel democratischer systeem te komen.
||
![]() |
Citaat:
Dat komt waarschijnlijk omdat de VVD conservatiever is dan de SP en dus daarom niet zo voor veranderingen is. De leuze Stem tegen, stem SP had te maken met een tegenstem uit te brengen tegen Paars II. Suzan
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zei 3 en 2 stemmen, maar daar bedoelde ik trouwens 2 en 1. Of je kan doen dat je + stem 2 keer zo zwaar teld als de -. |
![]() |
|
![]() |
STEL:
Minimum = 0 zetels. Stel de stemmen zijn zo: Pim = 800 000 tegenstemmen 200 000 gewone stemmen dat betekend dat hij geen zetels krijgt. Maar hij heeft dus weldegelijk een achterband. Kleine oppositiepartijen maken zo nog minder kans, sp zal dan misschien ook 0 zetels krijgen. Ik denk dat dat niet wenselijk is omdat zo partijen die wel een achterban hebben, zij het een kleine gewoon uit de politiek worden gestemd. Zo negeer je natuurlijk wel een deel van de bevolking.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Poll] Wat was de beste column? Verwijderd | 89 | 28-06-2005 18:41 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
blind date BOEKVERSLAG wolfgang | 6 | 03-06-2003 11:57 |