Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
mah tgaat niet om die poorten
dat komt door de nat
kijk (zo legde mijn cisco leraar dat uit)
je hebt mijn pc (10.10.1.2) die gaat naar de server 10.10.1.1 daar ga ik naar buiten met 212.120.xxxxxx en verstuur iets
nu moet die ook een ontvangst twerug sturen maar die stuurt die naar 212.120xxxxxx en die kan hetr niet verder doorsturen naar 10.10.1.1 die het weer naar mij heen stuurt
dus je moet iets met nat doen
dat houd in dat 212.120 weet dat die via 10.10.1.1 het door moet sturen naar mij
maar hoe dat moet?
|
het klinkt vast heel dom maar wtf is nat?
en dit probleempje had een vriend ook en k had ook tegen hem verteld dat ie het met CATS moest doen en het was gelukt.
Want als je een bestand via msn stuurt gaat dat niet via een veelgebruikte poort (80, 21, 23) maar een hele vage poort. Je router heeft een ingebouwde firewall dus die gooit al die vage bijna niet gebrukte poorten dicht. Je moet effe kijken welke poort msn gebruikt en dan die poort óf via de software van je router óf via CATS die poort openen. Als je dat hebt gedaan moet als het goed is alles werken.
Wat ook nog kan, je kan in het register bepaalde functies afsluiten, bestanden verzenden/ontvangen ook, misshien dat het daaraan ligt(denk het niet maar zou kunnen)