Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2002, 22:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik probeer mensen altijd te helpen, sta altijd voor iedereen klaar, trek veel op met mijn vrienden, als ze ergens mee zitten praat ik met ze, kan lol met ze hebben, zij helpen mij ook vaak, en nu ineens, doen een boel mensen heel raar tegen me, heel bot, heel flauw.. etc.. Ik snap er helemaal niets van..

Zaterdag ging ik uit, ik stond met een vriendin te praten, maar na nog geen minuut liep ze gewoon zonder iets te zeggen bij me weg. Toen ik haar na een tijdje weer zag ging ik bij haar staan, keek ze me stom aan, en liep ze weg.
Vervolgens ging ik maar weer bij de rest van de vriendengroep staan, begint ineens een van mn vriendinnen me uit te lachen.. vraag ik wat er is, zegt ze: "neu nix hoor", en tien minuten later gebeurde weer hetzelfde. Ben ik maar eens naar de WC gegaan om te kijken of ik ergens een gat in mn kleding had, of dat er soms iets met mn make up aan de hand was, maar dat was allemaal niet zow....

Maandag op school doet een van mn beste vriendinnen ineens heel erg bot tegen me, en thuis op msn wordt ik afgekat door een aantal mensen.. dit gaat nu al de hele week zo....

K begin echt aan mezelf te twijfelen zow.... ...
Oud 05-12-2002, 22:25
niemand
niemand is offline
En dat is dus niet nodig. Mensen zijn zeikerds (even over-gegeneraliseerd). Als jij 1 onbenullig foutje maakt dan vinden mensen je plotseling niet meer aardig en willen ze nix meer met je te maken hebben. Behalve de mensen die echt om je geven, die letten daar niet zo op. Dat is de manier waarop ik er tegenaan kijk. Ik maak namelijk nogal wat foutjes doordat ik autistisch ben.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 22:50
Verwijderd
Ik zou zeggen, vraag er eens na.. je mag best boos worden hoor! : Hallo mensen, wat is er nu.. Noem de voorbeelden die je hier ook op hebt genoemd. Ik zou eerst het rustig proberen te vragen, wie weet kunnen ze je gewoon meteen gerust stellen, of uitleggen wat er aan de hand is. Vraag ze eerlijk te zijn tegen je, en maak duidelijk dat dit je allemaal erg onzeker maakt..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 23:10
moenbase
moenbase is offline
Communiceren, zéér belangrijk.
'k ben het met Dusjcrib eens.
Oud 05-12-2002, 23:15
niemand
niemand is offline
Ik sluit me ook daarbij aan, ookal was mn eerste reactie toch nogal wat anders, maar wat Dusjcrib lijkt me een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 02:07
Your NME
Your NME is offline
Dusjcrib heeft gelijk. Laat je niet afschepen door een stom antwoord, zoals "niks hoor". Als al je vrienden dat opeens doen, betekent het dat ze gezamelijk achter je rug over je praten en je uiltachen waarschijnlijk. Niet lullig bedoeld, hoor.

Het laatste wat je moet doen is aan jezelf twijfelen. Als jij in jou ogen geen spontane vreende dingen doe de laatste tijd, kan het toch niet aan jou liggen? Dan moet het wel aan de anderen liggen.

Zoek het uit en probeer vooral erachter te komen of het dan wel 'echte' vrienden zijn, zodat je weet wat je de komende tijd aan ze hebt.
Oud 06-12-2002, 10:24
Anne
Anne is offline
Vraag wat er aan de hand is. Jij hebt het recht dat te weten. (ik sluit me dus bij mijn voorgangers aan )
Oud 06-12-2002, 11:04
Eend
Eend is offline
Als jij jezelf bent en ook je jezelf voelt is er toch niks mis mee? Dit zijn de redenen waarom ik af en toe zo'n hekel heb aan mensen Ze zeiken je af als er maar 1 dingetje verkeerd is, want iedereen moet zijn zoals die gene het wenst en zo niet, dan valt hij er maar lekker buiten.

Meis, wees gewoon lekker jezelf Laat je niet gek maken door een stel dozen. Zoek desnoods gewoon anderen vrienden op en laat aan die dozen zien dat die wel normaal met je om kunnen gaan.

Misschien kan je ook eens navragen waarom ze zo doen. Het klinkt misschien eng en zo, maar het is wel het beste op dit moment.
Oud 06-12-2002, 15:51
kleine wicca
kleine wicca is offline
Het lijkt me een goed plan om es ff goed met die vrienden van je te praten.....WAAR-OM doen ze zo? mag je best weten hoor!!

ik denk dat het best es zo kan zijn dat iemand nogal een rottige roddel over je verspreid heeft, als dat zo is heeft dat waarschijnlijk met jaloezie te maken JUIST omdat jij altijd zo goed voor anderen klaar staat, je doet dus nix fout, in de ogen van anderen doe je te goed........ komt vast wel goed
Reageren

Regels voor berichten