Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Naar aanleiding van het topic over de leukste tijd van je leven nu dit topic. Vaak kijken alleen oude mensen terug op hun leven maar waarom zou je dat niet kunnen doen op jonge leeftijd? Aan het eind van het jaar kijk je vaak terug op dat jaar, welke goede dingen zijn er gebeurd, van welke dingen had je liever niet gehad dat ze gebeurd waren? Hoe kijk jij tot nu toe terug op je leven. Ben je tevreden met je leven? (je kan ook best tevreden zijn met je leven als het even niet goed gaat want soms kan het gewoon even niet beter gaan) Vind je van jezelf dat je goede beslissingen heb genomen? Vul maar aan.........
Oud 09-03-2004, 16:04
gp51
gp51 is offline
Mijn leven tot nu to even samengefat in 1 woord:
KUT
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:05
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
hmm, dit jaar zit vol foute beslissingen, foute acties en dingen die niet goed zijn gegaan omdat ik er niet goed over nagedacht had.
hmm, volgens mij kun je beter terug kijken op je leven als t over is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, dit is eigenlijk niet wat ik bedoel. Als het op dit moment niet goed gaat, probeer dan ook eens wat verder terug te kijken, je leven duurt al langer dan een maand, een jaar........
Oud 09-03-2004, 16:08
Verwijderd
ik ben niet echt heel te vreden over mn leven tot nu toe. de manier waarop met mensen omging toen ik nog op de basisschool zat ik echt verschrikkelijk. ik heb ook wel verkeerde beslissingen gemaakt, daar heb ik nu dan wel geen last meer van maar toch. het enige goede dat ik me kan bedenken is dat ik de overstap mavo-havo heb gemaakt.
war ik vooral niet tevreden over ben is hoe ik me gedroeg, de (altijd verkeerde)opmerkingen maken. ik scheen mensen gepest te hebben enz enz enz.

(sorry beetje onsamenhangend, maar ben een beetje gestressed )
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:10
Quiana
Quiana is offline
En voordat deze topic op de zeer negatieve toer gaat;
welke positieve dingen kun je eruit halen?

- Op welke dingen ben je trots, wat heb je geleerd uit bepaalde
dingen, enz?
- Ben je tevreden met hoe de dingen zijn gelopen? Zoja, waarom? En zonee, waarom niet, en wat zou je kunnen doen om te zorgen dat je later in je leven wel met een tevreden gevoel op de periode nu kunt terug kijken?

Dat niet alles even leuk kan zijn, weet ik dondersgoed, en ik verwacht ook niet dat er allemaal uiterst positieve posts komen ed. Maar aan een opsomming van negatieve dingen heb je niks, en ik denk ook niet dat je er veel meer mee bereikt dan een rotgevoel. En dat is niet de bedoeling van dit forum.

Iedereen maakt minder fijne momenten en periodes mee, maar daar staan ook de fijne(re) momenten en periodes tegenover, zelfs al zie je die nu misschien niet, zelfs al zijn die momenten misschien nog zo klein en ontastbaar voor je.

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:11
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
oke, overnieuw...
hmm, naja waarschijnlijk blijf ik wel op vwo dit jaar, ik had eigenlijk naar de havo gemoeten. Maar ik heb toch maar even me best gedaan, dus nu gaat t weer stukje beter
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:30
Fantôme
Fantôme is offline
mijn leven?
net als ieders leven, globaal gezien dan.
vol met bergen en dalen.
vol met verkeerde wegen.
vol met simpele en makelijk begaanbare routes, maar ook vol met hindernissen. Maar ik ben er nog... Dus blijkbaar niet te moeilijk

Natuurlijk heb ik verkeerde beslissingen genomen. Ik zou ze alleen niet terug willen draaien. Want, je leert van je fouten. Je maakt hem niet zo snel nog een keer.. en als je hem terugdraait, heb je het niet gemaakt, dus ook misschien niet van geleerd.

Hoe ik tegen het leven aankeek / aankijk?
dat verschilt. Het heeft verschilt, en verschilt nog steeds.
mijn dieptepunt is geweest dat ik dood wilde, enkele jaren terug, en een tijdje geleden ook nog.
ik heb ok enkele hoogtepunten, zo mijn vakantie in Florida bijv. Daar heb ik iedere dag genoten.

liefs, wen
Oud 09-03-2004, 16:40
Nona
Nona is offline
Eigenlijk kijk ik niet zo graag naar het verleden want het grootste gedeelte van wat voorbij is was niet erg leuk. Ik kijk liever naar het heden en de toekomst, daar kan ik nog eens vrolijk van worden!

Maar het feit dat het nu goed gaat en ik leuke vooruitzichten heb zegt misschien ook wel weer wat over mijn verleden. Misschien heb ik dan toch iets goed gedaan. Veel meegemaakt in ieder geval, zeker in persoonlijk opzicht. Daar heb ik denk ik wel veel van geleerd. Mijn middelbare school afgemaakt, waardoor ik nu een enorm leuke studie kan doen. Wat vrienden gemaakt, wat ervaringen opgedaan... Het was niet echt makkelijk en ik zou het niet weer mee willen maken, maar er zijn toch goede dingen uit voortgekomen.

Veel verkeerde beslissingen heb ik niet gemaakt. Veel beslissingen heb ik dan ook niet gemaakt, daar was ik te verlegen en terughoudend voor. Maar goed, ik kijk nu weer naar de toekomst.
Oud 09-03-2004, 17:52
love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
gp51 schreef op 09-03-2004 @ 17:04:
Mijn leven tot nu to even samengefat in 1 woord:
KUT
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 20:14
darkmoonlight
darkmoonlight is offline
Mijn leven tot nu toe kort.
Incest is ook niet iets wat snel word verwerkt...
Hate this life, to confused!!
Oud 09-03-2004, 20:53
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn leven? Die zestien korte jaartjes?
Waarin natuurlijk best veel gebeurd is.....

Nou, eigenlijk kijk ik daar best positief op terug. Ik heb voor mezelf het gevoel dat ik over het algemeen redelijk gelukkig ben en ben geweest. Natuurlijk gaat het niet altijd over rozen, probleempjes thuis, familieproblemen en sterfgevallen zijn natuurlijk dingen waarvan je best even een slagje kunt krijgen, maar gelukkig ben ik daar allemaal best bovenop gekomen.

Ik vind het moeilijk om dingen uit te zoeken waar ik specifiek trots op ben, wat ik echt vind dat er goed gegaan is. Ik heb wel het gevoel dat mijn beslissingen goed zijn geweest, alleen laat ik nog wel eens teveel met me meeslepen, ik laat nog wel eens wat zitten.

Ik kijk dus op dit moment redelijk positief terug op mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:21
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ook ik kijk wel positief naar het leven. Kben eigenlijk
altijd een vrolijke jongen, en hoop dat ik dat ook naar
anderen uitstraal. Kheb altijd een hoop vrienden gehad
en veel lol gemaakt. Nooit moeite voor school hoeven doen
en toch op weg om met een mooie studie te beginnen.
Ik heb niet echt beslissingen die ik anders zou willen hebben
gedaan, hoewel vast wel een paar kleintjes. Je leert veel
van die missers en dat vind ik erg belangrijk.
Oud 10-03-2004, 08:07
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-03-2004 @ 21:53:
*knipt*
I agree with you
Oud 10-03-2004, 13:48
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik op dit moment terug op mijn leven als een leven waarin veel gebeurd is. Teveel misschien.

In het begin was alles kalm en rustig, iets dat een paar jaar geleden grof werd verstoord. Sindsdien is mijn leven in een snel stromende neerwaartse spiraal terecht gekomen, waarin ik nog altijd aan het vechten ben om eruit te komen. Maar ik ben er van overtuigd dat dat kan lukken.

Al met al kijk ik toch wel positief terug op mijn leven, ik heb het dan wel niet altijd even gemakkelijk enzo, maar ik heb me er tot nu toe wel altijd uitgevochten. Iets waar ik stiekem een beetje trots op ben..
Oud 10-03-2004, 14:13
DreamyTheater
hmmmzzz... ik kan er heel simpel op twee manieren op terug kijken... positief en negatief... ik ben altijd gepest enzo, en volgens mij heeft dat nog steeds de een of andere uitwerking op me. Ik had het kunnen voorkomen als ik toen maar meteen voor mezelf opkwam. maar nee...
maar van de andere kant. de dingen DIE leuk waren... daar heb ik toch wel fijne herinneringen aan. bijv. in de eerste t/m de derde klas, de musical op school. ondanks dat ik geen / weinig vrienden had was het toch leuk. zoiets is dan weer een hoogtepunt... en dan zou ik best terug in de tijd willen. maar alle andere "consequenties". neeee...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:19
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
linkinwendy schreef op 10-03-2004 @ 15:13:
hmmmzzz... ik kan er heel simpel op twee manieren op terug kijken... positief en negatief... ik ben altijd gepest enzo, en volgens mij heeft dat nog steeds de een of andere uitwerking op me. Ik had het kunnen voorkomen als ik toen maar meteen voor mezelf opkwam. maar nee...
maar van de andere kant. de dingen DIE leuk waren... daar heb ik toch wel fijne herinneringen aan. bijv. in de eerste t/m de derde klas, de musical op school. ondanks dat ik geen / weinig vrienden had was het toch leuk. zoiets is dan weer een hoogtepunt... en dan zou ik best terug in de tijd willen. maar alle andere "consequenties". neeee...
kben ook jaren op de basisschool gepest, maar een ding is zeker, kben er sterker van geworden!! khoop dat het met jou ook zo is/gaat!!

en de goeie vrienden krijg je wel !!!

sterkte meissie
Oud 10-03-2004, 14:36
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
Met heel veel plezier, stel dat ik nu zou overlijden ofzow, dan zou ik zeker een geweldig leventje hebben gehad!!

Op de basisschool ben ik wel eens gepest, maar in feite heeft dat me alleen maar heel sterk gemaakt! Ik geniet nu echt volop van het leven (behalve dan nu ik ff ziek ben.. ) maar normaal gesproke wil ik alles eruit halen wat erin zit, en dat lukt best aardig haha! Kmaak veel lol en doe lekker waar ik zin in heb, dus dat zit wel goed! Ff samengevat: kben hardstikke gelukkig en kijk oowk heel positief terug!!
Oud 11-03-2004, 13:40
sublime
sublime is offline
het kan in principe erger, denk ik. heb dieptepunten gehad en een paar kleine hoogtepunten...

dieptepunten iig overlijden van mn vader, periode dat mn moeder ziek was en mn opa en oma oppasten, de eerste 4 jaar in zwolle.

hoogtepunten, mijn tijd in zwitserland en de laatste tijd eigenlijk, sinds het begin van dit studiejaar. al voel ik me ook regelmatig zwaar klote. maar ik heb vrienden, voel me wel redelijk gewaardeerd en met mn mwc gaat het de goede kant op.. nog even en ik kan leven met wie ik ben.

ik kan niet zeggen dat ik tot nu toe een hartstikke leuk leven gehad heb. maar er waren leuke momenten die waardevoller worden in contrast met de ergste dieptepunten. bovendien maakt mijn leven mij tot wie ik uiteindelijk zal worden. en ook al ben geworden. en ik weet niet of ik uiteindelijk anders had willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
x-Jola-x schreef op 10-03-2004 @ 15:36:
Met heel veel plezier, stel dat ik nu zou overlijden ofzow, dan zou ik zeker een geweldig leventje hebben gehad!!

*spontaan glimlacht*
Oud 11-03-2004, 14:22
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Slecht..me leve is nooit leuk geweest en ik wou dat alles weer opnieuw kon en dat dan alles leuk zou zijn..maja zo werkt t nou eenmaal niet en probeer ik gewoon er het beste van te maken nu en in de toekomst.
Oud 11-03-2004, 19:53
Orion2003
Orion2003 is offline
Mijn leven zat tot nu toe vol met pieken en dalen. Ik heb het op de basisschool altijd leuk gehad, ik was populair, had veel vrienden, geen problemen. Vanaf de 2e van het voortgezet onderwijs ging het enorm bergafwaards,. Ik werd erg onzeker, vrienden lieten me gaan, en was van VWO naar HAVO gegaan, werd gepest. Vanaf de 3e werd ik weer wat stabieler, was niet meer de populairste, was nog wat onzeker maar werd minder. Dat patroon is niet meer zo erg veranderd sinds dien.

Als ik er op terug kijk denk ik dat ik niet veel anders zou hebben gedaan. Ik heb maar geaccepteerd dat het op dat moment zo was, en ik deed wat me toen het best leek, al was dat niet zo, als ik achteraf kijk. Wat ik weet is dat dit leven me gemaakt heb tot wat ik ben en daar ben ik niet heel ontevreden mee. Op me verlegenheid en onzekerheid na, maar dat kan ook niet zo snel veranderen.

Om in de toekomst goed op deze periode terug te kijken denk ik dat ik meer moet durven, meer voor mezelf moet opkomen en meer besluiten nemen. Ik kan me nu zelfs al ergeren aan dingen die ik anders had willen doen en het toen niet deed. Kortom ik ben op dit moment wel gelukkig maar het kan beter.
Oud 11-03-2004, 20:01
blankevla
blankevla is offline
Ik kijk niet zo vaak terug op m'n leven. Ik heb fouten gemaakt. Misschien iets teveel en dat heeft me niet altijd even goed gedaan. Toch geef ik mezelf daar niet te schuld van. Ik kan mezelf er wel om gaan haten, maar dat heb ik lang genoeg gedaan. Ook kan ik nu nog steeds mezelf dingen blijven verwijten. Ik kan naar de politie gaan, maar dat doe ik niet. Ik hoop dat ik er nu mee kan leven en dat het stopt.

Voor de rest kijk ik positief terug op vroeger. Misschien wel erg om te zeggen maar vroeger leek alles beter. Ik was dunner, ik had meer vrienden, ik deed meer leuke dingen. Maar zo blijf ik bezig, want alles wat is geweest kan ik niet meer veranderen. Ik kan beter leuke dingen blijven doen, maar daar heb ik de laatste tijd minder zin in.

Naar de toekomst kijk ik positief. Ik vind ooit wel iemand die met me wil leven, hoop ik. Ook denk ik wel dat ik m'n opleiding ga afronden en héél rijk ga worden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 23:35
phensicske
phensicske is offline
Ik vind dat het echte leven nog steeds moet beginnen.

Ik was een heel angstig kind en bovendien nog eens verlegen, asociaal...nog steeds eigenlijk, maar in veel mindere mate.
Vroeger was ik zelfs bang van zand, vliegen,...

Ik heb (bewust) al veel aan mezelf gewerkt en was dan ook trots toen mijn poging van au pair best wel lukte en ze me zelfs opnieuw vroegen. Ik ben nog steeds onzeker, maar ik denk dat dit is doordat ik me liet pesten en later liet ik me manipuleren door mijn zogenaamde beste vriendin.

Oh ja...een onpopulair leven...'t is ook een optie.

Laat ik maar kluizenaar worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten