Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Met heel veel plezier, stel dat ik nu zou overlijden ofzow, dan zou ik zeker een geweldig leventje hebben gehad!!
Op de basisschool ben ik wel eens gepest, maar in feite heeft dat me alleen maar heel sterk gemaakt! Ik geniet nu echt volop van het leven (behalve dan nu ik ff ziek ben.. ![]()
|
het kan in principe erger, denk ik. heb dieptepunten gehad en een paar kleine hoogtepunten...
dieptepunten iig overlijden van mn vader, periode dat mn moeder ziek was en mn opa en oma oppasten, de eerste 4 jaar in zwolle. hoogtepunten, mijn tijd in zwitserland en de laatste tijd eigenlijk, sinds het begin van dit studiejaar. al voel ik me ook regelmatig zwaar klote. maar ik heb vrienden, voel me wel redelijk gewaardeerd en met mn mwc gaat het de goede kant op.. nog even en ik kan leven met wie ik ben. ik kan niet zeggen dat ik tot nu toe een hartstikke leuk leven gehad heb. maar er waren leuke momenten die waardevoller worden in contrast met de ergste dieptepunten. bovendien maakt mijn leven mij tot wie ik uiteindelijk zal worden. en ook al ben geworden. en ik weet niet of ik uiteindelijk anders had willen zijn. |
![]() |
|
Mijn leven zat tot nu toe vol met pieken en dalen. Ik heb het op de basisschool altijd leuk gehad, ik was populair, had veel vrienden, geen problemen. Vanaf de 2e van het voortgezet onderwijs ging het enorm bergafwaards,. Ik werd erg onzeker, vrienden lieten me gaan, en was van VWO naar HAVO gegaan, werd gepest. Vanaf de 3e werd ik weer wat stabieler, was niet meer de populairste, was nog wat onzeker maar werd minder. Dat patroon is niet meer zo erg veranderd sinds dien.
Als ik er op terug kijk denk ik dat ik niet veel anders zou hebben gedaan. Ik heb maar geaccepteerd dat het op dat moment zo was, en ik deed wat me toen het best leek, al was dat niet zo, als ik achteraf kijk. Wat ik weet is dat dit leven me gemaakt heb tot wat ik ben en daar ben ik niet heel ontevreden mee. Op me verlegenheid en onzekerheid na, maar dat kan ook niet zo snel veranderen. Om in de toekomst goed op deze periode terug te kijken denk ik dat ik meer moet durven, meer voor mezelf moet opkomen en meer besluiten nemen. Ik kan me nu zelfs al ergeren aan dingen die ik anders had willen doen en het toen niet deed. Kortom ik ben op dit moment wel gelukkig maar het kan beter.
|
Ik kijk niet zo vaak terug op m'n leven. Ik heb fouten gemaakt. Misschien iets teveel en dat heeft me niet altijd even goed gedaan. Toch geef ik mezelf daar niet te schuld van. Ik kan mezelf er wel om gaan haten, maar dat heb ik lang genoeg gedaan. Ook kan ik nu nog steeds mezelf dingen blijven verwijten. Ik kan naar de politie gaan, maar dat doe ik niet. Ik hoop dat ik er nu mee kan leven en dat het stopt.
Voor de rest kijk ik positief terug op vroeger. Misschien wel erg om te zeggen maar vroeger leek alles beter. Ik was dunner, ik had meer vrienden, ik deed meer leuke dingen. Maar zo blijf ik bezig, want alles wat is geweest kan ik niet meer veranderen. Ik kan beter leuke dingen blijven doen, maar daar heb ik de laatste tijd minder zin in. Naar de toekomst kijk ik positief. Ik vind ooit wel iemand die met me wil leven, hoop ik. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat het echte leven nog steeds moet beginnen.
Ik was een heel angstig kind en bovendien nog eens verlegen, asociaal...nog steeds eigenlijk, maar in veel mindere mate. Vroeger was ik zelfs bang van zand, vliegen,... Ik heb (bewust) al veel aan mezelf gewerkt en was dan ook trots toen mijn poging van au pair best wel lukte en ze me zelfs opnieuw vroegen. Ik ben nog steeds onzeker, maar ik denk dat dit is doordat ik me liet pesten en later liet ik me manipuleren door mijn zogenaamde beste vriendin. Oh ja...een onpopulair leven...'t is ook een optie. Laat ik maar kluizenaar worden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal zonder titel (commentaar?) LadyLike87 | 4 | 09-08-2006 00:03 | |
Eten & Drinken |
Wat kan ik wel en niet eten? dark princess | 37 | 05-09-2005 18:20 | |
Psychologie |
kom je ooit helemaal van je ES af? Romance | 3 | 18-09-2004 23:52 | |
Verhalen & Gedichten |
lees dit - zielig verhaaltje Ronella | 4 | 12-05-2004 17:50 | |
De Kantine |
MSN-vragenlijst Mr.Oizo | 124 | 21-03-2003 07:58 | |
Verhalen & Gedichten |
~~~weet nog steeds niet waarom k dit post~~~ skate-angel | 1 | 26-11-2001 00:28 |