Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2002, 16:56
Snufje
Snufje is offline
Iemand die toevallig deze studie doet? Ff een vraagje erover:

Is het erg theoretisch en journalistiekachtig? En wat vind je van de opleiding?

Ik weet namelijk nog steeds niet wat ik wil gaan doen, en op zich lijkt deze studie me wel leuk ivm reclame enzo, maar of dat het ook is vraag ik me toch wel af..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2002, 18:13
Darshan
Darshan is offline
Je bedoelt communicatiewetenschappen of WO-niveau, neem ik aan?? Ik ben ook erg geinteresseerd in die studie, mede omdat je er meerdere kanten mee op kan. Ik ben ook wel benieuwd wat het precies inhoudt...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 18:39
Studentje
Studentje is offline
't Zit hier in Enschede, maar ik kan er weinig over vertellen. Alleen eigenlijk dat het vooral een meidenstudie is.
Oud 26-11-2002, 20:54
Roozie
Roozie is offline
Toegepaste Communicatie Wetenschappen kun je alleen aan de Universiteit Twente studeren. Het is een erg praktische studie.

Je kunt ook Communicatiewetenschappen of Communicatie en informatiewetenschappen studeren.

Ik zelf studeer Bedrijfscommunicatie (eigenlijk Communicatie en informatiewetenschappen) aan de katholieke Universiteit Nijmegen.
Mijn studie onderscheidt zich van de andere doordat wij verplicht 1 vreemde taal moeten leren (wat mij erg aansprak). Ook hebben wij veel bedrijfskundige vakken, wat de overige communicatiestudies niet hebben.

Het verschil tussen Communicatiewetenschappen en Communicatie- en informatiewetenschappen is dat de 1e veel socialer en theoretischer is. Het gaat vooral om de massacommunicatie. Bij Communicatie en informatie-wetenschappen wordt er veel meer naar de taal gekeken.

Misschien is mijn verhaal heel moeilijk te begrijpen door alle begrippen, maar wat ik zelf eens zal doen is naar de verschillende open dagen of websites kijken.

Het adres van Bedrijfscommunicatie is:

www.let.kun.nl/ciw-bc
Oud 27-11-2002, 14:04
Snufje
Snufje is offline
Toegepaste communicatiewetenschappen wordt idd alleen in Enschede gegeven. Ik ben naar open dag geweest in Nijmegen van CW, maar vond de studie daar niet leuk, supertheoretisch enzo.... In Enschede leek het me wel leuk, maar ik wil graag even wat ervarinkjes horen! En of het dus erg theoretisch is enzo...

Op HBO heb je communicatiemanagement, wat me op zich ook wel leuk lijkt.. Maar iemand die het doet?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:08
Snufje
Snufje is offline
up
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:45
Onlyme
Onlyme is offline
Mn vriendin deed communicatie, maar ze is ermee gestopt omdat ze vond dat ze niets leerde.
Oud 06-12-2002, 20:28
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Toegepaste communicatiewetenschappen wordt idd alleen in Enschede gegeven. Ik ben naar open dag geweest in Nijmegen van CW, maar vond de studie daar niet leuk, supertheoretisch enzo.... In Enschede leek het me wel leuk, maar ik wil graag even wat ervarinkjes horen! En of het dus erg theoretisch is enzo...

Op HBO heb je communicatiemanagement, wat me op zich ook wel leuk lijkt.. Maar iemand die het doet?
Als je in de situatie bent dat je tussen universiteit en HBO kan kiezen, kies dan alsjeblieft voor de universiteit. Buiten het feit dat het niveau hoger is, leer je veel meer op de universiteit doordat alles veel zelfstandiger is.

En over Enschede kan ik je ontzettend veel vertellen, maar helaas niet over TCW.
Oud 07-12-2002, 11:36
battlestar
battlestar is offline
kheb een tijd geleden nog een topic hierover beantwoord:http://forum.scholieren.com/showthre...t=communicatie
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 13:06
Roozie
Roozie is offline
Mensen die HBO communicatie hebben gedaan krijgen geen baan! Die willen ze niet hebben in t bedrijfsleven, afrader dus!

Kies voor de universiteit
Oud 07-12-2002, 14:57
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Mensen die HBO communicatie hebben gedaan krijgen geen baan! Die willen ze niet hebben in t bedrijfleven
in ieder geval duidelijk
maar verder...

over CW in Enschede weet ik niks... ben er wel ooit wezen kijken geloof ik maar het heeft blijkbaar geen onuitwisbare indruk gemaakt
Reageren

Regels voor berichten