![]() |
|
MINORITY REPORT
Screenplay door Scott Frank en Jon Cohen Gebasseerd op een kort verhaal van Philip K. Dick Geregisseerd door Steven Spielberg http://www.apple.com/trailers/fox/minority_report/ Het ziet er erg goed uit, maar de mogelijkheden van het verhaal en de moraal kunnen natuurlijk leiden tot een aktie/sci-fi film van ongekende proporties. Wat als je kon zien wie in de nabije toekomst een moord zou plegen? En daarvoor terecht gestelt kan worden. Dit uitgangspunt is extreem moeilijk om te filmen/schrijven.
|
![]() |
|
Volgens een van de rencensies is dit 'de beste film van Spielberg sinds Raiders of The Lost Ark' oftewel, zijn beste film sinds 21 jaar.
Ik verwacht er ontzettend veel van, en als ik een beetje luister naar de meningen van mensen die hem al lang hebben gezien (in de US) dan is het een goede film. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb hem al gezien en het was een hele goeie film, de film speelt zich wel af in de toekomst maar is best op een klasieke manier opgenomen. het verhaal is wel erg apart en het blijft spannend tot op het laatste moment door de plot punten eerder in het verhaal. deze film zou zeker samen met road to perdition van sam mendes kans maken op de oscar voor beste film. deze films moet je zeker zien als ze in nederland in premiere gaan (october voor minority report geloof ik)
altnick |
![]() |
|
Verwijderd
|
Netherlands 26 September 2002
numero 90 in de imdb-top 250, nou is imdb ook niet alles, maar er zit zeker een groot aantal goede films in. Mijn nul-verwachtingen zijn ietwat omhoog gegaan; ik wil minstens een 'vermakende' film te zien krijgen, maar dat zal vast en zeker wel gebeuren. Damn you altnick, *wilt road to perdition zien en niet in brak vcd-formaat* |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Road to Perdition: 26 oktober (weer verschoven ![]() ![]() De beste (of iig de Oscar-georienteerde ![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Is zeker een aanrader.... en als deze film geen oscars wint dan weet ik het ook niet meer... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
heb m net gezien, vond ut een goeie film... verhaal opzich niet denderend, maar net als met the matrix wel een film die ik nog wel een paar keer kan zien
![]() ********SPOILER******** alleen was ut imo beter geweest als ie toch veroordeeld zou zijn en die lamar ermee weg kwam. voor het evrhaal dan, zelf had ik dan waarschijnlijk een kutgevoel gehad ![]() *******/SPOILER******* btw die spinnen waren zeer slecht.... hoe realistisch ![]() Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 22:55. |
![]() |
|
Ik heb 'm zondag gezien.. erg goeie film; het verhaal zit subliem in elkaar, niet de eerste de beste effects en Tom Cruise vond ik erg goed acteren
||
Citaat:
|
![]() |
||
********SPOILER********
Citaat:
Wat was er nep aan die spinnen dan? Het speels in 2054 ofzo, natuurlijk ziet alles er dan veel moderner uit. |
![]() |
||
Citaat:
wat die spinnen betreft, lees een stukje hierboven, voor jou post... o en btw, sorry dat ik bij mn eerdere post niet heel groot SPOILER heb gezet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Sommige mensen hebben een raar verwachtingspatroon.
Ik ging 'r heen met het idee dat John's verhaal een self-forfilling prophecy zou zijn. Een ieder logisch nadenkend persoon komt hier op. Deze 'happy ending' hindert overigens totaal niet; het gaat om de afgelegde weg, niet de bestemming.
|
Vondt het een goeie film ondanks zijn problemen en tekortkomingen.
Ook was het jammer dat er niet dieper op de moord-simulaties werd ingegaan. Zoals de man in die 'plezierhal'. Het is natuurlijk allemaal heel makkelijk als de precogs nét een bepaald aantal beelden binnenkrijgt waar je van alles mee kunt... ...en dat einde met Lamar roept vraagtekens op.
||
![]() |
Citaat:
En ja misschien hadden ze wat dieper kunnen ingaan op de plezier hal, maar de film was nu al 147 min.... |
![]() |
|
Rollo Tomasi heeft vandaag zijn recensie online gezet.
|||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast was Lamar's verspreking ook wel een hele simpele scriptoplossing, en wat die spullen betreft op Lamar's kantoor ook.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke films hebben erg goede/leuke eindes? Verwijderd | 25 | 27-06-2003 09:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Films, TV & Radio |
Road to the Oscars Daangerous | 23 | 17-02-2003 14:45 | |
Software & Hardware |
Namen inkorten in MS-DOS Kozak | 5 | 13-02-2003 17:58 | |
Games |
Minority Report winnietjuh | 4 | 23-11-2002 12:22 | |
Films, TV & Radio |
Total Recall 2 ?! TAFKAB | 5 | 17-11-2002 03:11 |