Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 13:40
legatus
legatus is offline
MINORITY REPORT
Screenplay door Scott Frank en Jon Cohen
Gebasseerd op een kort verhaal van Philip K. Dick
Geregisseerd door Steven Spielberg
http://www.apple.com/trailers/fox/minority_report/

Het ziet er erg goed uit, maar de mogelijkheden van het verhaal en de moraal kunnen natuurlijk leiden tot een aktie/sci-fi film van ongekende proporties. Wat als je kon zien wie in de nabije toekomst een moord zou plegen? En daarvoor terecht gestelt kan worden. Dit uitgangspunt is extreem moeilijk om te filmen/schrijven.
Oud 12-12-2001, 05:43
Anonymous John
Anonymous John is offline
<---Kan niet wachten op deze film
Oud 12-12-2001, 08:12
JoRTh
JoRTh is offline
Ik weet het niet...

ik heb niet zo'n 'noh die moet ik zien'-gevoel
maar ja, het is wel spielberg, en het is actie, en nieuw (?) dus ik denk dat ik het uiteindelijk toch wel ga zien. Want ik wil nog wel vermaakt worden in de bioscoop...
Oud 12-12-2001, 09:18
niceman1984
niceman1984 is offline
Ik weet het niet zeker maar wordt het een SF actie film zoiets als Total Racell (van paul verhoeven met arnold swaggzender,ofzoiets)

Ik denk dat ik hem uiteindelijk ga bekijken Spielberg films staan vaak garant voor kwaliteit (en A.I. vond ik echt geweldig heeft best een indruk gemaakt op mij, terwijl veel mensen beetje kritiek op hadden)

Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 10:33
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Philip K. Dick is koel.

/me wacht af....
Oud 12-12-2001, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Philip K. Dick is koel.

/me wacht af....

Verfilmingen zijn soms minder op een paar uitzonderingen na(blade runner). Mijn verwachtingen zijn nul, dus geen teleurstelling na het kijken van die film.

Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:05
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Verfilmingen zijn soms minder op een paar uitzonderingen na(blade runner). Mijn verwachtingen zijn nul, dus geen teleurstelling na het kijken van die film.

Heb hem gezien en als je hem ziet met verwachtingen op nul dan staat je nog heel wat te wachten. Wat een super film....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 20:08
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Volgens een van de rencensies is dit 'de beste film van Spielberg sinds Raiders of The Lost Ark' oftewel, zijn beste film sinds 21 jaar.

Ik verwacht er ontzettend veel van, en als ik een beetje luister naar de meningen van mensen die hem al lang hebben gezien (in de US) dan is het een goede film.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 15:55
altnick
altnick is offline
Ik heb hem al gezien en het was een hele goeie film, de film speelt zich wel af in de toekomst maar is best op een klasieke manier opgenomen. het verhaal is wel erg apart en het blijft spannend tot op het laatste moment door de plot punten eerder in het verhaal. deze film zou zeker samen met road to perdition van sam mendes kans maken op de oscar voor beste film. deze films moet je zeker zien als ze in nederland in premiere gaan (october voor minority report geloof ik)

altnick
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 21:14
Verwijderd
Netherlands 26 September 2002

numero 90 in de imdb-top 250, nou is imdb ook niet alles, maar er zit zeker een groot aantal goede films in.
Mijn nul-verwachtingen zijn ietwat omhoog gegaan; ik wil minstens een 'vermakende' film te zien krijgen, maar dat zal vast en zeker wel gebeuren.
Damn you altnick, *wilt road to perdition zien en niet in brak vcd-formaat*
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 23:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
Volgens een van de rencensies is dit 'de beste film van Spielberg sinds Raiders of The Lost Ark' oftewel, zijn beste film sinds 21 jaar.
Ja, dat kan iedereen wel roepen.

Citaat:
altnick schreef:
deze film zou zeker samen met road to perdition van sam mendes kans maken op de oscar voor beste film. deze films moet je zeker zien als ze in nederland in premiere gaan (october voor minority report geloof ik)
Minority Report: 26 sept.
Road to Perdition: 26 oktober (weer verschoven )

De beste (of iig de Oscar-georienteerde ) films komen altijd in de laatste maanden van het jaar in Amerika uit. Ben benieuwd dus Road to Perdition is zeker Oscar-materiaal, IMO.
Oud 12-09-2002, 17:45
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
De laatste films van Spielberg waren ook weer niet alles
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 18:40
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:

De laatste films van Spielberg waren ook weer niet alles
Ik vond Schindler's List en Saving Private Ryan anders heel behoorlijk.
Oud 12-09-2002, 19:43
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik vond Schindler's List en Saving Private Ryan anders heel behoorlijk.
Die waren goed ja, maar AI en JP 2 bijvoorbeeld... Oer slecht...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 21:46
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Minority Report: 26 sept.
Road to Perdition: 26 oktober (weer verschoven )

De beste (of iig de Oscar-georienteerde ) films komen altijd in de laatste maanden van het jaar in Amerika uit. Ben benieuwd dus Road to Perdition is zeker Oscar-materiaal, IMO.
Road to Perdition is de beste film van dit jaar. Sam Mendez heeft laten zien dat hij na American Beauty nog best iets beters kan maken.

Is zeker een aanrader.... en als deze film geen oscars wint dan weet ik het ook niet meer...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 22:53
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:

Die waren goed ja, maar AI en JP 2 bijvoorbeeld... Oer slecht...
Maar het ging erom dat Spielberg volgens iemand sinds Raiders OTLA niet zulke goede films meer had gemaakt. Dat er een paar slechte tussenzitten is irrelevant.
Oud 13-09-2002, 22:19
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
We zullen wel eens zien of Minority Report beter is dan ROTLA... Kan ik weer met een gerust hart op Indiana Jones 4, die op 4 juli 2005 (jaha dat is bevestigt ) uit komt in Amerika. Kan ik ook weer mijn Indy-pendance Day vieren
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:04
starslayer
starslayer is offline
Kan niet wachten tot donderdag.... wil hem graag nog een keer zien

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:27
notbonefish
notbonefish is offline
had hem begin augustus al gezien in de vs

echt

alleen... die rollende oogballen he? die verpesten het wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 19:47
fruitmand
fruitmand is offline
lijkt me een errug stoere film
ga hem zo snel mogelijk zien
Oud 23-09-2002, 21:42
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik had em 1 maand geleden al gedownload..

Nog niet gekeken echter..
Oud 24-09-2002, 13:45
jarjar
jarjar is offline
Het is een top film!!!!!!!!!!! Ik heb hem gisteren gezien en wil nog een keer!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 19:23
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Echt een mooie film. Gelukkig niet zon standaard actie film, maar meer een film waarbij het verhaal het belangrijkste is. Trouwens de special effects zijn super
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 19:21
Tox
Tox is offline
hehe binnekort toch maar eens heen gaan lijkt mij persoonlijk wel een rdelijke film
Oud 29-09-2002, 22:19
Verwijderd
Donderdag gezien, wat een super film!! totaal neit verwacht (tot ik las dat t een steven spielberg film was haha) hele mooit effecten, niet voorspelbaar, logisch in elkaar, goed geacteerd gewoon een enorm goeie film!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2002, 22:21
sublime
sublime is offline
heb m net gezien, vond ut een goeie film... verhaal opzich niet denderend, maar net als met the matrix wel een film die ik nog wel een paar keer kan zien

********SPOILER********

alleen was ut imo beter geweest als ie toch veroordeeld zou zijn en die lamar ermee weg kwam. voor het evrhaal dan, zelf had ik dan waarschijnlijk een kutgevoel gehad

*******/SPOILER*******

btw die spinnen waren zeer slecht.... hoe realistisch nou ja, elke film heeft wel een minpuntje

Laatst gewijzigd op 01-10-2002 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

btw die spinnen waren zeer slecht.... hoe realistisch nou ja, elke film heeft wel een minpuntje
hoezo slecht? het is ook niet de bedoeling dat het realistisch eruit ziet, maar meer futuristisch. ik vond ze iig wel mooi gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:49
sublime
sublime is offline
Citaat:
danique2 schreef:
hoezo slecht? het is ook niet de bedoeling dat het realistisch eruit ziet, maar meer futuristisch. ik vond ze iig wel mooi gemaakt..
ja okee, maar ik vond ze wel erg computergemaakt zegmaar... had imo beter gekunt...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:08
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
sublime schreef:
ja okee, maar ik vond ze wel erg computergemaakt zegmaar... had imo beter gekunt...
Probeer het zelf eens zal ik eens zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 22:28
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik heb 'm zondag gezien.. erg goeie film; het verhaal zit subliem in elkaar, niet de eerste de beste effects en Tom Cruise vond ik erg goed acteren
Oud 01-10-2002, 22:36
sublime
sublime is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
Probeer het zelf eens zal ik eens zeggen
okee daar gaat het dus helemaal niet om >zucht< ik vond die spinnen gewoon niet in het geheel passen, vond ze zelfs voor futuristische spinnen te nep en nee ik kan het zelf niet beter maar das mijn werk ook niet....
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 08:02
Chimera
Chimera is offline
********SPOILER********

Citaat:
sublime schreef:

alleen was ut imo beter geweest als ie toch veroordeeld zou zijn en die lamar ermee weg kwam. voor het evrhaal dan, zelf had ik dan waarschijnlijk een kutgevoel gehad
Lekker snugger. De moraal is juist dat je je toekomst juist WEL in de hand hebt.

Wat was er nep aan die spinnen dan? Het speels in 2054 ofzo, natuurlijk ziet alles er dan veel moderner uit.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 13:20
sublime
sublime is offline
Citaat:
Chimera schreef:
********SPOILER********

Lekker snugger. De moraal is juist dat je je toekomst juist WEL in de hand hebt.

Wat was er nep aan die spinnen dan? Het speels in 2054 ofzo, natuurlijk ziet alles er dan veel moderner uit.
ja daar heb je wel enigzins gelijk in, maar ik wist van te voren al dat het zo zou lopen, das niet leuk. ik had t juist leuk gevonden, als wel duidelijk was dat hij onschuldig was, maar dat hij door dat systeem waar hij zelf zo wild van was niet kon bewijzen dat hij onschuldig was en dus toch veroordeeld werd. en dan was die lamar (?) er mee weggekomen. dat had ik een leuker/beter einde gevonden, omdat ik dat niet verwachtte, ik ging er van uit dat alles wel weer goed zou komen...

wat die spinnen betreft, lees een stukje hierboven, voor jou post...

o en btw, sorry dat ik bij mn eerdere post niet heel groot SPOILER heb gezet beetje niet aangedacht
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:06
Verwijderd
ik heb m gister gezien tis erg origineel maar daar blijft het bij ik vond m nie top..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:42
NN
NN is offline
Ik ben geen liefhebber van sf en actie. Desondanks ben ik hier heen geweest en ik vond deze film erg goed.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:50
GRRR
GRRR is offline
film was te voorspelbaar imho. spannend was het niet echt, verhaal een beetje mwoah.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:23
Aurora
Aurora is offline
Kben er eergister heengeweest en ik vond hem wel stoer
Oud 06-10-2002, 14:25
Tox
Tox is offline
Citaat:
starslayer schreef:
Heb hem gezien en als je hem ziet met verwachtingen op nul dan staat je nog heel wat te wachten. Wat een super film....
Inderdaad een zeer goede film, moet wel een beetje van vage films houden maar is zeker een kewl verhaal
Oud 06-10-2002, 16:30
gizmo
gizmo is offline
Heb de film in nijmege gezien vrijdag (na 3 uur wachten )
maar het wachten was het waar.

Ik vond het ech een kewlie film, vaag maar wel ech mooi
Oud 07-10-2002, 21:55
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het was eigenlijk niet de bedoeling om hem te zien, stiekem had ik hem van mijn die-wil-ik-zien-lijstje weggestreept, maar ik moest er toch heen (andere uitverkocht). Vond ik totaaaaaaaal niet erg ,wat een fantastische film..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:57
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Sommige mensen hebben een raar verwachtingspatroon.
Ik ging 'r heen met het idee dat John's verhaal een self-forfilling prophecy zou zijn. Een ieder logisch nadenkend persoon komt hier op. Deze 'happy ending' hindert overigens totaal niet; het gaat om de afgelegde weg, niet de bestemming.
Oud 09-10-2002, 15:15
legatus
legatus is offline
Vondt het een goeie film ondanks zijn problemen en tekortkomingen.

Ook was het jammer dat er niet dieper op de moord-simulaties werd ingegaan. Zoals de man in die 'plezierhal'.

Het is natuurlijk allemaal heel makkelijk als de precogs nét een bepaald aantal beelden binnenkrijgt waar je van alles mee kunt...

...en dat einde met Lamar roept vraagtekens op.
Oud 10-10-2002, 20:38
Sade
Sade is offline
Heb hem afgelopen weekend gezien en vond hem z. stoer Aanrader..!
Oud 15-10-2002, 22:18
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
legatus schreef:
Vondt het een goeie film ondanks zijn problemen en tekortkomingen.

Ook was het jammer dat er niet dieper op de moord-simulaties werd ingegaan. Zoals de man in die 'plezierhal'.

Het is natuurlijk allemaal heel makkelijk als de precogs nét een bepaald aantal beelden binnenkrijgt waar je van alles mee kunt...

...en dat einde met Lamar roept vraagtekens op.
Welke vraag tekens had jij dan op het einde? Want heb hier al met meerdere mensen discussies over gehad...

En ja misschien hadden ze wat dieper kunnen ingaan op de plezier hal, maar de film was nu al 147 min....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:25
Simon
Simon is offline
Rollo Tomasi heeft vandaag zijn recensie online gezet.
Oud 29-10-2002, 14:37
legatus
legatus is offline
Citaat:
En ja misschien hadden ze wat dieper kunnen ingaan op de plezier hal, maar de film was nu al 147 min....
Er had gewoon een geheel andere verhaallijn moeten komen, MINORITY REPORT was uiteindelijk niks meer dan een futuristische whodunnit -- de bijzonderheden waren niets meer dan bijzaak voor het verhaal.

Citaat:
Welke vraag tekens had jij dan op het einde? Want heb hier al met meerdere mensen discussies over gehad...
Het veranderen van de toekomst, als Cruise nou ingreep of het politie-team, OK. Maar Lamar had zijn keuze al genomen -- zijn toekomst lag al vast. Cruise zijn 'moord' was ook ietswat merkwaardig. Wat kwam door het hergebruiken van beelden.

Daarnaast was Lamar's verspreking ook wel een hele simpele scriptoplossing, en wat die spullen betreft op Lamar's kantoor ook.
Oud 29-10-2002, 15:51
Martijn
Martijn is offline
Road to Perdition is iig een goeie film, MInority Report moet ik nog zien
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:55
Verwijderd
ik vond em wel erg leuk, maar ben het eens met de kritieken hier over het einde van de film.. kweenie.. kreeg er zo'n geforceerd heppie gevoel van zeg maar.. pluspuntje vond ik wel dat je niet merkte dat de film vrij lang duurde
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:03
Verwijderd
Heb hem gezien, vermakelijk, maar een goede film? Hmm, nee.. te massa-achtig, niet realistisch (spin-achtige-robots die giga-ontwikkeld zijn, maar de rest is stil blijven staan)...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Heb hem gezien, vermakelijk, maar een goede film? Hmm, nee.. te massa-achtig, niet realistisch (spin-achtige-robots die giga-ontwikkeld zijn, maar de rest is stil blijven staan)...
wat precies bedoel je met 'de rest'?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten