Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2001, 13:08
Verwijderd
He luitjes,

een vriend van me is van plan binnenkort een nieuwe harde schijf te kopen (heeft nu een 6,4gb oud Seagate gevalletje) en nu heeft-ie mij om advies gevraagd. Dus nu vraag ik het aan jullie

Ik heb zelf een Quantum Fireball Plus AS (7200tpm) en m'n pa een Maxtor Diamondmax Plus45 (7200tpm). Dat zijn allebei prima schijven. Nu is m'n vraag heeft er iemand ervaring met de 7200tpm top-of-the-range schijven van IBM, Seagate, of WD? Dus de Deskstar GXP serie, Barracuda II en III of de Caviar 7200.

Al iemand een van deze schijven heeft, post hier je ervaringen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2001, 13:37
JWO
JWO is offline
neem dan ibm..
Oud 26-04-2001, 13:46
Jon
Jon is offline
Ik heb zowel de Deskstar van IBM als de Fireball van Quantum. Ik zou de IBM aanraden. Qua prijs en snelheid verschillen ze niet al teveel, maar de IBM is echt stukken stiller (tijdens normaal gebruik ratelt de Fireball enorm en als je de comp uitzet klinkt het alsof er een vliegtuigmotor uitgezet wordt).

[Dit bericht is aangepast door Jon (26-04-2001).]
Oud 26-04-2001, 13:48
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
GXP 60 geen GXP 75, GXP 60 is de nieuwe serie, sneller, stiller en minder warm
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:49
Verwijderd
Die stilte van de IBM was idd een opvallend punt in verschillende tests...

Ik lees nu alleen wat verontrustende artikelen her en der, dat de 75GXP serie van IBM ontzettend onbetrouwbaar zou zijn? Ook zou IBM al gestopt zijn met het produceren van die schijven, omdat gewoon 25% het al tijdens de eerste maand begaf...

Maar goed, dat gold dan alleen voor de 75GXP serie...en die jongen hoeft toch geen 60gig ofzo, 20-30 will do...

En is er nog (mérkbaar) snelheidsverschil tussen ATA66 en ATA100?

Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:49
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Jon schreef:
Ik heb zowel de Deskstar van IBM als de Fireball van Quantum. Ik zou de IBM aanraden. Qua prijs en snelheid verschillen ze niet al teveel, maar de IBM is echt stukken stiller (tijdens normaal gebruik ratelt de Fireball enorm en als je de comp uitzet klinkt het alsof er een vliegtuigmotor uitgezet wordt).

[Dit bericht is aangepast door Jon (26-04-2001).]
Ik heb een Maxtor 30 gig en een 5 gig Fireball: de Fireball is net een straalmotor inderdaad

Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:50
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik lees nu alleen wat verontrustende artikelen her en der, dat de 75GXP serie van IBM ontzettend onbetrouwbaar zou zijn? Ook zou IBM al gestopt zijn met het produceren van die schijven, omdat gewoon 25% het al tijdens de eerste maand begaf...

Maar goed, dat gold dan alleen voor de 75GXP serie...en die jongen hoeft toch geen 60gig ofzo, 20-30 will do...

tja de meeste schijven zijn toch echt ata100 tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:51
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:

het schijnt dat IBM deze problemen opgelost zou hebben m.i.v. de 60 GXP

Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:53
Verwijderd
Ja ik weet dat de meesten ATA/100 zijn...hoewel je die Diamondmax Plus 40 en 45 serie ook nog in ATA/66 hebt. De 60 alleen in ATA/100.

Maar goed, je hebt idd gelijk, alle nieuwe schijven van IBM en Quantum zijn alleen nog maar in ATA/100...denk dat 't toch die IBM of een Quantum word dan, als ik dit zo lees. Jullie zeggen dat de IBM snel + stil is...maar 'k heb zelf altijd Quantum gehad en daar ben ik hardstike tevreden over.

iig bedankt !

Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 13:59
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Hier is het reviewtje van de gxp 60: http://www.gamepc.com/reviews/hardwa...1&mscssid=&tp=
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 14:29
F10®!@n
F10®!@n is offline
Ik heb seagate barracuda

prima HDD maar ook niet echt geruisloos
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 16:51
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Ik heb seagate barracuda

prima HDD maar ook niet echt geruisloos
ja, ik had een seagate barracuda 28 gig 7200rpm: whaa bijna zoveel lawaai als mijn 5.1 gig quantum fireball 5400rpm, ingeruild voor een maxtor 30 gig 7200rpm

Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 17:04
Verwijderd
ik heb goede ervaring gehad met WD. IBM is bij mij al een aantal keren aan het k*tten geweest.....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 17:57
Verwijderd
Vaag, dat die Quantums allemaal zoveel herrie maken. Dat schijnt iedereen te vinden. Ik heb zelf verschillende Quantums gehad (Bigfoot, Fireball SE, Fireball CX, en nu Fireball Plus AS) en ik ben d'r best tevreden over (het geluidsniveau bedoel ik) hoewel de Maxtor van m'n pa idd stiller is.

En dat terwijl Quantum zo'n Quiet Drive Technology heeft
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 18:06
Koen
Koen is offline
IBM Hd's vertrouw ik voor geen meter meer.

Ik heb vroeger een 6.4 Gb IBM Hd gehad (weet niet precies meer de naam ed), die 1x gecrasht is.

In deze Pc zit een IBM Pluto 20,5 gb 7200 rpm. Dit is al de 3e (!) Hd van deze soort, al 2 van zijn voorgangers zijn dit afgelopen kalender jaar gecrasht. Waarschijnlijk een defecte leesarm.

Vind ik toch een bijzonder instabiel gebeuren, ook al staat mijn Pc 24/7 aan, 2 harde schijven slijten in een jaar lijkt me een beetje teveel van het goede.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 20:53
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Koen schreef:
IBM Hd's vertrouw ik voor geen meter meer.

Ik heb vroeger een 6.4 Gb IBM Hd gehad (weet niet precies meer de naam ed), die 1x gecrasht is.

In deze Pc zit een IBM Pluto 20,5 gb 7200 rpm. Dit is al de 3e (!) Hd van deze soort, al 2 van zijn voorgangers zijn dit afgelopen kalender jaar gecrasht. Waarschijnlijk een defecte leesarm.

Vind ik toch een bijzonder instabiel gebeuren, ook al staat mijn Pc 24/7 aan, 2 harde schijven slijten in een jaar lijkt me een beetje teveel van het goede.

Stuiter je wel 's met je PC?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 00:51
Verwijderd
www.storagereview.com
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 09:21
D-man
D-man is offline
Maxtor en IBM schijven gebruiken elkaars technologie in de schijven dus deze zijn vrijwel gelijk (kleine verschillen). Ook Quantum heeft goede schijven. Seagate en WD vind ik persoonlijk net iets minder voor thuisgebruik.
Reageren

Regels voor berichten