Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2001, 21:15
M@TRIX
M@TRIX is offline
het werkt op zich wel.. maar t geluid word nondeju zacht GRRRR
komt dit door de lengte van 9 meter van de kabel????

daag
Oud 06-05-2001, 21:30
Verwijderd
Eh...het hangt af van je kabel. In principe is 9 meter vrij veel. Je moet dan al gauw gaan denken aan afgeschermde kabels, maar die zijn vrij duur. Je zult wel geen Audioquest van 500 piek gebruiken, dus ja, het ligt hem aan je kabel...

(ik neem tenminste aan dat je al wel zo slim bent geweest om gewoon alle volumeregeling in Windows op maximum te zetten? )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2001, 21:33
M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
nare man schreef:
Eh...het hangt af van je kabel. In principe is 9 meter vrij veel. Je moet dan al gauw gaan denken aan afgeschermde kabels, maar die zijn vrij duur. Je zult wel geen Audioquest van 500 piek gebruiken, dus ja, het ligt hem aan je kabel...

(ik neem tenminste aan dat je al wel zo slim bent geweest om gewoon alle volumeregeling in Windows op maximum te zetten? )

uiteraard sta alles op max
Oud 06-05-2001, 22:05
F10®!@n
F10®!@n is offline
Hmm... ik heb een kabeltje van zo'n 15 meter, zelf gemaakt, van telefoondraad (adertjes van < 1 mm dus) en het werkt prima.... Helemaal niet te zacht
Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 12:40
Verwijderd
doe je toch iets verkeerd..
heb je álle volumes wel voluitstaan, niet alleen die van winamp, maar ook in je mixers?

overigens; ik haal ook niet zoveel volume uit mijn PC als uit mijn CD-speler.. een béétje verschil hou je toch wel..

Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 12:46
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Hmm... ik heb een kabeltje van zo'n 15 meter, zelf gemaakt, van telefoondraad (adertjes van < 1 mm dus) en het werkt prima.... Helemaal niet te zacht
Dan heeft hij de kabel waarschijnlijk achter een trafo of 220-converter (versterker/TV) langs liggen, de magnetische strooivelden die die dingen veroorzaken zorgen ook voor signaalverlies.

Overigens moet je wel bedenken dat jouw telefoonkabel beter afgeschermd is dan de standaard audiokabeltjes die je bij de Megapool koopt.

Met citaat reageren
Oud 07-05-2001, 14:15
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan heeft hij de kabel waarschijnlijk achter een trafo of 220-converter (versterker/TV) langs liggen, de magnetische strooivelden die die dingen veroorzaken zorgen ook voor signaalverlies.

Overigens moet je wel bedenken dat jouw telefoonkabel beter afgeschermd is dan de standaard audiokabeltjes die je bij de Megapool koopt.

Hmm.... das mooi! 'k Heb nog tientallen meters van dat spul liggen

Maar volgens mij is het niet afgeschermd ofzo...

Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 16:42
WouTaH
WouTaH is offline
Ik heb gewoon een kabel van 5 meter kabel uit mijn onboard geluidskaart (wel een goeie, moederbord was 600 piek) maar met een technics versterker van 20 jaar oud (van mijn vader geweest) en 300 Watt JBL boxen blaas ik de ramen uit de kozijnen...
Ik weet ook niet, dat had ik ook nooit gedacht. Misschien overwegen betere versterker en/of boxen kopen (of krijgen)?
Oud 11-05-2001, 12:08
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
let op een paar andere dingen als bovengenoemd: ze INgang op je versterker, de tuner en phono geven bij mij 'n veel sterker signaal als de AUX en de CD

tape dubbing monitor heb ik ook, zet die op SOURCE en niet op A of B als je zo'n knop heb

de knop APEAKERS moet op A, B, of A+B staan, afhankelijk van waar je je boxen aangeplugt heb....

dat zijn dingen zie mijn geluid naar de tering helpen als me zusjes er weer es mee spelen,succes!
Oud 11-05-2001, 12:09
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
doe je toch iets verkeerd..
heb je álle volumes wel voluitstaan, niet alleen die van winamp, maar ook in je mixers?

overigens; ik haal ook niet zoveel volume uit mijn PC als uit mijn CD-speler.. een béétje verschil hou je toch wel..

ik haal uit allebei evenveel... me boxen zijn de bottleneck.... me versterker op 55% en me boxen houwen 't nie meer
Oud 11-05-2001, 16:35
S
S is offline
heeft nix met de kabel te maken. Dit had ik ook. je moet alleen de kabel van de radio eruit trekken een iets van ijzer tegen de achterkant aanleggen. Helpt dit niet, of heb je geen kabel erin dan weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2001, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

ik haal uit allebei evenveel... me boxen zijn de bottleneck.... me versterker op 55% en me boxen houwen 't nie meer
no shit? nou ja, ik pas ook mn volume(instellingen) steeds aan..

hm, net een setje mission 701 speakers gekocht.. klinken erg gaaf
Met citaat reageren
Oud 13-05-2001, 17:47
mcsun
mcsun is offline
Het klinkt alsof je alleen maar wat 'lekkend' geluid hoort. Precies zoals je wel eens bij oude versterkers hebt (zoals die van mij ) wanneer je luistert naar een geluidsbron via Tape Monitoring: dan hoor je nog wel eens zeer zacht de radio/cd-speler er door heen.
Misschien kan iemand je helpen wanneer je deze vragen beantwoordt:
Wat voor kabel gebruik je? (Ik neem aan eentje met aan 1 kant een koptelefoon jack en aan de andere twee tulp stekkers?)
In welke uitgang van je geluidskaart heb je deze gestopt (als het kan dan kun je het beste line-out gebruiken, maar headphone/spkrs kan ook)
In welke ingang van je versterker zit 'ie? (aux zou het beste zijn)

Succes

9 meter mag trouwens normaal gesproken geen probleem zijn!
Reageren

Regels voor berichten