Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
kijk de ac97 is geen super kaart. Maar als je toch geen spellen ed gaat spelen en of dvd's gaat kijken zal het wel voldoen
Wil je toch een (ooit) andere raad ik je aan om in dit topic te kijken. Ik kan je wel advizeren wat IK mooi vind heb zelf de inspire 5300 maar das dus wel 5.1. Ik raad je eerder aan om gewoon langs een winkel te gaan waar je kan luisteren naar de verschillende sets. Geluid is een smaak en daar zul echt naar moeten zoeken. Deze is wel leuk Creative Inspire 2.1 2400 leuk plaatje met eigenschappen mss nie tde beste prijs maar je kunt hem hier wel goed zien. of deze : Philips A2.310 Rythmic Wave 310 leuk plaatje met eigenschappen hopelijk heb je iets , succes er mee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij is geen die hard games ofzo (als ik zijn eerste post lees) anders kun je ook zeggen gooi er een Creative Sound Blaster Audigy II Platinum eX met een Creative Cambridge MegaWorks THX 5.1 550 dan ben je een 600euro kwijt maar ik geloof niet dat dat nu echt de bedoeling zal zijn. (maar wel een mooi geluidje geeft) Ik vind dat er een geluidskaart in moet zitten met daar boxen aan en niet een volledige installatie anders moet je meer in je boxen investeren. Tis toch een pc geen wega home theater ![]() En als je idd een echte receiver met buistransitore en echte houten boxen dan maakt het iets uit maar waarom een hele installatie bouwen waar je eigenlijk te weinig van merkt ook een goedkope reciever heb je niet voor 60 euro met boxen en al , als dat wel het geval is zal de kwaliteit ook niet super zijn. Een echte versterker betaal je een 2000 euro voor of zo. Ik geloof zelfs dat B&O ook luidsprekers heeft voor de pc maar goed wil da zeggen dat ze goed klinken? (vind ik overigens wel). Maar zoals ik al in mijn eerste post zei geluid is een smaak en niemand dan alleen jezelf kan vertellen wat mooi is. En een reciever is gewoon iets er tussen als je geluidskaart brak is maakt je reciever het niet veel beter. Als je een super de luxe reciever aan je pc gooit maar er zit een oude 16-bit geluidskaart in dan zul je nooit het beste geluid uit je reciever halen. Je zult dus alles moet en afwegen. En dan is het vaak een budget probleem. ]{ing ik zeg dus niet dat je ongelijk hebt maar ik denk er op een andere manier over. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(weet ik overigens niet zeker maar volgens mij zit alles in 1 bij zo'n ac97) |
![]() |
|
AC'97 is een specificatie, geen merk of type. Je geluidscodec kan AC'97 compatible zijn, b.v. Maar toch kun je een Creative chip hebben.
Meestal gebruiken mobos echter Realtek chipjes, de midrange (non-budget) series zijn best goed. De budget ("value") is een stuk minder.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De prijs is pas belangrijk als je niet zwemt in geld zoals 99% van nederland. Tevens gaat het er over wat voor geluidsboxen voor muziek goed genoeg zijn. En in dat geval is de ac97 mss wel goed genoeg met een paar goedkope boxen. En een reciever en boxen zullen duidelijk te duur worden. computer is nu eenmaal niet gelijk aan een super geluidssysteem daar zijn ze niet voor gebouwd al s het wel aangekondigd dat bijv. veel spel fabrikanten wel meer met het geluid willen doen, zodat het ook echt mooier wordt maar dan zal er ook meer geďnvesteerd worden in audioapparatuur maar tot die tijd, stel ik me de vraag is het echt allemaal nodig om 1000euro aan je geluid uittegeven? over die ac97 zei ik al eerder dat ik dat eens zelf rustig ga uitvogelen anders vrees ik ook dat het veel te veel offtopic gaat worden. Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 22:59. |
![]() |
|
1000 euro maar.. oeps....
Ik wou alleen de inherente zwakheden van een computer als geluidsbron duidelijk maken. Ik heb hier een laptop die er geen zak van brouwt, zelfs niet in vergelijking met de goedkope cd speler die ik heb. Misschien vind je op zolder nog een ouwe versterker met wat boxen. Of je zoekt iets op een rommelmarkt. Als je daarna wat beter geluid uit een computer wilt, dan neem je een externe digitaal naar analoog converter, die de data opnieuw klokt, zodat je die jitter grotendeels kwijt bent. Maar nu, nogmaals, een of andere ouwe roestbak van een versterker tezamen met wat gare speakers, kom je al een heel eind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Na veel research (allerlei reviews, tweakers, enz.) heb ik gekozen voor de Logitech Z540 4.1 set. Echt geweldig spul!
Voor 50 euro zou je dan Z340 2.1 kunnen halen: http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=38588 12 watt RMS meer dan de Creative Inspire 2.1 set. Succes ermee!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb boxen van logitech en die doen het heel erg goed. alleen ik weet niet welk type enzo het is ik weet alleen dat voor op de boxen staat MT en er zitten een paar knopjes en dingetjes aan voor de bass, treble en volume natuurlijk!
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
op de subwoofer wel een bas knop trouwens. klinkt heel mooi, en ik heb al een wit papiertje over het ledje heengeplakt ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zelf heb ik ook de Z-340. Maar omdat de Z-340 en de Z-540 slecht zeven euro schelen, zou ik voor de 540 gaan.
Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/27581 en http://www.tweakers.net/pricewatch/25105 . Ik ben trouwens heel tevreden over mijn setje. De subwoofer klinkt zeer goed, en de boxjes ook wel. Ik denk dat deze setjes een behoorlijk goeie prijs/kwaliteit verhouding hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties purplerose | 175 | 05-03-2004 16:09 |