Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2001, 21:44
Verwijderd
ik heb thuis een oude bak staan met daarin een oude PCTel ISA modem. nu heb ik net windows '95 gesetupped, alleen vind hij geen modem.....er zit geen setupje bij, dus ik kan hem niet op die manier installeren.

dit is niet het enige, ook in de lijst van apparaatbeheer staat nix wat op een modem lijkt, zelfs geen onbekende apparaten! das dus vaag, ik heb toen 2 x nieuwe hardware detecteren gedaan, leverde niets op.
ook bij het opstarten van de pc vind hij geen simple communication device controller. hij word dus zowel in windows, als in de bios niet herkent. toen heb ik hem ff in een ander ISA slot gezet, zelfde resultaat.

ik heb de modem vervolgens maar bij mij ingezet, ik heb zelf ook nog een ISA slot, en ook daar word hij niet door windows of door de bios gedetecteerd.

ik denk zelf dat hij overleden is, en dat er maar een nieuwe pci in moet. ik heb ook mijn eigen pci modem erin gezet, en die pakte hij zowel in de bios als in windows.

is de modem stuk?? wat denken jullie of wat denken jullie dat ik kan/moet doen?

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2001, 21:54
Verwijderd
Vroeger had je ook nog wel apparaten die non-PnP waren...dus níet in Windows en níet in het BIOS gedetecteerd werden... Dit kan best zo'n oude kaart zijn, hij hoeft niet per sé kapot te zijn.

Wat je moet doen is de driverdiskette zien op te vissen. Als je die niet kan vinden, kun je het beste naar de website van de chipset-fabrikant gaan (meestal een bekende naam zoals Rockwell bijvoorbeeld, anders moet je ff op de kaart/chip kijken) en daar de betreffende drivers opzoeken.

Dan installeer je die in Windows (door middel van Nieuwe Hardware toevoegen) en zelf alle instellingen van IRQ/DMA enz. handmatig invoeren. Misschien moet je in het BIOS nog een IRQ resource 'excluden', dwz dat op dát IRQ geen PnP hardware meer kan worden toegewezen.

Het is een rotklus, ik weet het. Maar da's ook de reden dat ze PnP hebben uitgevonden...kheb zelf ook wel een heel weekend gestoeid om een Teles BRI 128k ISDN kaart (ook non-PnP) in een modern PnP PIII-systeem aan de praat te krijgen.

Succes

Met citaat reageren
Oud 12-06-2001, 22:09
Verwijderd
de setup disk heb ik gedownload, ik zal het zo proberen!!!

alvast bedankt "nare man"!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2001, 14:59
Verwijderd
ik heb dus een algemeen zipje gevonden, niet helemaal specifiek voor die modem. volgens onze plaatselijke pcinkel werkte die ook wel, nou niet dus. de echte goede drivers kan ik niet vinden.... het is ook al een oude modem....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten