Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga er maar van uit dat het de voeding is, dat usb probleem duid op lage voedingsstroom. Antec staat nog steeds op de eerste plaats bij mij, uiterst stabiel en zelfs stiller dan Enermax (350watt fca model maakt meer lawaai, waarschijnlijk door de dubbele fan). Een 400 of 430 watts model moet zeker voldoende zijn.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja...zo heel slecht is het inderdaad ook niet, ik had destijds de keuze uit een écht merkloze voeding, een Q-Tec en een Enermax. Die Enermax kwam me toen op ruim honderd euro te staan, en dat vond ik wel een beetje te gek. Die Q-Tec was geloof ik destijds maar 20 euro ofzo.
Ik zal het eens uitproberen met een andere voeding, zonder uitbreidingskaarten in de kast behalve de videokaart en met alles losgekoppeld behalve de harddisk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sorry hoor, maar mensen die 20 euro uit willen geven voor een voeding in zo'n systeem.. Ik vind dat ronduit waardeloos.
En over Q-Tec heb ik hèle wisselende verhalen gehoord, en het aantal negatieve begint behoorlijk terrein te winnen. Ik heb trouwens nog een Antec PP412FX liggen, 400W, ATX 2.03 met extra +12V-stekker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik het uitermate opmerkelijk dat Antec-voedingen niet aangeraden worden, daar dat toch ook rotsen in de branding zijn. Enhance? Nooit van gehoord, niet in negatieve zin of positieve zin. |
![]() |
|
![]() |
ff dan wat is dan wel een goede voeding?
Alsik bij tweakers kijk zie ik dat er bij de 6 meest gezochten voedingen 2 keer Q-Tec staat wat meestal toch ee ngoed teken is. maar als ik dan ga kijken zie ik de Q-Tec 400W P4 Dual Fan Gold Low Noise voor 30euro staan wat natuurlijk geen geld is. Kijk ik dan naar de Zalman 400 Watt (ZM400A-APF) dan kost die 93euro. Een de 430W Antec TruePower (Retail) voor 89euro. Ik zoek dus een nieuwe , liefst een stille , voeding voor mijn server dit is een 2400+. Wat wordt hier al zo aangeraden? Laatst gewijzigd op 04-08-2003 om 09:24. |
![]() |
|
Als je geen al te exotische hardware draait (GFFX met 2 hardeschijven en nog wat shit), dan zou een 300W voldoende moeten zijn, zeker als dat een merkvoeding betreft.
Wil je veiliger gaan en heb je het geld ervoor over, kies een leuke 350W voeding die een smartfan heeft (en dus stil is). Ook kleine merkjes zijn soms heel goed, zoek eens op www.tomshardware.com voor die grote PSU review.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rest is -conservatief als ik ben- gewoon inferieure rommel. Dat kan toch ook niet anders? Hoe wil je anders een prijsverschil van 100 euro (!) rechtvaardigen, als je kijkt naar een Q-Tec 450W en een Enermax 466W? Voor de Q-Tec tik je 30 euro, voor de Enermax 130. Mensen, dat heeft een reden. En ik weiger te geloven dat 't puur met de naam te maken heeft, daarvoor is de reputatie van Enermax domweg veel te goed. Ja, ik weet het, ook merkvoedingen gaan wel eens kapot. Het is en blijft electronica. Maar dan nog. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurlijk is alle waar naar zijn geld. Ik loop lang genoeg mee in de computerwereld om te weten dat een Antec of Enermax van 100 euro niet te vergelijken is met een merkloos of Q-Tec gevalletje van 20 euro, ook al heeft de eerste op papier 100 watt vermogen minder dan de tweede.
Waar het mij om gaat is dat je voor een simpel systeempje met een XP1700+, maar één harddisk en één CD-ROM speler, geen exotische hardware als stroomvretende Radeons, Gigabit-ethernetkaarten of zware U2W-SCSI kaarten, niet meer nodig hebt dan een 300w merkloos. Daarom steekt dit mij ook zo. Ik heb trouwens die XP2400+ downgeklokt naar 15.0x100, 1500 dus, en het probleem doet zich nog steeds voor. |
![]() |
||
Citaat:
et voila Wel vreemd dat Antec er niet tussen staat. Over de wisselende verhalen over Q-Tec: dit verschilt volgens mij ook per wattage. Over de 400W en 450W heb ik wel redelijk wat slechte verhalen gehoord, over de 550W veel minder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, in het kader van eventuele upgrades is het nooit onverstandig om eens te investeren in een capabele voeding. Maar goed, dat is slechts mijn mening. @IceManX Hm, nooit gezien. Maar dat neemt niet weg dat ik 't er keihard mee oneens ben ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet wat het moet zijn?
M'n Vcore is in het BIOS op 1.65v ingesteld, dus 1.64v moet kunnen lijkt me. Ik heb trouwens nu m'n systeem draaien met alleen CPU, geheugen, harddisk en videokaart (traagste die ik kon vinden, TNT2 Model 64) en volgens mij loopt de boel nu nog niet goed ![]() Je zou toch verwachten dat een 300W-voeding, ook al is het maar een Q-Tec gevalletje, dat aan moet kunnen...:9 |
![]() |
|
Ik heb op GoT gelezen dat een 300W Q-Tec maar 180W continue levert, dat 300W het piekvermogen is. Zo zit de 550W continue op zo'n 400W (heb ik net nog nagerekend), de 550 is echt piekvermogen.
Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe kopen, 350W voor de zekerheid. Wil je echte kwaliteit ga dan voor Antec. En over de Vcore: de mijne zit nu (nog niet de Q-Tec) tussen de 1.73 en 1.79, ik weet niet eens wat ie zou moeten zijn. Daarom dacht ik dat ie wat laag was.
|
Verwijderd
|
Oke...maar kijk, ik heb nu dus alles eruitgehaald behalve dus het moederbord, het geheugen, de CPU, de harddisk en een zo zuinig mogelijke videokaart (TNT2 M64) en nog werkt het niet. Het lijkt er dus eerder op dat mijn moederbord zelf het niet aankan in plaats van de voeding...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nare Man: die voltages zijn wel oke, zitten binnen 10% deviatie. Maar wat is je 3.3V lijn? En als je in Windows zit, installeer dan MBM eens (die ook naar voltages kijkt) en ga eens een spel spelen ofzo. Kijk dan de range van de voltages. Ook al zijn je voltages goed, als je PSU sterk wisselende voltages afgeeft, kunnen de componenten daar ook last van krijgen, denk ik.
|
Verwijderd
|
Yup. Ik heb vanmiddag contact gehad met de winkel waar ik de CPU heb gekocht (MaXpert in Zutphen) en ben ontzettend goed geholpen. Ze boden me aan dat ik mijn PC kon langsbrengen zodat zij er kostenloos naar konden kijken, evt. een andere voeding proberen en een andere processor. Dat vind ik service, want ik heb verder niks gekocht daar, alleen die CPU
![]() Ik zal idd even MBM5 installeren ![]() |
![]() |
|
Ik heb er dus sinds vandaag die Q-Tec 550W in zitten, en de waarden zijn stabiel:
Core: 1.79V +3.3: 3.36V +5V: 4.93V +12V: 12.05V Die +12 is wel iets hoger geweest, maar toen nog 12.15 Waar ik wel iets minder blij mee ben is dat de temperatuur van zowel mijn tweede HD als mijn proc een paar graden gestegen zijn (34 stressed en 64-67 stressed). Ik kan niet wachten tot de winter ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|