Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 19:38
boehoe
boehoe is offline
owkee, dit is dus mijn ' probleem' .
gisteren ben ik bezig geweest met het updaten van mijn mobo-temperatuur programma genaamd ' pc health'. allemaal heel leuk en aardig en er was ook nix mis mee, voor de rest heb ik verder nix meer gecontroleerd.
Kom ik vandaag thuis en ik denk; ff een nieuwe systeemfan installeren... dat was gebeurd en opeens zat ik op een cpu temp van 40-50 graden, waar ik normaal op 33 graden idle draaide...hmzz heel vaag.
dus ik al men bios settings weer op default zetten.. maar dat hielp ook nie echt...

Kan het zijn, dat de voeding een klap heeft gekregen en nu een beetje beetje brak is (voeding=300W, naar mijn zeggen wat te krap), of dat het koelblok van de cpu wat los is gekomen(lijkt mij niet)??-->toelichting (cpu koelblok kan miscchien wat verschoven zijn door het verplaatsen?? het is namelijk een zware cooler(aero7+, iets van 450 gram ofsu)

(kijk voor systeemspecs onderaan)
en daarbij komen komt een 1 cd- 1 dvd-rom speler en cdrewriter
bij

Laatst gewijzigd op 18-09-2003 om 19:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2003, 19:50
Jon
Jon is offline
40-50 graden Celsius is niet zo gek voor een Athlon XP 2400+. Je zegt dat je de meetsoftware geupdate hebt? Ik denk dan dat je eerdere metingen van 33 graden Celsius niet klopten.
Oud 18-09-2003, 19:51
^Rambo^
^Rambo^ is offline
nah een cooler verschuift niet zo snel, dan moet het echt los hebben gezeten

je kan het voor de zekerheid ff testen, maar ik geef het geen kans.

en 40 a 50 graden is niet zo verkeerd hoor
Oud 18-09-2003, 19:54
boehoe
boehoe is offline
maar zo ie zo, ik heb de software weer gedeinstalleerd, maar in de bios gaf ie eerst ook 33 graden aan...
ik heb ook nog gehoord dat als de voeding op zen randje zit dat de hardware een stuk warmer word (gehoord van men stagebegeleider(systeembeheer) die had zelf thuis ook had meegemaakt..
Oud 18-09-2003, 20:03
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
@rosf schreef op 18-09-2003 @ 20:54:
maar zo ie zo, ik heb de software weer gedeinstalleerd, maar in de bios gaf ie eerst ook 33 graden aan...
ik heb ook nog gehoord dat als de voeding op zen randje zit dat de hardware een stuk warmer word (gehoord van men stagebegeleider(systeembeheer) die had zelf thuis ook had meegemaakt..
ja dat klopt

ik weet alleen niet hoe je je voeding kan testen... maar dat kan je overwegen.. alleen vind ik het vaag dat je voeding minder gaat functioneren als je software matig iets installeert en deinstalleert

maar waarom zou je je druk maken, je moet alleen in de gaten houden dat je pc niet warmer wordt

wat voor een CPU heb je?
Oud 18-09-2003, 20:09
boehoe
boehoe is offline
als je onderaan men berichten had gekeken had je wel geweten wat ik voor cpu had ik heb een amd 2400+

Waarom zou ik me druk maken..dat doe ik niet, ik vind had alleen vaag en ik zou willen weten of hier een oplossing voor is...
het kan niet zo maar zijn dat men 'cpu idle temp' 10 graden om hoog is gegaan.. dat kan echt niet door software..

Maarja, iedereen heeft zoiets van... als het kan heb ik liever 33 graden dan 45, ja toch??
Oud 18-09-2003, 20:12
^Rambo^
^Rambo^ is offline
ja sorry ik had er even over heen gelezen denk ik

en je hebt inderdaad gelijk als het eerst 33 graden was en nu zeker 10 graden hoger...

mijn pentium 4 pctje zit ongeveer tussen de 40 en 50 graden, en dat is niet verkeerd hoor

maar goed

je moet maar even kijken of je je voeding kan testen, ik heb daar namelijk geen verstand van
Reageren

Regels voor berichten