Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 22:04
nieuwbe
nieuwbe is offline
Hallo,

Even een 'probleem' wat misschien helemaal geen probleem hoeft te zijn, waarschijnlijk maak ik er een probleem van.

Ik heb twee jaar een leuke jongen (woont in het buitenland) leren kennen via ICQ en inmiddels chatten we bijna met elk chat programma wat er is. Ook bellen we vrij regelmatig, we schrijven brieven, sturen elkaar cadeautjes met verjaardagen; veel contact dus.

Afgelopen zomer dat ik voor teveel personen een reis gereserveerd en vroeg voor de lol of hij ook mee wilde. Tot mijn verbazing zei hij dat hem dat erg leuk leek en dat hij wel zou komen.

We hebben samen twee enorm leuke weken gehad, alles klikte als het ware, het was allemaal gezellig, leuk, lief; gewoon twee leuke weken. Alhoewel ik ook wel weer blij was toen ik hem op Schiphol afzette, de hele dag engels spreken en 24 uur per dag op elkaars lip is ook wel moeilijk.

We hebben afgesproken dat hij in januari weer langs komt. Eerst vond ik dat helemaal super maar nu begin ik te twijfelen.

Ten eerste week ik geen eens zeker of ik wel vrij kan krijgen, ik had zoiets van 'dat zie ik dan wel' maar ja, ik zit wel met vakantie dagen, contract, uitzendbureau en dergelijke. Ook heb ik geeen idee wat we twee weken moeten doen, in de zomer is het overal mooi en leuk maar in januari, als het vriest?! Ik ben geen geld...

En het grootste probleem is dat ik bang ben dat niet zo leuk word als afgelopen zomer, we hebben een leuke vriendschap maar twee weken niets doen kan van vrienden vijanden (of 'niet vrienden') maken.

Wat moet ik doen ? Van hem komt geen enkel initiatief. Hem laten komen, het uitstellen tot het er allemaal wat beter voor staat?
Oud 11-12-2002, 10:07
marlies
marlies is offline
Hem niet laten komen, je hebt teveel twijfels en je noemt te veel redenen op om het niet te doen.
Oud 11-12-2002, 11:48
Ellennnn
Ellennnn is offline
hoe dacht hij er dan over? heeft hij het ook zo leuk gehad die weken? misschien heeft hij wel dezelfde twijfels en problemen. Heb het er gewoon eens met hem over als je hem weer spreekt en lucht je hart. Misschien zit hij wel met hetzelfde probleem. Sterkte!
Oud 11-12-2002, 13:52
nieuwbe
nieuwbe is offline
Hij wil dus wel graag langs komen, heeft er enorm veel zin in. Het liefst zou ik ook zeggen dat ie maar een andere keer langs moet komen maar ik heb al ja gezegd en juist omdat hij zo enthousiast is, durf ik niets te zeggen....
Oud 11-12-2002, 18:25
Verwijderd
Goed, de problemen die je noemt kan ik op zich wel begrijpen maar aan de andere kant..

Ten eerste, jij hoeft hem toch niet 2 weken lang te entertainen?! Dat kun je ook best van te voren zeggen, dat je ook andere dingen te doen hebt, dus dat hij ms ook al wat dingen van te voren uit moet zoeken om zelf te doen. Verder zijn er in de winter ook een hoop dingen te doen hoor.. Zo kun je natuurlijk gaan schaatsen, je kunt naar de bioscoop gaan, naar cafeetjes/restaurants, je kunt hem meenemen naar musea en dergelijke dingen, je kunt uitgaan. Verder hoef je niet altijd samen te zijn, je kunt ook andere vrienden van jou meevragen naar dingen of vragen es iets met hem te gaan doen enzo..

Verder lijkt het erop dat je het gewoon heel eng vind en makkelijker vind als het niet gebeurd. Maar denk je niet, dat als hij er eenmaal is, het toch wel leuk wordt? Wie weet niet zo leuk als die andere 2 weken, maar dat ligt ook helemaal aan jezelf..

Het klinkt een beetje alsof je allerlei smoesjes verzint, nu het dichterbij komt, en het gewoon heel spannend vind.. Want was is er precies veranderd dat je het eerst wel leuk vond en nu niet meer???
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
waarom moet hij twee weken komen? kan hij gewoon niet een lang weekend komen ofzo? of een klein weekje? of vindt hij het dan zonde van zijn geld?
waar woont ie eigenlijk???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten