Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2001, 20:57
Hoffie G
Hoffie G is offline
Ik ga voor de eerste keer mijn PC eens zelf upgraden. Nu ga ik een AMD Athlon TB 1,4GHz inpluggen. Men heeft mij verteld dat ik coolpasta moet gebruiken omdat ik anders een ei zal kunnen bakken op die CPU. Weet er iemand een site met uitleg en/of foto's waar opstaat hoe je die pasta moet aanbrengen. Of is dit echt kinderspel en willen jullie het mij zelf uitleggen??? Hartelijk dank!!!
Oud 01-08-2001, 21:25
Nietzman
Nietzman is offline
Gewoon dur opsmeren, flink veel ook
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 21:27
tha_snail
tha_snail is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Dus niet flink veel, want dan maakt 'ie straks geen contact meer. Dat koelpasta is alleen maar bedoeld om de onregelmatigheidjes op te vullen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 21:27
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Dus gewoon die pasta op de bovenkant van de processor smeren en dan de voeding op die pasta pluggen???
Oud 01-08-2001, 21:29
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
tha_snail schreef:
Dus niet flink veel, want dan maakt 'ie straks geen contact meer. Dat koelpasta is alleen maar bedoeld om de onregelmatigheidjes op te vullen.
Ja, ik heb ergens gelezen dat het de bedoeling is om de luchtbelletjes, die geen warmte geleiden, op te vullen met pasta zodat er een beter contact gemaakt wordt met de cooler. De luchtbellen zouden verkregen worden door het niet volledig waterpas zijn van processor en of cooler. Dit heb ik echter maar uit onbetrouwbare bron vernomen.
Oud 01-08-2001, 21:34
tha_snail
tha_snail is offline
Bron: http://www.hardwareinfo.net/achtergr...p?id=21&page=2

Vooral bij snellere processors is het nodig om zogenaamde koelpasta te gebruiken, die de warmte geleiding tussen de processor en de CPU-koeler verbetert. Koelpasta is vaak los in kleine tubetjes bij de computerwinkel verkrijgbaar, maar nog veel vaker wordt hij bij de koeler meegeleverd. Het makkelijkst is het om de koelpasta op de koeler aan te brengen, en daarna deze te plaatsen op de processor. Let er wel op dat je maar een klein laagje koelpasta gebruikt: bij een dikke laag gaat de werking verloren. Voor het uitsmeren van de koelpasta zijn wattestaafjes altijd er handig. Koelpasta is overigens zeer giftig, dus even de handen reinigen na deze stap is geen overbodige luxe.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 21:34
MM
MM is offline
Je moet er niet teveel op doen, anders kan het gaan druipen als je de koeler op de core drukt en kortsluiting wil je niet bij je processor hebben, want dan kan je je moederbord (en bijna alles wat erin gestoken zit) ook meteen wel weggooien.

Sommig mensen weten niet dat een AThlon 1,4Ghz zo'n 75 watt stroom gebruikt, evenveel als een flinke gloeilamp.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 21:49
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
tha_snail schreef:
Bron: http://www.hardwareinfo.net/achtergr...p?id=21&page=2

Vooral bij snellere processors is het nodig om zogenaamde koelpasta te gebruiken, die de warmte geleiding tussen de processor en de CPU-koeler verbetert. Koelpasta is vaak los in kleine tubetjes bij de computerwinkel verkrijgbaar, maar nog veel vaker wordt hij bij de koeler meegeleverd. Het makkelijkst is het om de koelpasta op de koeler aan te brengen, en daarna deze te plaatsen op de processor. Let er wel op dat je maar een klein laagje koelpasta gebruikt: bij een dikke laag gaat de werking verloren. Voor het uitsmeren van de koelpasta zijn wattestaafjes altijd er handig. Koelpasta is overigens zeer giftig, dus even de handen reinigen na deze stap is geen overbodige luxe.
Ik heb die foto ook bekeken. Maar mag ik die pasta over dat middelste ding smeren en over die 4 rondjes in de hoeken???
Oud 01-08-2001, 22:15
Verwijderd
Ik kreeg een zakje artic silver bij m'n cooler. Ik heb een heel dun laagje op de core gesmeerd met mijn vinger in een boterhamzakje.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2001, 22:30
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
heel weinig smeren, alleen op de core aanbrengen en zonder luchtbellen!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 08:10
Hoffie G
Hoffie G is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
heel weinig smeren, alleen op de core aanbrengen en zonder luchtbellen!!!!!!

Hé jongens, ik ken daar echt niet zo veel van in computertermen. Welk deel op die foto is de "core" of hebben jullie een duidelijkere foto waarop ik dat kan zien??? Ik wil niet meteen dat ding stuk hebben.
Bedankt.
Oud 02-08-2001, 09:56
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Hoffie G schreef:
Hé jongens, ik ken daar echt niet zo veel van in computertermen. Welk deel op die foto is de "core" of hebben jullie een duidelijkere foto waarop ik dat kan zien??? Ik wil niet meteen dat ding stuk hebben.
Bedankt.
ok ik heb hier een handleiding voor het smeren met pasta:
http://www.arcticsilver.com/arctic_s...structions.htm

das voor artic silver, nah hier kan je nog meer hulp krijgen:
http://gathering.tweakers.net/search.php

ff zoeken op ''koelpasta aanbrengen''
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 16:30
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Moet je een koelpasta gebruiken???
zo jah als je bij xenon een pc besteld smeren ze dat voor je ??
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 18:02
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Moet je een koelpasta gebruiken???
zo jah als je bij xenon een pc besteld smeren ze dat voor je ??

jah dat doen ze voor je als je em door hun laat bouwen, anders moet je het zelf doen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 18:04
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
jah dat doen ze voor je als je em door hun laat bouwen, anders moet je het zelf doen
Voordeel daarvan is dan weer dat het niet jouw probleem is als Xenon-medewerkers de core van die CPU eraf brekken...als je zelf die core eraf brekt bij het bouwen heb je een probleem

Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 19:47
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Voordeel daarvan is dan weer dat het niet jouw probleem is als Xenon-medewerkers de core van die CPU eraf brekken...als je zelf die core eraf brekt bij het bouwen heb je een probleem

Ja das een bijkomend voordeel,
had geen zin om dat ook nog erbij te tiepen.

Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 22:10
Verwijderd
[quote]KoRnGuy schreef:
Citaat:
Ja das een bijkomend voordeel,
had geen zin om dat ook nog erbij te tiepen.
Je kwam er gewoon niet op...

[Dit bericht is aangepast door PIE (02-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 22:33
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
PIE schreef:
Je kwam er gewoon niet op...

[Dit bericht is aangepast door PIE (02-08-2001).]
hahaha jij weet niet wat ik denk
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 11:42
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
aha, oke
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 14:17
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
hahaha jij weet niet wat ik denk

En dat is maar goed ook...denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 15:31
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
PIE schreef:
En dat is maar goed ook...denk ik
Voor mij wel, voor jou niet
zou je nog veel van kunnen leren
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 14:33
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MM schreef:

Sommig mensen weten niet dat een AThlon 1,4Ghz zo'n 75 watt stroom gebruikt, evenveel als een flinke gloeilamp.
75 watt @ 1,8 volt! is dus..... (220/1,8 = 112,nogwat, dus 75 watt delen door 112, geeft 0,6 watt op 220 (ongeveer) net zoveel als een gloeilamp? NOT DUS!
Oud 05-08-2001, 14:36
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
75 watt @ 1,8 volt! is dus..... (220/1,8 = 112,nogwat, dus 75 watt delen door 112, geeft 0,6 watt op 220 (ongeveer) net zoveel als een gloeilamp? NOT DUS!

kijk dit is nou nuttig en interresant

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten