Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.tweakers.net/nieuws/17923
ook de gxp60 neuk de ibm hd's ik heb mijn gxp60's omgeruild voor maxtor diamondmax60, geen performance daling whatsoever! |
![]() |
||
Citaat:
En ik heb nog nooit zo´n snelle schijf gehad en ik kan ook bijna niet geloven dat die Maxtor schijf even snel is als die IBM schijf. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het IS ook ontzettende mierenneukerij eigenlijk, Maxtor of IBM...ik heb dus zelf een Deskstar 60GXP en in een andere PC een DiamondMax Plus 60 en ik merk eigenlijk helemaal geen verschil. Misschien dat er op Storagereview blijkt dat er 0.2ms verschil zit in de access time, maar dat merk je niet/nauwelijks...
Zolang je maar geen Quantum Fireball AS of Seagate Barracuda II/III koopt zit je wel goed... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je die link naar t.net leest trouwens weet je dat het probleem met die 60GXP dus waarschijnlijk in de GMR-koppen zit, die genereren te veel warmte. Als je daar dus gewoon ff een beetje rekening mee houd (schijf een beetje ruim en goed geventileerd plaatsen, evt drive cooler) is er niks aan de hand. Ik ken ook wel iemand die in korte tijd twee Maxtor's heeft versleten terwijl die dus juist bekend staan als zeer betrouwbaar (en weinig hitte genererend). Bleek dat-ie gewoon twee harddisks boven elkaar had gemonteerd, en ja dan kan de warmte natuurlijk niet weg...
Overigens zijn volgens mij de helft van de verhalen op t.net over kapotte Deskstars gewoon verzonnen of zwaar overdreven...want dezelfde ervaringen heb ik namelijk met Quantum. Ik heb in m'n leven zoveel harddisks kapot zien gaan en altijd waren het Quantums (nouja, één keer een WD maar dat maakt niet uit ![]() - Fireball SE/CX/EL/KA, allemaal zelfde euvel...schijf kwam niet meer op toeren, koppen draaien dol (firmware beschadigd ofzo?) - Bigfoots van verschillende types die zomaar tientallen MB's aan bad sectors aanmaken. Het is maar net wat voor waarde je aan die verhalen hecht...toevallig heb ik niet echt onmisbare dingen op m'n IBM staan maar als-ie kapot gaat neem ik wel een DMax60 of een WD... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Software & Hardware |
[grafische kaart] welke kun je op dit moment het beste kopen Verwijderd | 16 | 18-09-2003 19:49 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Psychologie |
Mijn zomervakantie tot nu Eend | 22 | 25-02-2002 16:22 | |
Games |
Bestaan dartspellen ook voor op de PC??? Mr.Oizo | 4 | 16-01-2002 10:39 |