Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 10:40
Longshank
Longshank is offline
Vinden jullie het kunnen als je als 18 jarige zoent met een 16 jarig zusje van 1 van je beste vrienden. Haar broer is er namelijk op tegen, maar ik denk dat ik me daar niet echt veel van ga aantrekken.

Mijn vraag is dus, zouden jullie het erg vinden als 1 van je vrienden met je zus(je) zou gaan? (indien het leeftijdsverschil niet te groot is)
Oud 09-12-2002, 10:54
Verwijderd
Ik zou het bijzonder vreemd vinden. Vooral als ik die 'vriend' goed ken en weet wat het voor een roofdier is. Het hangt dus heel erg er vanaf hoe goed ik hem ken en wat voor persoon het is.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:06
Maurice
Maurice is offline
ja.

ik zou het gek vinden als 1 van mijn beste vrienden bij mij thuis komt voor mn zusje en niet voor mij.
en dat je niet meer uitgebreid en open over sex kan praten met die vriend.
tenminste, dat zou heel gek zijn

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:09
Longshank
Longshank is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik zou het bijzonder vreemd vinden. Vooral als ik die 'vriend' goed ken en weet wat het voor een roofdier is. Het hangt dus heel erg er vanaf hoe goed ik hem ken en wat voor persoon het is.
Ja ik ken die vriend van mij dus erg goed, wij zijn een zeer echte groep en ik kom daar vrijwel dagelijks over de vloer. Maar ik had al eerder bijna met haar gezoend, maar ik kreeg toen zoveel gezeur van um dat ik het nie gedaan heb (is een jaar geleden). En nu heb ik zoiets van ja als ik haar toch leuk vind en zij mij ook??
Oud 09-12-2002, 11:41
Verwijderd
ghehe
Ik vind/vond het broertje van een vriendin van mij wel leuk, die is dus 16.

Waarom is die vriend van jou er dan op tegen? Ik vind dat het iets tussen jou en dat meisje is.
Hij zal het wel een vreemd idee vinden ofzo, maar als jullie elkaar nou echt leuk vinden heeft hij er nix over te zeggen vind ik...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 11:48
Sithan
Sithan is offline
Nee sorry dat vind ik vreemd...en ik snap best dat die vriend daar problemen mee heeft...
Hoe gaat dat straks als een van de 2 een einde aan de relatie maakt en er iemand pijn wordt gedaan ...kun je dan nog met die vriend door één deur...
Oud 09-12-2002, 11:55
foebartje
foebartje is offline
Ja.
Oud 09-12-2002, 12:45
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Als je verliefd bent kun je er weinig aan doen he. Die vriend van jou moet daar maar begrip voor hebben.
Oud 09-12-2002, 12:48
foebartje
foebartje is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef:
Als je verliefd bent kun je er weinig aan doen he. Die vriend van jou moet daar maar begrip voor hebben.
Dan mag die het nog wel kut vinden
Oud 09-12-2002, 12:52
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
foebartje schreef:
Dan mag die het nog wel kut vinden
Ja.
Oud 09-12-2002, 12:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef:
Wat een onzin, natuurlijk kun je wat aan verliefdheid doen. Gevoelens vloeien voort uit gedachten. En je bepaalt zelf wat je denkt.

Ontopic:
Aan zo'n situatie zou ik niet snel beginnen. Stel dat het misgaat...dan ben je niet alleen je partner kwijt, maar ook nog eens een vriend. Of denk je daadwerkelijk dat je daar nog makkelijk over de vloer komt als het uit is? Think again.
Oud 09-12-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Wat een onzin, natuurlijk kun je wat aan verliefdheid doen. Gevoelens vloeien voort uit gedachten. En je bepaalt zelf wat je denkt.
Nee. Gevoelens komen wel voort uit gedachten, maar je bepaalt niet zelf wat je denkt. Dat denk je alleen maar
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:05
luckyleo
luckyleo is offline
Ik zou er niks mis mee vinden, als mijn zusje dan wel ff minimaal 3 jaar ouder was.
In onze vriend(inn)engroep komen dit soort sitauties (broer/zus, zus/zus) ook wel eens voor en hebben nog nooit voor problemen gezorgt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:09
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
******** schreef:
Nee. Gevoelens komen wel voort uit gedachten, maar je bepaalt niet zelf wat je denkt. Dat denk je alleen maar
ehm, ja

zlef zou ik niet snel aan zoeits beginnen al is het moeilijk om je gevoelens te onderdrukken als het mocht gebeuren. Maar zoals anderen het ook zeggen; als het mis gaat dan heb je kans dat je ook die vreidn verliest en dát vind ik grote zonde
Oud 09-12-2002, 18:38
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
waar maak je je druk over?! als je dat meiske het einde vindt moet je voor haar gaan! ennuh waarom zou het een probleem worden?!
suc6 ermee
Oud 09-12-2002, 19:14
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Tsjah, ik heb een 'beginnend iets' met een vriend van mn broer en hij vind het wel leuk op zich Ik zie er zelf ook wel nadelen van in natuurlijk, maar je kan zoiets niet negeren..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:19
Verwijderd
Ligt aan je intenties. Als je haar echt leuk vind en wel meer met haar zou willen zou ik er heel goed met die vriend van je over praten en zijn begrip proberen te winnen. Ik zou er verder ook goed met haar over praten..

Als je echt gewoon een keer met haar wil zoenen zou ik me afvragen wat belangrijker is, een keertje zoenen met haar, of een hechte vriendschap?

Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat hij het niet leuk vind. Hij zal idd het gevoel hebben minder open tegen je te kunnen zijn over bijv. zijn sexleven, bang dat je alles aan zn zusje doorspeelt. Hij zal het bovendien ms niet zo leuk vinden dat zij dan ook bij veel meer wordt betrokken en hij jou 'moet delen'. Dit zijn echter meer dingen die ook bij hemzelf liggen. Als jouw intenties echter het tweede zijn, dan kan ik me voorstellen dat hij niet wil dat zijn zusje eventueel gekwetst wordt, en zou ik hem ook gelijk geven.

Bedenk je echter wel ook, dat je de vriendschap riskeert omdat als het bijv. uitgaat het dan toch een stuk ongemakkelijker zal worden daar over de vloer te komen, of dat als jullie iets hebben zij ms je aandacht op zal willen eisen en het niet leuk zal vinden als je daar bent maar met haar broer hangt enzow.. Nja, er komt gewoon iets meer bij kijken, bedenk je of dat het je waard is, zo ja.. dan zou ik zeggen, ga ervoor!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 19:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
moeilijk om me in te leven hierin... maar k zou er wel moeite mee hebben denk ik...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 09:27
Longshank
Longshank is offline
Ik heb gisteravond met haar gezoend , we waren daar met de vrienden en iedereen ging weg en toen ik onderweg naar huis was sms'te ze dat haar broer weg was en of ik niet ff mee een film kwam kijken. Ja we hebben maar ff afgesproken niks tegen haar broer te zeggen.
Oud 10-12-2002, 10:06
The Demon King
The Demon King is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe kan jij dat nou weten terwijl je zelf nog nooit iemand hebt gehad. Je hebt zelf nul komma nul ervaring in de liefde dus houd je verzonnen raad dan ook voor je.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:25
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
The Demon King schreef:
Hoe kan jij dat nou weten terwijl je zelf nog nooit iemand hebt gehad. Je hebt zelf nul komma nul ervaring in de liefde dus houd je verzonnen raad dan ook voor je.
Hij mag dan wel niet zoveel ervaring hebben in de fysieke liefde, maar hij houdt wel van zichzelf, daar hij respect heeft voor zijn beperkingen en situatie. Dat kun je van jou niet zeggen.

Bovendien is het kanaliseren van gedachten en gevoelens ook buiten liefdesrelaties mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan vriendschappen, of familie.

Ben het nog steeds niet eens met Marc, maar dat leg ik 'm de volgende keer dat ik 'm zie wel uit.
Oud 10-12-2002, 11:31
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Vanaf de eerste keer dat ik uitging, ging ik met mijn broer , ik kreeg zooo veel aandacht van zijn vrienden, dat was ik niet gewend. Ik 'dacht' dat ik verliefd was op die jongens (achteraf gezien). Als ze bij ons thuis kwamen, was ook niet altijd even leuk. Mijn ouders kenden ze al, ze kwamen ook weleens voor mijn broer. Aan de telefoon: owja, Tess, mag ik je broer nog even aan de telefoon?

Naja, ik heb er dus '5 gehad', en ik heb er achteraf gezien spijt van. We zijn nog allemaal even goede vrienden hoor, maar ik ben blij dat die tijd achter de rug is.

Ik ben er niet op tegen dat je met dat meisje zoent, alleen als je met dat meisje een relatie wilt beginnen, zal het niet makkelijk zijn.
Als je echt verliefd bent, moet je er trouwens wel voor gaan vind ik.
Oud 10-12-2002, 12:25
Onlyme
Onlyme is offline
Dirk, reageer
Oud 10-12-2002, 12:46
The Demon King
The Demon King is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Vanaf de eerste keer dat ik uitging, ging ik met mijn broer , ik kreeg zooo veel aandacht van zijn vrienden, dat was ik niet gewend. Ik 'dacht' dat ik verliefd was op die jongens (achteraf gezien). Als ze bij ons thuis kwamen, was ook niet altijd even leuk. Mijn ouders kenden ze al, ze kwamen ook weleens voor mijn broer. Aan de telefoon: owja, Tess, mag ik je broer nog even aan de telefoon?

Naja, ik heb er dus '5 gehad', en ik heb er achteraf gezien spijt van. We zijn nog allemaal even goede vrienden hoor, maar ik ben blij dat die tijd achter de rug is.

Ik ben er niet op tegen dat je met dat meisje zoent, alleen als je met dat meisje een relatie wilt beginnen, zal het niet makkelijk zijn.
Als je echt verliefd bent, moet je er trouwens wel voor gaan vind ik.
De hele vriendenkring van je broer afgewerkt vuile slettebak bahhh!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:49
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
ehm, ja
Unexplained redeneert uit het 4G model.

Gebeurtenis (G1) + Gedachten (G2) = Gevoel (G3) + Gedrag (G4)

Doordat hij zijn gedachten (G2) aanpast over een bepaalde gebeurtenis (G1), verandert automatisch zijn gevoel (G3) en gedrag (G4).

Ik persoonlijk stel echter dat de gedachten (G2) in deze context geconditioneerd zijn en daardoor niet zonder meer te veranderen zijn.

Oftewel: als je verliefd bent, kun je dat niet zomaar uitschakelen (of je was sowieso niet echt verliefd).

PS:
Daarnaast betwijfel ik de vrije wil van de mens ook nog eens

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 13:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 12:53
Rioto
Citaat:
Longshank schreef:
Vinden jullie het kunnen als je als 18 jarige zoent met een 16 jarig zusje van 1 van je beste vrienden. Haar broer is er namelijk op tegen, maar ik denk dat ik me daar niet echt veel van ga aantrekken.

Mijn vraag is dus, zouden jullie het erg vinden als 1 van je vrienden met je zus(je) zou gaan? (indien het leeftijdsverschil niet te groot is)
Ik zou hem waarschijnlijk kapot slaan
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
The Demon King schreef:
Ten eerste ging het bij die reply om 'verliefdheid' en niet 'liefde'. Dat zijn 2 aparte zaken. Met de eerste kun je ervaring hebben zonder ooit iemand 'gehad te hebben' (wat een foute woordkeus trouwens, sinds wanneer zijn mensen bezit?). Denk maar aan onbeantwoorde verliefdheid. Dan word je met hetzelfde probleem geconfronteerd: gevoelens waar je eigenlijk niets mee kunt.

Ten tweede kan iemand prima over dingen meepraten als hij ziet hoe anderen het ervaren. Daarvoor hoeft diegene het niet zelf meegemaakt te hebben.

Ten derde was die reply geen raad, maar een corrigerende opmerking op Unexplained.

Ten vierde gaf ik in deze topic al een reply waarin ik schreef wat ik ervan zou vinden. En ja, daar heb ik ervaring in. Ik kende de vriend van mijn zusje al, voordat zij ueberhaupt wist wie hij is.

Ten vijfde voegt je reply helemaal niets toe aan deze topic.

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:08
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
The Demon King schreef:
De hele vriendenkring van je broer afgewerkt vuile slettebak bahhh!
Ik weet het, ben de groepsslet , ik kan er nu wel om lachen hoor
Oud 11-12-2002, 15:30
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Ik weet het, ben de groepsslet , ik kan er nu wel om lachen hoor
T'is maar waar je trots op bent he
Ma goed, het is jouw leven he. Als je maar fun hebt...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:14
Jones
Citaat:
Longshank schreef:
Ik heb gisteravond met haar gezoend , we waren daar met de vrienden en iedereen ging weg en toen ik onderweg naar huis was sms'te ze dat haar broer weg was en of ik niet ff mee een film kwam kijken. Ja we hebben maar ff afgesproken niks tegen haar broer te zeggen.
Dat is nou niet zo slim..of je nou wel of niet met der zoent heeft die vriend/broer weinig mee te maken..maar je moet niet zorgen dat het tussen jou en je vriend komt te staan .. dus ik zou gewoon eerlijk zijn..en hij heeft het maar te begrijpen..maar als je nu niet eerlijk tegen hem bent geef je hem nog iets extra's om kwaad over te zijn..(want hij komt er toch wel een x achter..dat weet je zelf ook wel )
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:34
moenbase
moenbase is offline
Alleen zoenen, of ook meer?
Bij zoenen zou ik me er niet zo druk om maken, maar als je ook een (liefdes)relatie wilt met haar...dan lijkt het mij wel verstandig om het je vriend ook te laten weten...
Oud 11-12-2002, 19:03
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb met een paar vrienden van mijn broer gezoend.. hij weet het niet allemaal.. maar wel van 1.
Dat was echt zo'n "player" type en mijn broer wist dat hij een "oogje" op mij had...
Hij zei tegen hem je blijft van mijn zusje af.
maar toen we een x aan het stappen waren en me broer en hij waren er ook toen heb ik met hem gezoend... en dat heeft hij geweten.
Ze hebben gevochten buiten en die vriend had er flink spijt van!
Het is nog wel allemaal "goed" gekomen en we kunnen er nu wel weer om lachen.
Oud 11-12-2002, 19:12
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ik heb met een paar vrienden van mijn broer gezoend
"een paar"
Oud 12-12-2002, 11:16
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
Tactic schreef:
T'is maar waar je trots op bent he
Ma goed, het is jouw leven he. Als je maar fun hebt...
Ben der niet trots op hoor (Als ik het over kon doen, had ik het niet meer gedaan), maar ik schaam me er ook niet voor. Ik maak er zelf ook grappen over als iemand er over begint, kan er gewoon wel om lachen.
Oud 15-12-2002, 18:32
NY152
NY152 is offline
Het is een heel trieste actie en als je daar niks van aantrekt is je vriendschap ook niks waard. Ik zou in ieder geval de persoon die met mijn zusje zou kussen of meer in ieder geval nooit meer aanspreken.
Oud 15-12-2002, 18:43
PardonMe
PardonMe is offline
ja ik zou dat toch wel vreemd vinden ja..
ik bedoel het is toch je zusje (broertje in mijn geval.. )
En die zie je toch als klein, blablabal..
En dan is er ineens een vriendin van jou die verliefd op hem wordt ofzo!!

Tja ik zou het dus wel raar vinden, maar oged, ik zou het niet tegenhouden denk ik..
Als dat is wat zij willen en ze er happy bij zijn, wie ben ik dan om dat te verstoren?
Oud 15-12-2002, 23:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
Als ik het vanuit het perspectief zou zien, dat ik die beste vriend was en het dus mijn zusje is. zou ik het heel raar vinden. En ik zou jou er dan ook zeker op aanspreken. Ik zou eigenlijk behoorlijk pissed zijn zelfs.

Maar aan de andere kant....als ik in jou situatie zou zitten (en dan probeer ik me even voor te stellen dat ik wat zou voelen voor zusjes van vrienden) zou ik er ook gewoon voor gaan. Dan zou ik er geen eens bij nadenken hoe ik het zelf zou vinden als er een vriend van mij met mijn zusje zit te rotzooien.

Weet je......ik denk toch dat je het niet moet doen. Het is gewoon zo'n rare situatie. Er ontstaan alleen maar ergenissen door. Het is gewoon echt een grote DON'T op liefde gebied.

Doet me trouwens denken aan friends! Weet je wel.....Chandler die met de zus van Ross begon te rotzooien
Of kijk je geen friends

Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 10:52
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
t is logisch dat die vriend van je het een beetje vreemd vind. In mijn omgeving is ook zown soort situatie ontstaan.. en de vriendschap leed behoorlijk onder de relatie van die jongen en het zusje van zijn beste vriend..

wel vind ik dat als je echt gevoelens hebt voor dat meisje, dat je je niet moet laten leiden door die vriend van je..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:20
Verwijderd
ik zou er totaal geen problemen mee hebben want mijn vrienden zijn allemaal goeie mensen, 'k heb liever dat ze met hun loopt te rotzooien dan met allerlei tuig.

Zo denkt de broer van m'n vriendin er ook over, die overigens ook een vriend van me is
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 13:07
Tox
Tox is offline
Citaat:
eXo schreef:

Zo denkt de broer van m'n vriendin er ook over, die overigens ook een vriend van me is
beter
Oud 16-12-2002, 13:09
Tox
Tox is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
ja ik zou dat toch wel vreemd vinden ja..
ik bedoel het is toch je zusje (broertje in mijn geval.. )
En die zie je toch als klein, blablabal..
En dan is er ineens een vriendin van jou die verliefd op hem wordt ofzo!!

Tja ik zou het dus wel raar vinden, maar oged, ik zou het niet tegenhouden denk ik..
Als dat is wat zij willen en ze er happy bij zijn, wie ben ik dan om dat te verstoren?
geheel met je eens eef, is toch ook zo een beetje met jou, thijs en aart
Reageren

Regels voor berichten