Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Current CPU temperature 46°C
Current System temperature 38°C current CPU fan speed +/- 5200 RPM Current chasis fan speed 0 RPM Is dit normaal? Of is dit iets anders dan de koeling die op de voeding zit? Mijn CPU is een AMD Athlon 600 Mhz. Ik denk dat het probleem ligt bij mijn provider, maar ik ben het niet zeker! Ik denk wel dat dit een goede temp is. Of niet? thx
||
Citaat:
ik denk dat het gewoon een windows probleem is.......(of is dat te makkelijk)
|
Verwijderd
|
Het kan heel goed dat je CPU beschadigd raakt door (te) hoge temperaturen. Ik had zelf ooit een Celeron 366 die constant op 550 liep. Goeie koeling, standaard voltage en helemaal niks aan de hand. Maar nu, na drie jaar is het ding toch echt versleten. Dat merkte je inderdaad aan Internet Explorer die ontzettend vaak ongeldige bewerkingen uitvoerde, en ook bij het in/uitpakken van ZIPfiles kreeg je altijd CRC-errors...dus toen de snelheid verlaagd naar 5.5x83 (458) en toen deed-ie het weer perfect...maar na een tijdje ook dat niet meer, en nu loopt-ie weer op 366. Het kan dus wel, beschadigingen door hitte. Het hoeft niet zo te zijn dat-ie dat helemaal niks meer doet.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Terwijl die Celly 366 stabiel op 2.0v de 616 (5.5x112) haalde...maar niet voor lang dus. De meeste mensen doen hun (overgeklokte) processor toch na een jaartje ofzo al weer weg, dus daarom valt het nooit op. Maar ze slijten er dus echt wel van, hoe goed je ze ook koelt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De mijne wordt in ieder geval nogal warmer (maarja, dat is dan een AMD 1,2 Ghz, stressed en met minder dan ideale koeling) Dat de system fan 0 RPM geeft kan volgens mij drie oorzaken hebben: 1) Hij draait niet (of werkt niet goed). 2) Je hebt de fan niet via het moederbord, maar direct op de voeding aangesloten. 3) De fan ondersteunt geen RPM-telling. De mijne heeft dat ook bijvoorbeeld, met alleen een +12V en aarde-aansluiting, en geen voorziening voor speed tellen. 1 is natuurlijk een probleem, maar bij 2 en 3 is er niks aan de hand - de fan werkt gewoon, je kunt alleen niet zien hoe snel die is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
4) De system fan bestaat niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als de core beschadigt is zal hij warmer worden, bij kleine beschadigingen leidt dit snel tot instabiliteit, bij grotere tot defect |
![]() |
|
![]() |
Cool!
Dus als ik jou beschadig ben je niet gewoon kapot maar dan wordt je eerst warm. Als de core beschadigd is dan kan hij niet meer werken omdat benodigde onderdelen voor het functioneren niet meer actief zijn. Als de processor zodanig kapot is dat deze het verkeerde voltage door gaat geven zal 'ie doorfikken. Maar dit komt niet tot absoluut zelden voor. KornGuy doe normaal en zie gewoon je meerdere in Chimera. Ik zie wel meer bullshit antwoorden van je die nergens over gaan c.q nergens op slaan. |
![]() |
|
![]() |
de coolers hebben daar niks mee te maken en je processor ook niet want als je processor zou problemen hebben zou hij gewoon over verhit geraken en zou de boel gewoon kortsluiting geven en uitvallen maar ik denk eerder dat er in je opstart menu van windows ---> kun je zien door ctr-alt-del te drukken te veel programmas lopen die niet stabiel zijn of vast gelopen zijn en daardoor windows ook bevriest
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Adobe Premier Pro CS6 download Elin3 | 32 | 19-06-2013 22:20 | |
Software & Hardware |
Beste merk moederbord met oog op budget en mogelijkheden? Severus | 29 | 14-05-2009 12:29 | |
Software & Hardware |
[WINDOWS XP] geeft fout en loopt vast Carriteras | 13 | 15-12-2003 15:18 | |
Software & Hardware |
[Processor]Doen of niet? I-brahimovic | 10 | 13-10-2003 11:03 | |
Software & Hardware |
[CPU] Dual Processing? VoRaZ | 21 | 20-06-2003 16:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |