Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2013, 13:45
Elin3
Elin3 is offline
Ik probeerde daarnet Adobe Premier Pro CS6 te downloaden en tot zover niets aan de hand. Toen ik het programma daadwerkelijk wilde installeren liep ik wel tegen een probleem aan: het programma is 64-bit en mijn laptop 32-bit. (Op mijn laptop draait nu Windows Vista, maar ik heb geen idee of dat verder van enige invloed is.)

Iemand enig idee of (en hoe) het eventueel mogelijk is het programma toch te installeren?

Laatst gewijzigd op 17-06-2013 om 13:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2013, 14:26
Verwijderd
Ik heb wat rondgezocht, maar er is geen (eenvoudige) manier waarop dit kan. De enige oplossing is volgens mij het downloaden van een emulator (bijvoorbeeld VMWare player) en daar vervolgens een 64-bit versie van Windows op installeren, waarin je vervolgens 64-bit software kunt installeren.

Dit kost echter zoveel moeite dat je beter kunt proberen om óf aan een 32-bit versie van Adobe Premiere Pro CS6 te komen, óf een 64-bit versie van Windows op je laptop te installeren (wat wel betekent dat je een clean install moet doen en dus al je bestanden moet backuppen).

32-bit software op een 64-bit OS installeren is mogelijk, maar andersom helaas niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 14:31
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dit kost echter zoveel moeite dat je beter kunt proberen om óf aan een 32-bit versie van Adobe Premiere Pro CS6 te komen, óf een 64-bit versie van Windows op je laptop te installeren (wat wel betekent dat je een clean install moet doen en dus al je bestanden moet backuppen).(
Ik zat er zelf ook al aan te denken om van mijn 32-bit Vista naar een 64-bit Windows 7 te gaan. (Niet alleen vanwege dit programma, maar omdat ik vrij veel "zware" programma's gebruik en die zullen naar mijn idee soepeler draaien op 64-bit.) Maar ik wil er dan wel zeker van zijn dat het geen problemen oplevert... Kan dit altijd of zijn er bepaalde eisen waar mijn laptop aan moet voldoen?

EDIT: Mijn laptop heeft 4,00 GB geheugen (RAM) en een 1,73 GHz processor. (Eventueel handige info?)

Laatst gewijzigd op 17-06-2013 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 14:56
Verwijderd
Microsoft heeft een handige tool die je precies kan vertellen of je hardware goed genoeg is om een 64-bit versie van Windows 7 te kunnen draaien

Het belangrijkste is je cpu, die moet 64-bit systemen kunnen ondersteunen. Maar eigenlijk kunnen bijna alle cpu's die na 2005 gemaakt zijn dat wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 15:02
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik zat er zelf ook al aan te denken om van mijn 32-bit Vista naar een 64-bit Windows 7 te gaan. (Niet alleen vanwege dit programma, maar omdat ik vrij veel "zware" programma's gebruik en die zullen naar mijn idee soepeler draaien op 64-bit.) Maar ik wil er dan wel zeker van zijn dat het geen problemen oplevert... Kan dit altijd of zijn er bepaalde eisen waar mijn laptop aan moet voldoen?

EDIT: Mijn laptop heeft 4,00 GB geheugen (RAM) en een 1,73 GHz processor. (Eventueel handige info?)
bedoel je met problemen op leveren het virtualiseren of om een 6b-bits OS te installeren in plaats van je vista nu ?

op de eerste ja dat gaat waarschijnlijk problemen geven. ik ga er even vanuit dat je laptop wat ouder is en standaard geleverd werd met vista 32-bits. ik heb zelf best veel problemen gezien met het virtualiseren van een 64-bits OS. zelfs als je laptop 64-bit windows 7 draait is het virtualiseren niet altijd mogelijk.

ook heb je een stuk minder werkgeheugen en processor kracht in deze machine en dat is bij photoshop toch best nodig als ik me niet vergis

maar de kans op problemen met het installeren van een 64-bits OS over wat je nu hebt zal waarschijnlijk minder problemen opleveren en een stuk beter werken dan een gevirtualiseerde windows 7. mischien kan je een dualboot maken om het uit te proberen.
Oud 17-06-2013, 15:17
Elin3
Elin3 is offline
@LethalRabbit, dank je, ik ben nu de Windows 7 Upgrade Adviser aan het doen (duurt lang...)

@huntingyade; zou je alsjeblieft dat laatste stukje nog een keer in Jip-en-Janneke-taal neer willen zetten? Ik heb me nog nooit bezig gehouden met dit soort dingen en jouw uitleg snap ik dan ook niet helemaal
Oud 17-06-2013, 15:27
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
@LethalRabbit, dank je, ik ben nu de Windows 7 Upgrade Adviser aan het doen (duurt lang...)

@huntingyade; zou je alsjeblieft dat laatste stukje nog een keer in Jip-en-Janneke-taal neer willen zetten? Ik heb me nog nooit bezig gehouden met dit soort dingen en jouw uitleg snap ik dan ook niet helemaal
uhm ik denk dat je het dual boot gedeelte bedoeld ?.
het is mogelijk om meerdere besturingsystemen te installeren op een machine en bij het opstarten kan je dan kiezen welke je op wilt starten. het nadeel is wel dat dit dus extra hardeschijfruimte in neemt omdat je er bijvoorbeeld 2x windows op hebt staan.
Oud 17-06-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
uhm ik denk dat je het dual boot gedeelte bedoeld ?.
het is mogelijk om meerdere besturingsystemen te installeren op een machine en bij het opstarten kan je dan kiezen welke je op wilt starten. het nadeel is wel dat dit dus extra hardeschijfruimte in neemt omdat je er bijvoorbeeld 2x windows op hebt staan.
Dit lijkt me inderdaad de beste oplossing, in elk geval totdat je zeker weet dat de 64-bit versie goed functioneert en je je oude Vista besturingssysteem niet meer nodig hebt. Het volgende filmpje legt precies uit hoe je dit voor elkaar kunt krijgen

Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 15:42
Elin3
Elin3 is offline
Deze processor zit er in en die is inderdaad niet in staat om 64-bit Windows 7 te draaien.

Meerdere besturingssystemen op mijn laptop hebben (als dat dan wel mogelijk is?) lijkt me niet ideaal (heb nu al niet extreem veel hardeschijfruimte over).

Iemand nog andere ideeën? Of houden mijn mogelijkheden een beetje op hier?
Oud 17-06-2013, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Deze processor zit er in en die is inderdaad niet in staat om 64-bit Windows 7 te draaien.

Meerdere besturingssystemen op mijn laptop hebben (als dat dan wel mogelijk is?) lijkt me niet ideaal (heb nu al niet extreem veel hardeschijfruimte over).

Iemand nog andere ideeën? Of houden mijn mogelijkheden een beetje op hier?
Dat is jammer De laatste (legale) mogelijkheid die je, naast een oudere versie van Premiere Pro gebruiken of een nieuwe laptop kopen, hebt is het aanvragen van een 32-bit support package. Als je een legale versie van Adobe Premiere Pro CS5 of later hebt kun je hier het support package aanvragen en in de uitleg eronder zie je hoe je aan een key kunt komen.

Edit; Ik zie dat het op die pagina lijkt alsof je op deze manier gewoon CS4 download, maar ik kwam er via deze pagina terecht, waar staat dat het wel echt een support-package voor CS6 is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 16:03
Elin3
Elin3 is offline
Stel dat ik een nieuwe processor in mijn laptop zou (laten) zetten? Of zou dat echt zonde van t geld zijn (aangezien mijn Toshiba Satellite P100-144 toch al een beetje op leeftijd is)? Er is een aantal jaar geleden al een nieuwe accu in gezet en het werkgeheugen is uitgebreid naar 4,00 GB (RAM), verder nooit echt problemen mee gehad.
Ben behoorlijk gehecht aan mijn laptop, maar aangezien ik de laatste tijd toch steeds meer doe met video-bewerking loop ik er tegenaan dat dat nogal moeizaam gaat.
Gewoonweg extra werkgeheugen erin zetten zal dat probleem niet oplossen, aangezien mijn laptop in de huidige staat een maximum werkgeheugen aankan van 4,00 GB (wat er dus al in zit).
Oud 17-06-2013, 16:10
huntingyade
huntingyade is offline
volgens mij is het niet mogelijk een andere processor erin te zetten en anders zouden de kosten toch al redelijk op lopen. dus ik denk dat het dan toch eens tijd om te gaan kijken voor een nieuwe laptop.
Oud 17-06-2013, 16:14
Verwijderd
Het probleem met laptops is dat de selectie cpu's waaruit je kunt kiezen zeer beperkt is. Ik zie op die pagina van je processor dat hij PPGA478 sockets support, hiervoor worden al een tijdje geen nieuwe processors meer gemaakt. Ik ben zelf ook niet heel bekend op het gebied van laptops, maar ik geloof dat de Intel Core Duo T7200 de laatste (en dus beste) processor is die je zou kunnen nemen. Hij ondersteunt wel 64-bit systemen, maar is ook alweer een paar jaar oud. Misschien moet je dus inderdaad eens overwegen een nieuwe laptop te kopen.

Edit; Ik zie net op Tweakers dat er voor die cpu geen actuele prijzen bekend zijn, maar dat de laatst bekende laagste prijs €267,- euro was. Voor die prijs heb je dus al bijna een Medion laptop van de Aldi, die al veel betere hardware heeft dan de laptop die je nu hebt
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 21:45
freyk
freyk is offline
Eline3, ik raad je aan om een nieuwe laptop aan te schaffen of met een oude versie van premier te werken.
Adobe maakt geen 32 bit applicaties meer en zoals je al gezien hebt, kan jouw laptop geen 64 applicaties of besturingssystemen aan. Systeem upgraden of de boel virtualiseren zal ook niet helpen.

Daarnaast zou cs6 ook niet lekker op jouw systeem werken.

Laatst gewijzigd op 17-06-2013 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 10:26
Elin3
Elin3 is offline
Niet helemaal wat ik hoopte te horen, maar wel iets waar ik over na ga denken. Natuurlijk niet alleen omdat dit ene programma niet op mijn laptop kan draaien, maar omdat de huidige videobewerkingssoftware (Sony Vegas Pro 11.0) die ik gebruik ook niet bepaald soepel loopt. (En tevens omdat ik mijn laptop komend jaar toch wel vaker mee naar school ga slepen en met mijn huidige 17,3" is dat niet ideaal, dan kan ik beter een 15,6" nemen met thuis eventueel een extra monitor ernaast. )

Aan welke eisen zou een laptop dan minimaal moeten voldoen om op er prettig HD video's op te bewerken?
Zijn er nog merken echt aan te raden of merken die ik beter kan vermijden?

Op veel laptops zit tegenwoordig natuurlijk Windows 8, maar ik vind Windows 7 persoonlijk een stuk fijner in gebruik. Heeft Windows 8 echt grote voordelen betreft prestatie t.o.v. Windows 7 of kan ik het beste gewoon Windows 7 op mijn nieuwe laptop zetten?
Oud 18-06-2013, 10:56
Verwijderd
Maar, waar heb je Adobe eigenlijk voor nodig? Kan je niet een alternatief vinden voor dat pakket?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 11:45
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar, waar heb je Adobe eigenlijk voor nodig? Kan je niet een alternatief vinden voor dat pakket?
Ik het Adobe niet per se nodig, maar het zou het wel fijn zijn om een goed programma te kunnen draaien voor videobewerking. Ik werk nu met Sony Vegas Pro en daar heeft mijn laptop ook al vrij veel moeite mee (preview van de beelden hapert enorm waardoor je niet goed kunt zien wat je nu eigenlijk doet).

Laatst gewijzigd op 18-06-2013 om 12:18.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 14:45
Verwijderd
Als je intensief met dergelijke zaken bezig bent is het wellicht ook geen slecht idee om je computer maar eens te upgraden of dus om een nieuwe lappie aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Als je intensief met dergelijke zaken bezig bent is het wellicht ook geen slecht idee om je computer maar eens te upgraden of dus om een nieuwe lappie aan te schaffen.
Ja, dit natuurlijk. En ik veronderstel dat Lightworks 32-bits niet goed is?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 15:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Upgraden is eigenlijk niet mogelijk (wat ik wel kan doen levert zo weinig op dat ik er ook niks aan heb) dus dan zou het inderdaad een nieuwe laptop worden...

Citaat:
Ja, dit natuurlijk. En ik veronderstel dat Lightworks 32-bits niet goed is?
Ik kan het op zn minst proberen
UPDATE: Ik heb niet voldoende vrij werkgeheugen om Lightworks te kunnen gebruiken. Het programma vraagt 3 GB, maar dat gaat niet gezien er al ongeveer 1,3 GB voor achtergrondprocessen gebruikt wordt en er maar 4 GB RAM in zit (waarvan mijn laptop maximaal 3 GB schijnt te gebruiken). Helaas

Laatst gewijzigd op 18-06-2013 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 05:30
Verwijderd
Veel meer redenen voor een nieuw stukje hardware zijn er niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 07:00
hookee
hookee is offline
Citaat:
Veel meer redenen voor een nieuw stukje hardware zijn er niet
Nou ja, je kunt je ook afvragen waarom software ieder jaar logger en daardoor trager wordt. 10 jaar geleden werden er ook films bewerkt op computers. Is CS2 geen optie?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, je kunt je ook afvragen waarom software ieder jaar logger en daardoor trager wordt. 10 jaar geleden werden er ook films bewerkt op computers. Is CS2 geen optie?
Software wordt niet trager en logger, hoe kom je daar bij? Hardware wordt gewoon steeds sneller en 'beter'. Ik hoop niet dat je van mening bent dat softwareboeren rekening moeten houden met verouderde hardware ten koste van nieuwe mogelijkheden Hier, het is niet zo heel gek dat 't ding niet vooruit te branden is met dat soort applicaties en gebruikerswensen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 08:35
hookee
hookee is offline
Citaat:
Software wordt niet trager en logger, hoe kom je daar bij? Hardware wordt gewoon steeds sneller en 'beter'.
Zoals ik al zei, 10 jaar geleden werden er ook films bewerkt op een PC, toen moesten ze nog 6 jaar dromen van een 1.73GHz processor. Hoe deden ze dat toen?
Ik geef toe dat software gebruiksvriendelijker wordt en door nieuwe hardware ook sneller, maar het gaat er bij mij niet in dat het 10 jaar geleden niet kon of dat ze een week moesten wachten op een preview...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 08:41
Elin3
Elin3 is offline
Ik ben nu een poging aan het wagen CS3 te installeren, veel ouder durf ik eigenlijk niet te gaan omdat de kans dat hij de HD-video's van mijn camera kan verwerken daarmee ook steeds kleiner wordt. (En alle bestanden van de camera eerst converteren zie ik niet echt zitten )
Ik ga gewoon even kijken of het wat is en of het een beetje soepel draait en zo niet gooi ik het weer van mijn laptop af.
Oud 19-06-2013, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei, 10 jaar geleden werden er ook films bewerkt op een PC, toen moesten ze nog 6 jaar dromen van een 1.73GHz processor. Hoe deden ze dat toen?
Ik geef toe dat software gebruiksvriendelijker wordt en door nieuwe hardware ook sneller, maar het gaat er bij mij niet in dat het 10 jaar geleden niet kon of dat ze een week moesten wachten op een preview...
Ja eh, 25 jaar geleden werden er óók spelletjes op de PC gespeeld 25 Jaar geleden waren er ook supercomputers waar je nu mee belt en WhatsAppt. Wat wil je nou?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:32
Elin3
Elin3 is offline
T zit ook niet mee zeg -.-'

Spoiler
Oud 19-06-2013, 09:35
Verwijderd
Citaat:
T zit ook niet mee zeg -.-'

Spoiler
Wat vervelend zeg Als zelfs CS3 'm niet gaat worden dat zit er weinig anders op, denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 09:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat vervelend zeg Als zelfs CS3 'm niet gaat worden dat zit er weinig anders op, denk ik
Volgens de specificaties op de website van Adobe zou mijn computer het programma gewoon aan moeten kunnen (processor is oké, moet kunnen draaien op 32-bit Vista, heb voldoende RAM )

Het is niet eerlijk
Oud 19-06-2013, 11:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ja eh, 25 jaar geleden werden er óók spelletjes op de PC gespeeld 25 Jaar geleden waren er ook supercomputers waar je nu mee belt en WhatsAppt. Wat wil je nou?
Yep, en met mijn 20 jaar oude fiets kom ik óók gewoon waar ik zijn moet.
Wat TS wil is video bewerken en dat hoeft niet direct met de nieuwste software die te zwaar is voor haar hardware. Een of twee stapjes terug en ze heeft er waarschijnlijk meer dan voldoende aan, laat 't een paar minuten langer duren, dat kost haar minder dan een nieuwe fiets..
Wat was in 2009 de reguliere software die geschikt was voor deze processor? Gebruik die dan..

Nu is HD video bewerken wel een flinke aanslag op haar laptop maar CS3 installeren zou gewoon moeten lukken... Enig idee waarom dat niet lukt?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Volgens de specificaties op de website van Adobe zou mijn computer het programma gewoon aan moeten kunnen (processor is oké, moet kunnen draaien op 32-bit Vista, heb voldoende RAM )

Het is niet eerlijk
Nu ik dit zo teruglees en je errormessage heb gezien, herinner ik me opeens dat ik dit probleem ook heb gehad met Adobe Illustrator. Uiteindelijk had het simpelweg met de installer van Adobe te maken, die gaat vervelend doen als je al andere Adobe producten op je laptop hebt staan.

Ik heb dat toen opgelost door een standalone versie van Adobe Illustrator te downloaden, die gewoon alle files wegzet waar hij ze weg hoort te zetten en zonder die fancy Adobe installer erbij. Ik zal eens rondzoeken of zo'n installer er ook voor Premiere Pro is

Edit: Tenminste, ik neem aan dat dit een installer was die eerst Premiere Pro voor je gaat downloaden, toch? En dat de .exe zelf dus maar een paar MB is.

Laatst gewijzigd op 19-06-2013 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 16:13
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat TS wil is video bewerken en dat hoeft niet direct met de nieuwste software die te zwaar is voor haar hardware. Een of twee stapjes terug en ze heeft er waarschijnlijk meer dan voldoende aan, laat 't een paar minuten langer duren, dat kost haar minder dan een nieuwe fiets..
Wat was in 2009 de reguliere software die geschikt was voor deze processor? Gebruik die dan..
Ik vind video's bewerken wel zo leuk dat ik vroeg of laat toch naar goede software zou willen (en daarbij dus ook naar betere hardware over moet stappen). Daarnaast heb ik deze PC al sinds 2007 en de software die er op dat moment beschikbaar was (en dus soepel zou moeten draaien op mijn laptop) kan over het algemeen niet omgaan met het bestandstype dat van mijn HD-videocamera komt.

Citaat:
Nu ik dit zo teruglees en je errormessage heb gezien, herinner ik me opeens dat ik dit probleem ook heb gehad met Adobe Illustrator. Uiteindelijk had het simpelweg met de installer van Adobe te maken, die gaat vervelend doen als je al andere Adobe producten op je laptop hebt staan.

Ik heb dat toen opgelost door een standalone versie van Adobe Illustrator te downloaden, die gewoon alle files wegzet waar hij ze weg hoort te zetten en zonder die fancy Adobe installer erbij. Ik zal eens rondzoeken of zo'n installer er ook voor Premiere Pro is

Edit: Tenminste, ik neem aan dat dit een installer was die eerst Premiere Pro voor je gaat downloaden, toch? En dat de .exe zelf dus maar een paar MB is.
Ik heb de proefversie van Adobe Premiere Pro CS3 van deze site gehaald (heb dus geen gebruik gemaakt van een installer, dus dan zouden de andere Adobe programma's geen probleem moeten vormen, toch?). Het .exe bestand is 685 MB.
Oud 19-06-2013, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de proefversie van Adobe Premiere Pro CS3 van deze site gehaald (heb dus geen gebruik gemaakt van een installer, dus dan zouden de andere Adobe programma's geen probleem moeten vormen, toch?). Het .exe bestand is 685 MB.
Oh, dat is erg jammer. Dan ben ik echt out of ideas, geloof ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten