Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2001, 19:39
Verwijderd
ik heb sinds vandaag van iemand een 386 gekregen, met 2 mb ram en 58 mb hd en dat soort dingen, wel leuk

maar nou probeer ik die kast open te krijgen, wil gvd niet omdat er zo'n irri slotje aan de zijkant op zit

hoe kan je deze openkrijgen zonder sleutel? (en op een beetje een normale manier )
(of als iemand zo'n sleuteltje voor me te leen heeft zou het helemaal te gek zijn )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2001, 20:10
Unexplained
Unexplained is offline
Doe jezelf een plezier en flikker dat ding weg.

386 = nutteloos
Oud 09-09-2001, 20:22
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

386 = nutteloos
Tuurlijk niet. Ten eerste is het leuk om zo'n ding te tweaken enz (en minder duur dan een TB ), ten tweede is het ideaal voor reserveonderdeeltjes (als schroeven/draadjes/voeding enz) en ten derde kun je 't altijd nog als veredeld hubje ofzo gebruiken...

Err, het slot. Vraag eerst aan die gast of 'ie het sleuteltje nog heeft. Anders kun je het bij een slotenmaker ofzo proberen... maar ik denk dat een ijzerzaag/hele zware tang beter werkt. Het is toch gewoon een hangslotje (ofzo) he?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 20:42
-=PjotR=-
-=PjotR=- is offline
Heb je ooit gehoord van een boormachine???
dan neem je darbij een boortje van 3mm en boort vorzichtig het slotje open!!!
Oud 09-09-2001, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Strange Dude schreef:
Tuurlijk niet. Ten eerste is het leuk om zo'n ding te tweaken enz (en minder duur dan een TB
Wat wilde je aan een 386 tweaken dan?

Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 22:05
Verwijderd
Dat slotje kun je gewoon openboren...

Voor de rest kun je aan een 386 niet zo heel veel tweaken. De snelste 386'ers draaien op 40mhz...ik heb zelf ook nog zo'n ding gehad en er viel werkelijk niks aan te tweaken. Overklokken is er niet bij, verder kun je eigenlijk alleen de cache aan/uit zetten en meer van dat soort onzin...

Als je leuk wil kutten neem dan een 486DX2/66 ofzo, die borden kunnen vaak nog wel hoger...da's dan nog wel grappig, zo heb ik een keertje een AMD 486DX4/100 op 160 gekregen (4x40) op een oud Chaintech bordje (hield het niet lang uit, maar was best snel )
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 13:20
Verwijderd
neej, het is zo'n fout slotje die aan de zijkant van de kast zit, zo'n slotje met zo'n rond sleuteltje die je een kwartslag moet draaien. hij heeft het sleuteltje niet meer, en met een tang/hamer/schroevendraaier wil het niet

ach, ik heb hem ook maar gewoon voor de lol
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 13:25
ScitzoFreak V4
ScitzoFreak V4 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

386 = nutteloos
Goh, die reply van jou is pas nutteloos.
een 386 met +/- 8 mb geheugen kan zonder hd, zonder cd rom drive perfect dienst doen als router/firewall met freesco.

Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 15:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
een 386 met +/- 8 mb geheugen kan zonder hd, zonder cd rom drive perfect dienst doen als router/firewall met freesco.
...als je een boottime van 5 minuten in acht neemt.
Kom op, voor een paar knaken tik je een snelle 486 of pentium systeempje op de kop. Idioot als je dan met een 386 gaat kloten.
Oud 10-09-2001, 16:15
Strange Dude
Strange Dude is offline
[quote]Unexplained schreef:
[b]
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
...als je een boottime van 5 minuten in acht neemt.
Tuurlijk doe je dat. Een beetje router/firewall blijft toch 24 uur per dag, 7 dagen per week aan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2001, 20:24
Verwijderd
ach ja het is maar voor erbij....voor de lol...

vanmiddag het slot aan stront geslagen, maar de kast is open!!! hele ding uit elkaar gehaald voor de 5-jaarlijkse schoonmaak, alleen nou doet ie nix meer....althans geen beeld....naja...boeie...ik zie wel...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 21:12
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
ScitzoFreak V4 schreef:
Dat wou ik net zeggen.
Maar dat is dan ook bijna het enige wat je met zo'n ding kan doen...

Conan... die 'wegflikkeren' overigens teveel van het goede vindt
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 08:29
ick
ick is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat slotje kun je gewoon openboren...

Voor de rest kun je aan een 386 niet zo heel veel tweaken. De snelste 386'ers draaien op 40mhz...ik heb zelf ook nog zo'n ding gehad en er viel werkelijk niks aan te tweaken. Overklokken is er niet bij, verder kun je eigenlijk alleen de cache aan/uit zetten en meer van dat soort onzin...

Als je leuk wil kutten neem dan een 486DX2/66 ofzo, die borden kunnen vaak nog wel hoger...da's dan nog wel grappig, zo heb ik een keertje een AMD 486DX4/100 op 160 gekregen (4x40) op een oud Chaintech bordje (hield het niet lang uit, maar was best snel )

mijn 66 wil op 80 (486 dx2) en niet hoger waar ken dat aan liggen? heb ik me coolermaster tot 1,2Ghz voor nix gekocht voor dat ding? (tjah, die coolers zijn altijd nog handig, en ik bedoel.... 25 piek voor 'n veel te oversize cooler is nie veel)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 10:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ick schreef:
mijn 66 wil op 80 (486 dx2) en niet hoger waar ken dat aan liggen? heb ik me coolermaster tot 1,2Ghz voor nix gekocht voor dat ding? (tjah, die coolers zijn altijd nog handig, en ik bedoel.... 25 piek voor 'n veel te oversize cooler is nie veel)
Euh, past dat ding uberhaupt? 486 CPUs zijn ook nauwelijks te overklokken BTW.

Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 13:19
ick
ick is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Euh, past dat ding uberhaupt? 486 CPUs zijn ook nauwelijks te overklokken BTW.

hittegelijdende lijm... maar ik kom stroom tekort.... me bordje kan 50Mhz bus aan zegt ie....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 20:13
jge
jge is offline
Citaat:
henri schreef:
ik heb sinds vandaag van iemand een 386 gekregen
Lucky you......

Oud 21-09-2001, 22:48
Verwijderd
Citaat:
jge schreef: