Advertentie | |
|
![]() |
|
maar als je degelijk overweg kan met piano/keyboard plus bijbehorende theorie dan is dat een heel fijn hulpmiddel als je bvb zelf nummers wil schrijven
|
![]() |
hé, daar heb ik ook tussen getwijfel pakweg... 7 jaar geleden (
![]() Heb toen gekozen voor keyboard. Als ik nu zou moeten kiezen zeg ik: gitaar lijkt me leuker, maar ik zit inmiddels al 5 jaar niet meer op keyboardles maar op pianoles en dat vind ik nog leuker!
|
Hey, ik speel piano en heb gitaar gespeeld. Ik vond gitaar geen zak aan (akoestisch) en piano vind ik echt heel vet. Maar als je geen piano mag: GA NIET OP KEYBOARD AUB! Das zooo zwaar kut... Behalve als jij het leuk vindt dan he (Vader Jacob)...
Want met keyboard leer je veel gemakkelijker de aanslag en das zo'n foute! Als je bwvs met een veer duwt, hoor je al geluid. Verder vind ik het gewoon een kutgeluid, maar ja das mening en je 'voelt dus niks'. Oja... ik vind piano makkelijker. En das niet omdat ik dat al heel lang doe. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (niet dat ik orgel kan spelen, die Yamaha Electone uit '73 die ik voor 50 euro heb overgenomen staat ook alleen maar te verpieteren met z'n olifantengewicht)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ik zie je punt; vanaf nu niks meer over orgels, mensen!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik kan jou net zo goed vragen: hoe kom je in godsnaam bij piano's? ![]() (doe ik niet, want ik geef je groot gelijk)
|
![]() |
|
Jullie maken me echt zwaar aan het twijfelen
![]() Ik heb 250 euro op me spaarrekening staan ![]() Ik mocht er eerst een scooter voor kopen voor als ik 16 word (volgend jaar dus), maar ik denk dat ik toch wel net als mijn broer eindig dat ik de verzekering niet kan betalen ![]() ![]() Dus dan wil en mag ik een gitaar of keyboard kopen. Ik denk dat ik keyboard ga doen...dat trekt me toch iets meer aan, maar ik weet het toch nog niet helemaal zeker..aaargh, ik word gek van mezelf ![]() De broer van de vriend van mijn moeder (Rick Duijn, misschien kennen jullie hem, hij heeft o.a met Marco Borsato gedrumd op een concert en bij Birgit gespeeld) heeft een zeer uitgebreide muziekwinkel...misschien mag ik dan een x een gitaar en een keyboard lenen, om te kijken wat me beter ligt ![]()
|
Ik ben ooit met keyboard begonnen, dat is omgeslagen in piano op de lange duur en nu weer synthesizer, maar de piano basis is in dat geval hetzelfde.
Ik gebruik het nu voor al mijn muziekproducties, wat dat betreft is het wel handig mocht je dat ooit van plan zijn. Meestal gebruik je toch een midiklavier (dus toetsen) om alles in te spelen.
|
Even mijn bescheiden mening: GITAAR, dat klinkt mooier, ziet er mooier uit en bovendien kun je er leukere dingen mee.
Ikzelf heb 4 jaar keyboard gespeeld, 2 jaar gitaar (elektrisch) en nu speel ik basgitaar. Ik moest op keyboardles alleen maar van die nare liedjes naspelen met een ontzettend naar geluid, dat was ik dus echt wel beu na een tijdje. Ik weet trouwens niet of je muzikale ambities hebt, maar als je gitaar speelt kom je sneller in een bandje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gitaarles sucks big time. ![]() |
![]() |
|
Ik vind Bas het leukst daarna drum. Veel meer ritme gericht en als je met n paar andere speelt is het zooooooooo cool. Vooral de nachtelijke jamsessie's (die waren cool) maar elk muziekinstrument heeft wel wat. Gewoon luisteren wat je het mooist vind klinken. Ook kijken naar je muziekvoorkeur natuurlijk, ben je een of andere metalfreak dan lijkt me gitaar toch beter
![]() En pijn in je vingers moet je mee leven... ik heb ook nog af en toe pijn in mn vingers als ik te lang speel... of een tijd nie gespeeld heb, maar daar raak je gewoon aan gewend. Alleen blaren zijn nie zo leuk... maja... als je op het podium staat dan voel je dat ff niet. ![]() |
![]() |
|
ik zou gitaar kiezen
Maar het ligt er ook aan wat voor muziek je leuk vindt en luistert. stel dat je helemaal gek bent van bands die veel keyboards gebruiken. En je vind de keyboards een mooi geluid hebben en leuk om te spelen. kies dan daarvoor. andersom met gitaar ook. Ik zou geen rekening houden met wat makkelijker is of iets dergelijks (ik denk niet dat het veel uitmaakt). Je moet gewoon doen wat je leuk vind.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
hoi :D Daan920 | 12 | 17-03-2014 02:10 | |
Muziek |
Basiskennis? underthabridge | 5 | 21-01-2006 18:43 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Muziek |
Gitaar spelen zonder les Munky-2nd | 84 | 17-08-2004 17:51 | |
Muziek |
pianomuziek Freule | 32 | 05-06-2004 12:06 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |