Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 21:33
Freule
Freule is offline
Weet iemand een site waar je pianomuziek vanaf kunt halen zodat je zelf kunt gaan spelen, moeilijkheid maakt opzich niet zoveel uit.

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Als dit het verkeerde forum is, verplaats het dan maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 21:39
wie?
wie? is offline
Nee, kan ik ook nergens vinden (zels niet op google ) maar anders moet je de muziek zelf uit gaan schrijven... of boeken huren bij de bieb.... of kopieere van vriendjes en vriendinnetjes
Oud 01-06-2004, 21:43
Freule
Freule is offline
Citaat:
wie? schreef op 01-06-2004 @ 22:39 :
maar anders moet je de muziek zelf uit gaan schrijven...
Als dat zou kunnen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:32
Verwijderd
hier:
http://members.tripod.com/jeanies_home_studio/
staat wel veel, weet niet of je dit bedoelt mja...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 22:45
toemba
toemba is offline
www.pianofiles.com

gratis lid worden.. en alles is daar te vinden
Oud 01-06-2004, 23:52
Daevrem
Daevrem is offline
http://www.sheetmusicarchive.net/
Oud 02-06-2004, 08:26
Freule
Freule is offline
Op www.pianofiles.com is het ruilhandel. En op http://www.sheetmusicarchive.net/ is er alleen klassieke muziek te vinden....

Nog iemand anders?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:35
EggeD
EggeD is offline
Zet je radio op Classic FM.
Oud 02-06-2004, 08:39
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
EggeD schreef op 02-06-2004 @ 09:35 :
Heb ik al, uiteraard
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:43
Freule
Freule is offline
Citaat:
EggeD schreef op 02-06-2004 @ 09:35 :
Het klassiek is opzich geen enkel probleem, maar ik ben opzoek naar een stuk en dat staat er niet tussen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 08:43
EggeD
EggeD is offline
Je wilt een bepaald stuk luisteren ?
Oud 02-06-2004, 08:52
Freule
Freule is offline
Citaat:
EggeD schreef op 02-06-2004 @ 09:43 :
Je wilt een bepaald stuk luisteren ?
Nee... ik wil een bepaald stuk zelf op de piano kunnen spelen.

Als je wilt weten welk stuk: Faraway van Apocalyptica
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 09:24
chaostar
chaostar is offline
http://www.mysongbook.com/tab-tab_li...rtist=1101.htm

Je moet wel guitarpro downloaden, maar daar is ook een demoversie van dus dat is verder niet echt een probleem. Gewoon even de linkjes proberen op de site.
In dat programma zie je zowel de gitaar tabs als noten (alleen zonder bassleutel, das wel minder).
Oud 02-06-2004, 09:44
Freule
Freule is offline
Citaat:
chaostar schreef op 02-06-2004 @ 10:24 :
http://www.mysongbook.com/tab-tab_li...rtist=1101.htm

Je moet wel guitarpro downloaden, maar daar is ook een demoversie van dus dat is verder niet echt een probleem. Gewoon even de linkjes proberen op de site.
In dat programma zie je zowel de gitaar tabs als noten (alleen zonder bassleutel, das wel minder).
Kan ik dit dan ook voor de piano gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:25
chaostar
chaostar is offline
ja, want het gewone notenschrift wordt ook weergegeven. Gitaar en piano zijn allebei c gestemd, dus dat mag geen problemen opleveren.
Oud 02-06-2004, 17:05
Daevrem
Daevrem is offline
Wat anders dan klassiek spelen op een piano?
Oud 02-06-2004, 18:30
Freule
Freule is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2004 @ 18:05 :
Wat anders dan klassiek spelen op een piano?
Met klassiek bedoel ik klassieke stukken van Bach, Mozart en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 18:28
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel dat als je piano speelt je klassiek speelt(hoofdzakelijk natuurlijk). Als je rock of pop wilt speel je gitaar of keyboards.
Oud 03-06-2004, 18:30
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 03-06-2004 @ 19:28 :
Ik bedoel dat als je piano speelt je klassiek speelt(hoofdzakelijk natuurlijk). Als je rock of pop wilt speel je gitaar of keyboards.
Hoezo?
Je kan er ook Afrikaanse kinderliedjes op spelen.
Oud 03-06-2004, 18:55
Daevrem
Daevrem is offline
Omdat het instrument daar het beste voor is.

Met sommige hamers kun je ook spijkers uit de muur trekken. Maar als jij een gereedschap koopt om spijkers mee uit de muur te trekken koop je een nijptang.

Als je spijkers in de muur slaat en je wilt er even eentje uithalen dan gebruik je de achterkant van de hamer.

Als je de hamer wilt leren gebruiken dan ga je spijkers slaan, niet spijkers trekken.

Voor mij is pianomuziek klassieke muziek net zoals hamerwerk spijkers slaan is.
Oud 03-06-2004, 18:56
Verwijderd
Ik meen dat er keyboard tabs staan op www.symphonyx.com. Tenzij je per se pianomuziek wil, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 03-06-2004 @ 19:55 :

Met sommige hamers kun je ook spijkers uit de muur trekken. Maar als jij een gereedschap koopt om spijkers mee uit de muur te trekken koop je een nijptang.

Als je spijkers in de muur slaat en je wilt er even eentje uithalen dan gebruik je de achterkant van de hamer.

Als je de hamer wilt leren gebruiken dan ga je spijkers slaan, niet spijkers trekken.

hm moeilijk moeilijk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 07:47
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 03-06-2004 @ 19:55 :

Maar ik zie een piano (of elk ander muziekinstrument) niet als gereedschap. Een stuk gereedschap is handig om iets mee voor elkaar te krijgen en daarmee klaar. Bij een muziekinstrument komen er toch nog emoties en dat soort dingen bij kijken.

Om nog een beetje ontopic te blijven: Apocalyptica gebruikt cello's om muziek te maken wat nog het best te omschijven is als instrumentale metal. Een cello werd in het begin ook alleen maar gebruikt voor in de (volksmond zo genoemde) klassieke muziek (meer keuze was er ook niet). Hadden ze daarom de muziek beter uit kunnen voeren op een electrische gitaar, om dat dat nou eenmaal gedaan wordt en omdat een elektrische gitaar voor harde muziek gemaakt wordt? Juist niet. Het combineren van niet direct voor de hand liggende dingen, kan juist tot iets origineels en onverwachts leiden.
Oud 04-06-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
chaostar schreef op 04-06-2004 @ 08:47 :
Maar ik zie een piano (of elk ander muziekinstrument) niet als gereedschap. Een stuk gereedschap is handig om iets mee voor elkaar te krijgen en daarmee klaar. Bij een muziekinstrument komen er toch nog emoties en dat soort dingen bij kijken.

Om nog een beetje ontopic te blijven: Apocalyptica gebruikt cello's om muziek te maken wat nog het best te omschijven is als instrumentale metal. Een cello werd in het begin ook alleen maar gebruikt voor in de (volksmond zo genoemde) klassieke muziek (meer keuze was er ook niet). Hadden ze daarom de muziek beter uit kunnen voeren op een electrische gitaar, om dat dat nou eenmaal gedaan wordt en omdat een elektrische gitaar voor harde muziek gemaakt wordt? Juist niet. Het combineren van niet direct voor de hand liggende dingen, kan juist tot iets origineels en onverwachts leiden.
Klassiek en rock gaan goed samen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
chaostar schreef op 04-06-2004 @ 08:47 :

Ja, d'uh. Maar draai er eens even niet omheen. Die cello wordt gebruikt voor de 'klassieke' melodieën. Met de cello ga je toch ook geen baslijn of powerchords spelen, bwvs. Net zo nutteloos als Paganini spelen op een dwarsfluit. Sommige instrumentencombo's werken, andere niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 17:36
Daevrem
Daevrem is offline
Een muziekinstrument is een gereedschap. Het is de beste manier om een muziekinstrument te zien voor wat het is en kan. En dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er niets emotioneels aan is.

Je kunt sommige werken van paganini best op een blokfluit spelen. Maar de meeste niet. Omdat het fysiek en muziekinstrument-anatonomisch onmogelijk is.

Ik denk niet dat je iets als Apocalyptica als metal kunt definieren. Metal is juist vervormde gitaren, snelle drums en intense vocalen. Ookal spelen ze exact de noten van een metalnummer, die eigenschappen die metal metal maakt hebben ze niet.

Trouwens vind ik het ook niet erg origineel. Ze spelen gewoon iemand anders noot voor noot na(maar ik dacht dat ze nu ook eigen werk hadden).

Waarom zijn ze dan toch zo populair? Mensen willen eigenlijk wel eens een cello kwartet horen. Alleen de meeste cellowerken zijn klassiek. Dat is te subtiel en ontoegankelijk voor de gemiddelde luisteraar. Als ze Apocalyptica luisteren horen ze cello die bekende dingen spelen. En dan vind men het leuk.

Apocalyptica had beter muziek met 4 stemmen kunnen spelen en men had beter 2 cello's kunnen vervangen voor een viool en een altviool(of fluit)(in iedergeval instrumenten met niet allemaal hetzelfde bereik, 4 melodieen/stemmen in het cellobereik, dat past gewoon niet). Dit vanuit puur muzikaaltechnisch oogpunt. Als ze Metallica beter wilde coveren hadden ze beter rockinstrumenten kunnen gebruiken. Maar als ze een van de twee deden was het nooit zo populair geworden.Het combineren van twee dingen die normaal niet gecombineerd worden maakte het inderdaad interessanter.

Met een cello kun je geen baslijnen spelen vanwege het berijk, dan heb je nog iets lagere noten nodig. Powerchords gaan niet omdat je geen vervorming hebt. Misschien een electrische cello met distortion op de versterker? Maar wat is dan het voordeel tegenover de gitaar. Wat heb je aan fretloosheid als je vervorming gebruikt. Trouwens akkoorden op fretloze instrumenten gaat zowiezo niet. De 4 snaren maken hele akkoorden ook al moeilijk. Je krijgt geen lekkere voicings. Dus je speelt geen akkoorden op een cello en je speelt in het bereik van de cello. Je moet dus kijken naar de muziek die je wilt spelen en dan het instrument pakken wat dat het beste kan.

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 04-06-2004 @ 18:36 :
Een muziekinstrument is een gereedschap. Het is de beste manier om een muziekinstrument te zien voor wat het is en kan. En dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er niets emotioneels aan is.

Je moet dus kijken naar de muziek die je wilt spelen en dan het instrument pakken wat dat het beste kan.
IMHO probeerde ik hetzelfde in één alinea te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:48
Daevrem
Daevrem is offline
Oud 04-06-2004, 18:36
Freule
Freule is offline
Nog iemand die weet waar ik de bladmuziek kan vinden voor de piano van Apocalyptica - Faraway. De discussie rondom Apocalyptica en of de piano nou wel of niet een klassiek instrument is... ik wil Faraway graag op de piano spelen omdat het een lievelingsliedje is van een vriend. Als ik bas, viool of een ander strijkinstrument had kunnen bespelen had ik het daarop gespeeld maar aangezien ik alleen piano kan spelen, moet ik het hier maar mee doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Freule schreef op 02-06-2004 @ 19:30 :
Met klassiek bedoel ik klassieke stukken van Bach, Mozart en dergelijke.
als je daar niet van houdt, probeer dan eens Scott Joplin (ook op sheetmusicarchive.net te vinden!). Bijvoorbeeld "the entertainer", bekend van o.a. de whiskas reclame en de film the sting.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 18:46
Verwijderd
en voor poplaire muziek kan je btw ook bij de concurrent, leerlingen.com kijken...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 19:13
Freule
Freule is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 04-06-2004 @ 19:45 :
als je daar niet van houdt, probeer dan eens Scott Joplin (ook op sheetmusicarchive.net te vinden!). Bijvoorbeeld "the entertainer", bekend van o.a. de whiskas reclame en de film the sting.

Ik heb nooit gezegd dat ik daar niet van houd, ik ben alleen op zoek naar iets anders!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:06
Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Zoek je gewoon bladmuziek? Op http://piano.pagina.nl/ staan genoeg links naar sites met bladmuziek..
Reageren

Regels voor berichten