Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het word opnieuw populairder.
De eeuw van de techniek is nu voorbij we zijn nu begonnen met de eeuw van het gevoel. (elke eeuw heefd zo'n naam maar ik ken alleen deze) Steeds meer mensen beginnen het te herontdekken.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast is het woord "paranormaal" (en ook "parapsychologie") bedacht door mensen buiten de wetenschap. Door de "gelovigen" zelf zal ik maar zeggen. Onder paranormaal verstaan we ook telepatische en telekinetische krachten. Ook helderziendheid. NIET al die Chi-vertakkingen.
|
wat ik denk dat steeds meer mensen met zich zelf bezig zijn en zich steeds beter leren kennen of juist niet en gaan zo diep op iets in ja dat het paranormale opduikt.
Want zoveel gaat de maatschappij niet meer met elkaar om. Kijk nou naar het gebruik van het mobieltje wordt steeds meer he nou het is bewezen dat het een soort van intiemer worden is zeg maar ( ik kan het verkeerd vertellen hoor ) En de mensen praten makkelijker over iets dan een x aantal jaren geleden. Er zijn bijna geen taboe's meer in de maatschappij. Dat was mijn mening.
||
Citaat:
|
![]() |
had ook met het millenium te maken, veel mensen d8en dat er iets speciaals zou gebeuren daarnaast gaan weinig mensen meer naar de kerk en richten zich op andere dingen daarnaast helpen populiare series als charmed, buffy enz enz ook mee aan de huidige interesse. je heb altijd periodes waarin iets veel aand8 krijgt.
|
![]() |
|
Tja kweethetookniethelemaalzeker. Maar wicca is de snelst groeiende religie op dit moment. Mischien omdat de mensen zijn afgestapt van het christendom en toch graag in iets willen geloven. Omdat ze toch allemaal een beetje onzeker zijn over zichzelf.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Is dat een nieuwe vorm van rebellisme tegen het 'standaard aangenomen' christendom ? Of zien mensen dat er werkelijk meer is dan er alleen lijkt te zijn op het eerste oog ? [off topic] Ki Fighter, Legatus && Rerisen Phoenix : Zijn jullie nou nog bezig met dat elkaar overtuigen ? Hoeveel maanden duurt dat nou eigenlijk alweer ? [/OT] |
![]() |
|
het licht er aan welke doelgroep kiest voor de wicca, op het moment zijn het jonge gothics, die het niet meer weten die een spreukje op het internet vinden en daarna zeggen dat ze wiccans zijn. die mensen zetten zich wel af van de maatschappij. maar er zijn ook zo veel "erfheksen" bij mij is het van dochter op dochter er met de paplepel ingegoten. en we durven er nu pas voor uit te komen omdat het vroeger een taboe was. dus de wicca groeit ook zo snel omdat mensen er voor uitkomen en die hun geloof die nog geen naam had, zo benoemen.
mijn oma, moeder en ik geloven niet een een hoge god of godin, wij geloven in de natuur en da manier waarop alles gebeurd. maar het moest toch een naam hebben. en wicca is het ebst wat er bij past. groetjes, Malou
||
Citaat:
en nou moet ik even iets weten over wicca.. namelijk ik dacht dat het een soort natuurwijsheid is. (met de natuur enzo net wat je zegt) maar wat hebben spreuken daarmee te maken? Ik dacht dat het meer zoiets was als de wijsheid over kruiden/geneesmiddelen enz.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Spiritualiteit & Paranormaal Telesmurf | 50 | 01-11-2011 13:21 | |
De Kantine |
Hoever gaat jou paranormaal geloof Ambeon | 38 | 18-02-2007 12:24 | |
De Kantine |
Test hier je paranormaal begaafdheid Fatal Exception | 180 | 09-02-2004 20:19 | |
ARTistiek |
begin van een verhaal .."Dirk en zijn paranormaal begaafde dwergpanda" de wijze jodokus | 17 | 17-02-2002 15:10 | |
Psychologie |
Paranormale geneeswijzen ingefranken | 4 | 21-12-2001 14:15 |