Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2007, 02:26
Ambeon
Ambeon is offline
in hoevere geloof jij in het hele paranormale gebeuren?

hmmm, k'heb ook even een korte verklaring van paranormaal erbij gezet kwestie van geen verkeerde golflengtes te hebben.

Velen onder ons denken bij het horen van het woord 'paranormaal' aan vreemde onverklaarbare verschijnselen, aan excentrieke, ietwat wereldvreemde personen die 'dingen' zien, horen, voelen, proeven of ruiken....
De sceptici onder ons doen deze verschijnselen af als: niet te bewijzen, hersenspinsels van ontoerekeningsvatbare personen, fraude en bedrog of noemen de verschijnselen 'des duivels'. Sceptici accepteren het bestaan van een fenomeen enkel op basis van wetenschappelijk (empirisch) onderzoek.

'Paranormaal' betekent: 'naast het normale'.
Oud 05-02-2007, 03:45
Verwijderd
Er is voor mijn gevoel zeker meer tussen hemel en aarde. Maar ik denk dat dat niet makkelijk te bevatten is voor de mens en dat iemand als Char een oplichtster is.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 09:00
Verwijderd
plain crap ^
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 09:09
Uice
Uice is offline
Ik geloof niet in paranormale verschijnselen, want als ze bestaan zijn ze normaal.
Oud 05-02-2007, 09:15
mueslireep
mueslireep is offline
bullshit ik geloof nergens in behalve mezelf
Oud 05-02-2007, 09:38
Verwijderd
jouW.

Enneh, niet ver. Ik vind mediums (media?) als Char lachwekkende onzin. Ze gist maar wat naar namen, het 'contact maken' kost haar geen ene moeite, er is een duidelijk patroon in wat ze van de overledene zegt te horen (nooit negatieve dingen, allemaal geruststellend) en in dat opzicht is ze meer een Charlatan.

Oh, ik stuit hier op een leuk verhaaltje over het ontmaskerde medium Robbert van den Broeke

http://nl.wikipedia.org/wiki/Genverbrander
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 10:01
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 05-02-2007 @ 10:38 :
jouW.

Enneh, niet ver. Ik vind mediums (media?) als Char lachwekkende onzin. Ze gist maar wat naar namen, het 'contact maken' kost haar geen ene moeite, er is een duidelijk patroon in wat ze van de overledene zegt te horen (nooit negatieve dingen, allemaal geruststellend) en in dat opzicht is ze meer een Charlatan.

Oh, ik stuit hier op een leuk verhaaltje over het ontmaskerde medium Robbert van den Broeke

http://nl.wikipedia.org/wiki/Genverbrander
En dan nog volhouden dat die info niet van google komt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 11:04
Verwijderd
Oh, ik heb het grotendeels gemist blijkbaar, die Robbert van den Broeke-affaire. Hij is ook bij RTL Boulevard en weet ik veel waar allemaal in opspraak geraakt vorig jaar. Eigenlijk oud nieuws dus

Vervalste nonnenfoto's, genverbrander-blunder, graancirkeltjes, trucage met moddermensen-foto's, dit is echt geweldig wat ik tegen kom.

http://home.planet.nl/~buij0038/rvdb/
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 11:06
Verwijderd
Ah, als je licht dyslectisch bent, is het natuurlijk ook wel erg lastig om woorden van boven door te krijgen. Duh
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 17:53
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik geloof er denk ik wel in want die menzen bedenken dat toch niet alemaal zelf
Oud 05-02-2007, 18:07
mepsteen
mepsteen is offline
ik ken genoeg mensen die "naast het normale" zijn. maar om dat nu bovennatuurlijk te noemen...
Oud 05-02-2007, 18:17
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 05-02-2007 @ 18:53 :
ik geloof er denk ik wel in want die menzen bedenken dat toch niet alemaal zelf
Tuurlijk wel, Tolkien heeft toch ook zelf zijn boeken geschreven?

Daar ga ik iig van uit...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 18:43
PV
PV is offline
dat gaat wel 1 mm ver.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 18:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het interesseert me niet zoveel. Als ik het niet kan zien is het er niet voor mij. Of zoals mijn wijze chinese stiefmama zegt:
"Reality is how you experience reality" (ja ze praat gelukkig geen sjienees tegen me )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 18:43
Char_Margolis
Char_Margolis is offline
Ik weet dat het bestaat.

De ongelovigen in dit topic zullen gereinigd en vergeven worden.
Oud 08-02-2007, 22:25
Verwijderd
Iets dat bovennatuurlijk is, is per definitie metafysisch. Als het metafysisch is, kun je het niet waarnemen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:42
Verwijderd
ik denk dat al die paranormale sheiss heel interessant is en grappig om over te lezen en dergelijke, maar dat het nergens op gebaseerd is en dus ook niet bestaat
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:58
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het heel interessant en ik geloof er ook wel degelijk in. Natuurlijk is er ook heel wat oplichterij is het spel, maar het bestaat iig wel.
Oud 08-02-2007, 23:00
Verwijderd
In ieder geval lijkt mij wat overdreven.

-

Ik geloof er niet in.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 00:58
Verwijderd
ik geloof wel in een zekere 'balans' in verschillende situaties. of je dat paranormaal noemt .. tja
dat een huis figuurlijk aarde, lucht, water en vuur moet hebben, daar geloof ik in, valt dat onder de categorie? ik zie het net als een gezonde levensstijl, als je je lichaam geestelijk & fysiek in balans houd ben je gezond. simple as that.

Ik geloof wel dat er dingen zijn die we niet kunnen bevatten. Ons heelal is iets raars, waar we mee begonnen zijn moet ergens vandaan komen, en dat begon ook ergens mee, maar we kunnen het niet bedenken en niet bevatten --> iets houd ons tegen meer te weten te komen over zulke zaken. en hoe kunnen we dan weten dat geesten niet bestaan?

De toekomst voorspellen vind ik wel bullshit. áls dat al kan, verstoor je een balans, als ik te horen krijg dat ik nog een jaar te leven heb ga ik me ook anders gedragen, anders doen, een aanslag op balkenende plegen omdat ik toch wel dood zou gaan, voorspellen is zinloos.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:13
Verwijderd
Als ik teveel salaris krijg probeer ik heel hard te geloven dat dit een paranormaal iets is wat mij cash gunt, maar tot nu toe was er de volgende week nog altijd een correctie. Mijn paranormale geloof is dood.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:35
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Ik geloof voor een deel wel in paranormale dingen. Bijvoorbeeld mediums. Na de dood van mijn oma is mijn tante ook naar een medium gegaan. Deze wist allemaal dingen te vertellen die echt waar waren en ik denk dat dat geen toeval kan zijn.
Oud 11-02-2007, 16:00
Verwijderd
Ik geloof niet in dingen als Char en Jomanda. Ik geloof ook niet dat ik paranormale dingen kan. Maar ik heb wel eens rare dromen gehad die uitkwamen, en dat is toch vrij bizar. Dus ik geloof wel in een soort sterke intuitie ofzo...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:43
gewoonmax
gewoonmax is offline
ik probeer niet te geloven en dan zie ik het vanzelf wel. En paranormaal bestaat niet denk ik, dan is het eerder normaal maar gewoon weggedrukt of te vergaand voor ons begrip. Wij zijn ook maar wezentjes met een beperking in begrijpen, waarnemen en bewustzijn.
Oud 11-02-2007, 20:23
MB
MB is offline
Ik weet het niet en op zich vind ik het ook wel interessant, want aan de ene kant kàn ik bijna niet geloven dat er iets zou zijn. Dat druist gewoon tegen mijn logica in.

Maar ik kan eigenlijk ook niet geloven dat al die mediums nep zijn, want als er een programma over gemaakt wordt zijn er zo ontzettend veel mensen bij betrokken die er dan allemaal òf niet achter zouden moeten komen òf allemaal hun mond moeten zouden houden en dat kan allebei bijna niet. Ik vind die ontmaskering van Robbert van den Broeke trouwens niet echt waterdicht, dat hij 1 klein lettertje verkeerd zegt en dat met die camera is wel wat vaster bewijs, maar dat zou natuurlijk ook gewoon een keertje een foutje kunnen zijn... Zo ongeloofwaardig vind ik dat niet.

Bovendien heb je ook nog Nostradamus en ik kan ook moeilijk geloven dat al die dingen die hij goed of bijna goed voorspeld heeft, geraden (of berekend, wat ik veel gevallen gewoon niet kan) zijn. Ook al zitten er dan dingen tussen die niet uitgekomen zijn (gelukkig maar) is zo ontzettend veel wel waar...

Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-02-2007 @ 23:25 :
Iets dat bovennatuurlijk is, is per definitie metafysisch.
Waarom is dat zo?
Oud 11-02-2007, 21:38
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 11-02-2007 @ 21:23 :
Waarom is dat zo?
Omdat iets dat waarneembaar is, altijd tot de natuur behoort en dus niet bovennatuurlijk is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:09
Roos
Roos is offline
Ik heb ooit gehoord hoe Char haar truc werkt..

Ze heeft enkele handlangers in het publiek, die undercover voor de uitzending aan een paar mensen vragen van "goh wie hoop jij te spreken", en zo informatie winnen.

Dit wordt dan natuurlijk doorgespeeld naar Char, en de uitzending kan beginnen.
Oud 12-02-2007, 20:28
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Roos schreef op 12-02-2007 @ 17:09 :

Ze heeft enkele handlangers in het publiek, die undercover voor de uitzending aan een paar mensen vragen van "goh wie hoop jij te spreken", en zo informatie winnen.

Maar hoe zou ze dan de écht persoonlijke dingen weten van mensen? Want juist de persoonlijke dingen deel je niet met iemand in het publiek (die een UC zou kunnen zijn).
Oud 12-02-2007, 23:10
Vice
Vice is offline
Ik kan er altijd wel een beetje om lachen.
Oud 12-02-2007, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 12-02-2007 @ 17:09 :

dat is de algemene truc, ik denk dat char een betere truc heeft, indien nep
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 23:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-02-2007 @ 00:26 :
dat is de algemene truc, ik denk dat char een betere truc heeft, indien nep
Tsss kom jij dan met een betere truc
Oud 13-02-2007, 00:25
Verwijderd
er zijn ook mensen, die 'burgers' na je huis/buurt toe sturen, en dan info verzamelen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 07:11
Luki
Luki is offline
What goes around comes around,

Boontje komt om zijn loontje,

Goed doet goed ontmoet,

What goes up must come down..

Niet wetenschappelijk onderbouwd maar ik ben 100% overtuigd dat het onomstotelijke waarheden zijn.
Oud 13-02-2007, 09:24
Verwijderd
ara: niet ver
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 10:06
Roosje
Roosje is offline
Nouuu niet zo ver.
Oud 18-02-2007, 10:12
WolterB
WolterB is offline
Wat is normaal?

Pas als die vraag zonder twijfel beantwoord kan worden, klopt de definitie van paranomaal
Oud 18-02-2007, 10:23
mepsteen
mepsteen is offline
Oud 18-02-2007, 11:00
Verwijderd
Ik vind het allemaal onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 12:24
Verwijderd
Ik ben zelf een coole medium. De oprichter van deze forum is iets met een J,..... Jan of Jon, klopt dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten