Advertentie | |
|
![]() |
|
Je moet in ieder geval bij allebei bij de werkgroep ff hetzelfde (HOME ofzo) invullen. Bij 9X staat dit standaard op WORKGROUP geloof ik, en bij Me kennelijk op MSNHOME.
Welk protocol heb je geinstalleerd. TCP/IP? Check anders ook de PC Lan FAQ eens. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je trouwens IP-adressen ingevuld? |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede is een IP-adres eindigend op .0 een netwerkadres, en mag niet als IP-adres voor een machine gebruikt worden. Het werkt (soms), maar kan problemen veroorzaken. Vooral bij netwerken moet je alles volgens de specs doen. En tenslotte: Als je een netwerkadapter toevoegd of de driver wijzigd moet je onder windows ff alle netwerkdrivers weggooien, opnieuw starten, en weer toevoegen. Vooral in het geval van nieuwe drivers verlies Windows soms om een of andere reden de 'koppeling' tussen de kaart en de netwerkdrivers. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
2 PC's - win98 beide.
Beide dezelfde Werkgroep (en ja, ik heb gelet op een toevallig spatie) IP-adres: 192.168.30.x (de ene 2, de andere 3) subnetmasker 255.255.255.0 Configuratie: Client voor MS-netwerken MS Family aanmelding netwerkkaarten IPX/SPX-compatibel protocol NETBIOS-ondersteuning voor IPX/SPW-compatinbel protocol TCP/IP Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken zeg het maar, waar kan de fout zitten? Of wat kan ik nog proberen? En yep, het is een crosskabel want Win2k -> win98 werkte wel op dit moment.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ps tofke = somec ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder: MS Family wegknikkeren, want dat heb je niet nodig als je Client v. MS-netwerken gebruikt. Verder NetBIOS-ondersteuning voor IPX/SPX weggooien, want dat doe je over TCP/IP. Installeer altijd eerst ALLEEN TCP/IP, en voeg later pas IPX toe als alles werkt. En tenslotte: Kun je uberhaupt de andere PC pingen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Vista] Netwerk probleem Aryachii | 9 | 02-04-2008 03:17 | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk probleem Lyne | 6 | 22-01-2007 20:21 | |