Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2001, 16:01
Somec
Somec is offline
Ik probeer 2 computers een met windows 98 en een met millennium in netwerk te zetten met behulp van een crossover cable. als ik een huisnetwerk wil aanmaken dan komt de naam van windows 98 onder netwerkomgeving, en bij millennium onder netwerkomgeving/voledig netwerk/msnhome. Ik krijg de 2 niet in contact hoe kan ik dit oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2001, 17:01
Chimera
Chimera is offline
Je moet in ieder geval bij allebei bij de werkgroep ff hetzelfde (HOME ofzo) invullen. Bij 9X staat dit standaard op WORKGROUP geloof ik, en bij Me kennelijk op MSNHOME.

Welk protocol heb je geinstalleerd. TCP/IP?

Check anders ook de PC Lan FAQ eens.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 09:49
Somec
Somec is offline
hoe kan ik zien of ik tcp/ip heb gebruikt, als ik op de windows 98 kijk en ik kijk onder volledig netwerk staat er niks.
Ik zie ook de werkgroep niet
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Somec schreef:
hoe kan ik zien of ik tcp/ip heb gebruikt, als ik op de windows 98 kijk en ik kijk onder volledig netwerk staat er niks.
Ik zie ook de werkgroep niet
dat kan kloppen, je zoekt op de verkeerde plek

klik eens op netwerkomgeving met je rechtermuisknop (!), en dan eigenschappen. welke protocollen zie je geinstalleerd? ga dan ook eens naar indentificatie, welke werkgroep heb je daar?

ff voor de duidelijkheid, deze moet je allemaal hebben volgens mij:

Protocollen:
TCP/IP
IPX/SX (eventueel)
bestands en printerdeling
je ethernetkaartje
je Client

Werkgroep:

Naar keuze, maar het moet op beide pc's hetzelfde zijn, HEEEL belangrijk!!!!!!!

suc6!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 13:27
Somec
Somec is offline
moet ik mijnen primaire netwerkaanmelding instellen op Client voor Microsoft-netwerken of moet dit ingesteld worden op Windows aanmelding

derest is allemaal inorde
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 17:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somec schreef:
moet ik mijnen primaire netwerkaanmelding instellen op Client voor Microsoft-netwerken of moet dit ingesteld worden op Windows aanmelding
Client voor MS netwerken. Met de windows aanmelding wordt het netwerkzaakie niet gestart.

Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 18:25
Somec
Somec is offline
ik kan nog altijd nie die 2 computers in verbinding krijgen. ik weet begot nie wa ik verkeerd doe
Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 08:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Somec schreef:
ik kan nog altijd nie die 2 computers in verbinding krijgen. ik weet begot nie wa ik verkeerd doe
Wij wel dan? Een iets exactere omschrijving van wat WEL ingesteld staat, en wat niet werkt zou handig zijn. Heb je die site bekeken?

Heb je trouwens IP-adressen ingevuld?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2001, 21:34
deincarnation
deincarnation is offline
Normaal worden de IP-adressen automatisch door de DHCP-server toegewezen. Je kan ook ook vaste IP's opgeven bij de instellingen voor TCP/IP, bijv. server: 192.168.0.0 client: 192.168.0.1

Wat ook soms helpt is ff de protocollen opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 09:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deincarnation schreef:
Normaal worden de IP-adressen automatisch door de DHCP-server toegewezen. Je kan ook ook vaste IP's opgeven bij de instellingen voor TCP/IP, bijv. server: 192.168.0.0 client: 192.168.0.1
Ten eerste heb je in een gewoon thuislan meestal geen DHCP server, en MOET je dus zelf IP-nummers instellen.

Ten tweede is een IP-adres eindigend op .0 een netwerkadres, en mag niet als IP-adres voor een machine gebruikt worden. Het werkt (soms), maar kan problemen veroorzaken. Vooral bij netwerken moet je alles volgens de specs doen.

En tenslotte: Als je een netwerkadapter toevoegd of de driver wijzigd moet je onder windows ff alle netwerkdrivers weggooien, opnieuw starten, en weer toevoegen. Vooral in het geval van nieuwe drivers verlies Windows soms om een of andere reden de 'koppeling' tussen de kaart en de netwerkdrivers.

Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 10:15
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
...En tenslotte: Als je een netwerkadapter toevoegd of de driver wijzigd moet je onder windows ff alle netwerkdrivers weggooien, opnieuw starten, en weer toevoegen. Vooral in het geval van nieuwe drivers verlies Windows soms om een of andere reden de 'koppeling' tussen de kaart en de netwerkdrivers...
Of je neemt Win2k... Weinig problemen gehad. Op m'n werk moet ik vaak overschakelen tussen DHCP en een vast ipadres (als ik bvb zaken moet testen) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Oud 08-10-2001, 13:35
Tofke_H
Tofke_H is offline
2 PC's - win98 beide.

Beide dezelfde Werkgroep (en ja, ik heb gelet op een toevallig spatie)
IP-adres: 192.168.30.x (de ene 2, de andere 3)
subnetmasker 255.255.255.0

Configuratie:

Client voor MS-netwerken
MS Family aanmelding
netwerkkaarten
IPX/SPX-compatibel protocol
NETBIOS-ondersteuning voor IPX/SPW-compatinbel protocol
TCP/IP
Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken

zeg het maar, waar kan de fout zitten? Of wat kan ik nog proberen? En yep, het is een crosskabel want Win2k -> win98 werkte wel op dit moment.
Oud 08-10-2001, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
2 PC's - win98 beide.

Beide dezelfde Werkgroep (en ja, ik heb gelet op een toevallig spatie)
IP-adres: 192.168.30.x (de ene 2, de andere 3)
subnetmasker 255.255.255.0

Configuratie:

Client voor MS-netwerken
MS Family aanmelding
netwerkkaarten
TCP/IP

zeg het maar, waar kan de fout zitten? Of wat kan ik nog proberen? En yep, het is een crosskabel want Win2k -> win98 werkte wel op dit moment.
weird.... alles lijkt mij wel goed....en als je automatisch ip verkrijgen doet, gewoon met nix erin?

(ps tofke = somec ??)

Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 10:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Of je neemt Win2k... Weinig problemen gehad. Op m'n werk moet ik vaak overschakelen tussen DHCP en een vast ipadres (als ik bvb zaken moet testen) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ik had het over drivers (van de netwerkaart) wijzigen, niet over het veranderen van instellingen. Als je de driver van een netwerkkaart wijzigd, kan de verbinding tussen TCP/IP en de Netwerkadapter wegvallen.

Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 10:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Client voor MS-netwerken
MS Family aanmelding
netwerkkaarten
TCP/IP
Ten eerste: Waarom heb je 192.168.30.x genomen? Niet dat het niet werkt hoor, maar snap de logica niet helemaal

Verder: MS Family wegknikkeren, want dat heb je niet nodig als je Client v. MS-netwerken gebruikt. Verder NetBIOS-ondersteuning voor IPX/SPX weggooien, want dat doe je over TCP/IP. Installeer altijd eerst ALLEEN TCP/IP, en voeg later pas IPX toe als alles werkt.

En tenslotte: Kun je uberhaupt de andere PC pingen?

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten