Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar wel een goede manier om te kijken of de TCP/IP stack wel goed werkt.
||
Citaat:
als ie 192.168.0.2 niet kan pingen, dan zit er zeker een fout in de configuratie ergens net zoals je vanaf de andere pc 192.168.0.1 moet kunnen pingen als dat kan zal het idd waarschijnlijk aan de netwerk hardware liggen |
![]() |
|
![]() |
ik kan de computers elkaar niet laten pingen nee, dan geeft ie steeds een time out
Maar wat zo raar is he.......als ik allebei de pc's aanzet, en ik probeer op die client het internet op te komen ( wat dus niet lukt ), en ik kijk dan op de server naar de status van de verbinding zeg maar dan verzend en ontvangt de server wel 'pakketjes' van de client........ |
![]() |
||
Citaat:
|
Installeer Windows eens schoon op die machine. Hoeveel geheugen zit erin? Indien 64MB zou ik er Windows 2000 op zetten. En anders gewoon Windows 98 SE.
Vertrouw het niet meer die TCP/IP stack, je moet gewoon kunnen pingen en dat niet werkt is er iets goed mis.
||
Citaat:
En win9x wordt snel een rotzooitje, moet je maandelijks opnieuw installeren wil je er normaal mee kunnen blijven werken, of elke keer een ghost image terugzetten. Win2k en WinXP kun je wel lang gebruiken. * of bedoel je je andere computer? Die inet heeft? *
Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 09:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
''Met die pc is toch niets mis? die kan toch gewoon pingen? Die andere computer (was toch win95?) kon toch niet pingen? Installeer daar windows eens opnieuw. Hoeveel geheugen heeft die computer?''
Met de XP bak ( server ) kan ik wel pingen ja, maar niet naar die client pc....... en vanaf de client kan ik helemaal niet pingen, alleen naar de client zelf...... En die win95 had dacht ik 64 als ik me niet vergis maar zou die foutmelding er iets mee te maken kunnen hebben? |
![]() |
||
Citaat:
Die foutmelding hoeft er niet iets mee te maken te hebben, maar het geeft mij aan dat je OS een rotzooitje is. Installeer Windows (2000) opnieuw en kijk of dat je probleem oplost.
|
![]() |
hmzzzzz.......toen in de pc weggebracht had hebben ze de netwerkkaarten in een ander slot gedaan, en het lijkt er nu op dat er op de server pc 4 netwerkkaarten aanwezig zijn terwijl er maar 2 inzitten, ik kan die anderen echter niet terugvinden.
Maar bij 'netwerkverbindingen' staat bij de 2 die hij wel ziet er ook steeds achter : #2 Dat duid er dus al op dat er 2 dezelfde aanwezig zijn, en door deze meldingen : ![]() Deze is van een test binnen XP, duidelijk 4 netwerkkaarten aanwezig dus....... ![]() En hier is te zien als ik mijn eigen netwerkkaarten voor mijn internet een vast ip wil geven ( en dus niet automatisch ) dat hij dit niet doet omdat een andere kaart dit ip al heeft, maar die kaart kan ik dus niet terug vinden...... dit moet dus denk ik wel op te lossen zijn zonder windows eropnieuw op te zetten......iemand enig idee hoe ik die andere 2 'onzichtbare' netwerkkaarten kan verwijderen? |
![]() |
|
![]() |
heb ik gedaan ,maar dat helpt ook niet........
en steeds als ik alle verbindingen en kaarten verwijder, dan maakt hij dus nieuwe verbindingen aan, en die lopen steeds op.....in het begin was het ' Lan verbinding 1' en nu zit ik al op de 13.......hij blijft de vorige verbindingen dus onthouden, en de instellingen ook..... maar ik zie die verbindingen dus niet, terwijl ze er wel zouden moeten zijn..... dit is echt raar ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
als ik ze verwijder, dan staat er niks meer in. En als ik reboot dan vind ie natuurlijk nieuwe hardware en dan staat er weer 2 zoals 't hoort.
maar dat is juist het probleem.....er staan er steeds maar 2, terwijl de pc er op een of andere manier 4 ziet, maar ik kan die 2 'onzichtbare' niet ontdekken....... |
![]() |
||
Citaat:
Watvoor Realteks zijn het trouwens? RTL8139C? Kijk eens op de kaartjes op de chip, daar staat het type op. Indien je A of B hebt, kun je proberen een RTL8139C kaartje er in te zetten, kijken of dat helpt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Vista] Netwerk probleem Aryachii | 9 | 02-04-2008 03:17 | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk probleem Lyne | 6 | 22-01-2007 20:21 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Problemen met delen Rugbuksnuffer | 2 | 08-11-2004 07:41 | |
Software & Hardware |