Advertentie | |
|
![]() |
|
ten eerste wil ik even melden dat een Yamaha Neo's is voorzien van het befaamde minarelli horizontaal blok, die in vloeistofgekoelde versie de aprilia sr, yamaha aerox en malaguti forefox tot goede prestaties leidt.
Neo's is wel deglijk goed te tunen!! Vervolgens: wat voor uitlaat heb je eronder gezet? en hoezo trekt ie niet weg, is het toerental dattie draait bij het wegrijden te laag? Doe er dan strakkere trekveertjes in. Heb je de drukveer en rolletjes ook hetzelfde gelaten? neem een sterkere drukveer als een gele of witte, en lichtere rolletjes, afhankelijk van wat voor uitlaat je hebt. (het beste kan je trouwens verschillende rolletjes, drukveren en trekveertjes proberen, en kijken wat het beste loopt!) Wat voor sproeier je moet hebben is lastig te zeggen, maar ik zou eens een wat grotere proberen als ik jou was. Als je de luchtfilterbegrenzer eruit haalt, moet je nog weer een grotere sproeier nemen. (Let daarbij goed op de kleur van de bougie: mooi koffiebruin moet die zijn, dan heb je de goede sproeier) Heb je dan nog steeds een dip, probeer dan een racevario. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
De neo's is zn geld meer dan waard, als je het model voor lief neemt... |
![]() |
|
je bent zeker niks gewend?? een neos die blaast
![]() |
![]() |
|
Nou die Neo's van mij... hij kan wel blazen in elk geval. Het is dus een beetje vaag, jah het is wel op te lossen dus.
De koppeling is gewoon niet goed afgesteld, en de standaard vario is gewoon k*t, dat is algemeen bekend van de Neos. Maar wat duidelijk is, is dat die uitlaat die Neo's echt wel power geeft, want dat voel ik. Hij acceleert van de 60 naar de 80 echt wel hard hoor. En van de 10 naar de 50 ook. Alleen tussen de 0 en 10 en de 50 en 60 zit een dip. Het is trouwens, een goedkope Tecno uitlaat, echt zo'n meuk ding. Maar hij maakt op zich best een tof geluidje, niet zo hard, maar wel een beetje sportief. Het moet ook niet te veel opvallen, omdat er hier in Eindhoven nog al veel wouten rond rijden, dus ik moet een klein beetje uitkijken... Ik hoef ook niet zonodig zo'n lawaai schopper te zijn... Ik ben liever stil en snel. M'n neos moet in elk geval sneller op toeren komen als ik weg rijd. Dus moet er iets aan de koppeling gedaan worden... Moet er dan een andere drukveer in, of moet ik die veertjes in de koppeling zelf strakker maken of whatever...? ![]()
||
Citaat:
Dat word me toch wat te duur, maar ik weet nu wel ongeveer wat het probleem is...
|
je hoeft niet meteen een racekoppeling te kopen.. Heb met standaard koppeling ook prima ervaringen.. Zet er gewoon strakkere veertejs in, en je rijdt al weg met een hoger toerental, zodat ie harder trekt vanuit stilstand.
De vario is idd niet zo goed, dus een racevario kan de moeite waard zijn. Vind zelf de Polini Speed Control goed, die kan je afstellen op topsnelheid of trekkracht. Ik geloof dat die F160,- kostte ofzo. Cilinder is standaard idd begrensd, maar ook met de standaard cilinder zijn prima oprestatieste halen. Een andere cilinder zit je dus echt niet meteen aan vast! Genesis |
![]() |
||
Citaat:
De cilinder heeft een slechte squish. Dat houd eigenlijk in, dat de cilinderkop niet helemaal goed gevormd is, waardoor de cilinder "oververhit" raakt, enzo minder compressie heeft... Dat merk je ook, want als de cilinder koud is, heb ik geen andere koppeling nodig, en ook geen andere vario, want dan trekt ie zo al als een beer. ![]() Andere veertjes in de koppeling, is dat zelf goed te doen?
|
ja, nou ja zoiets bedoel ik.. hoe het precies zat wist ik niet, maar dit vat ik ook op onder begrensde cil.
Maar goed, die trekveertjes: draai je koppeling los, pak het koppelingshuis eraf, en de rest van de koppeling. Zet de koppeling in een bankschroef en draai die grote moer eraf, en draai voorzichtig de bankschroef weer open. Pak nu je eigenlijke koppeling, dus dat deel waar ook je veertjes aan zitten. Piel die veertjes eruit op een manier die jij makkelijk vindt, en zet er strakkere in. Zet nu de koppeling weer in elkaar, en draai hem vooral goed vast! Scooter rijdt vanuit stilstand nu vast stukken beter weg!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vergeet je nie dat 't 3,5 grams rollen en 'n malossi geel drukveer moet zijn, of haal ik nu dingen door mekaar? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Anyway... zo slecht rijd zo'n Neo's niet hoor... OK, het is niet een van de snelste... Hij is wel snel te maken... Ik begrijp bij nader inzien ook niet waarom ik ooit een Neo's heb gekocht... Maar goed... Ik wist toen niet zo veel van scooters af, en ze hebben me deze gewoon aangesmeerd... Maar hij rijd op zich goed, en de kwaliteit is ook goed. Maar als ik mocht kiezen, zou ik graag een Aprillia DiTech willen... Jah ik weet... misschien is dat wel voor lamers, maar dat interesseert me niet... Ze zijn snel, zuinig, en mooi. Maar vooral de techniek bevalt me wel... ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
nee dat hoop ik ook niet ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|